zaterdag 14 januari 2017

Over een andere boeg


Een half jaar verder sinds mijn laatste blog...jeetje....

Mijn webshop heeft een vlucht genomen en het werd me wat te druk. Na de zomer wekelijks zo'n 50-60 kransen, toeven en dergelijke de deur uit, was eigenlijk niet wat ik wilde. Het begon een beetje op productiewerk te lijken...


In november de webshop daarom - tijdelijk - dicht gedaan. Met de workshops in het verschiet, leek het me niet handig om deze open te houden. Was bang dat ik alles  niet na kon komen. 


Daarom besloten om vanaf 2017 vanuit opdracht te gaan werken. Nog steeds wel kransen maken natuurlijk, maar op deze manier kan ik het wat beter plannen. Normaal gesproken als er bestellingen via de webshop binnenkomen, zit je toch met een vaste levertijd. Als er 50 bestellingen binnen komen geldt nog steeds dezelfde levertijd en heb ik geen vrije tijd meer. Naast mijn gezin, baan bij de afdeling Communicatie van de provincie Fryslân, en de studie die ik in september heb opgepakt, geen optie meer, dus....


Momenteel dus wat meer vrije tijd en weer tijd om het bloggen op te pakken.



In de reacties op mijn laatste post, kreeg ik de vraag hoe het met de kindjes ging.
Bauke Theun is nu ruim 3 jaar en gaat met veel plezier naar de peuterschool. Hidde wordt volgende maand 2 jaar. Het zijn lieve jongetjes die uiteraard hun streekjes hebben. 

foto: jinkesfotografie

Fijn weekend!

Groetjes, Pietrik


10 opmerkingen:

  1. leuk dat je weer blogt!
    ja je moet leuze's maken anders loop je jezelf voorbij!
    en je kindertjes zijn zo groot!
    tegen dat probleem loop ik ook altijd en mijn kinderen zijn ondertussen groot,
    maar dan hebben ze je ook nodig!
    Soms geeft dat niet maar overal een tijd van!
    Je maakt wel leuke dingen ,geeft mij ook weer inspiratie!
    lieve groeten Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt inderdaad wel heel erg druk, zo gaat het plezier er op een gegeven moment wel af. Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen en dat je vaker wil gaan bloggen, vind ik een leuk vooruitzicht :-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed anders loopt het over je schoenen Wijs om alleen opdracht te doen En dan nog tegen de feestdagen ook nog heel druk. Ik weet het heb het jaren gedaan Ik zag het niet meer zitten. Goed besluit Je zou er hijgerig van worden .. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele slimme beslissing van je om het rustiger aan te doen. Je moet jezelf niet voorbij lopen.
    Genieten van je gezin en vrijetijd om weer es te bloggen is zo leuk!
    Gezellig om je hier ook weer es tegen te komen.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een verstandige keuze....kiezen voor je gezin.....succes met alles liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kereltjes zijn het al. Geniet er van! Het is zo gezellig en zomaar weer voorbij (zegt deze oma met kleinzonen in die leeftijd.) Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om weer iets van je kindjes te lezen. Kan mij zo voorstellen hoe dat gaat als iedereen aan je trekt en dat de productie het dan minder leuk maakt. Ook zo herkenbaar, ook ik ben in het verleden in die valkuil gevallen. Voordat je het weet is het leuke dan weg. Goed dat je op tijd het weet te veranderen in behapbaar. En vooral het plezier voorop stelt. Geniet lekker van je gezin met je 2 leuke stoere jongens. Fijn dat blogberichtje en hopelijk tot gauw, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Pietrik om weer wat van je te lezen! En leuk om de jongetjes even te zien!
    Ik snap dat het teveel werd zeg....50 per week lijkt idd op productiewerk en dan gaat het plezier er wel vanaf!
    Maar wel een teken dat er veel mensen je creaties mooi vinden!
    Ik hoop tot gauw!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je er weer bent, het is lang geleden.
    Het is goed dat je keuzes maakt, het moet natuurlijk wel leuk blijven.
    Je hebt prachtige kindjes geniet er maar van.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan wordt je eigen succes je eigen valkuil en kun je er niet meer van genieten... Ik snap je besluit helemaal! Het belangrijkste zijn toch die mannetjes;-)

    BeantwoordenVerwijderen