woensdag 1 juni 2016

keuzes....

De laatste tijd stond in het teken van keuzes maken....

Vind ik mijn baan nog wel leuk genoeg? Haal ik er nog genoeg energie uit? Is het niet te druk? Met mijn werk, de webshop, gezin, fairs en het bijhouden van alle Social Media?


Eigenlijk is het antwoord simpel...ik haal niet genoeg energie uit mijn baan en ja, het is te druk. 

What to do? Bij ons op het werk kwam een leuke vacature voorbij...communicatiemedewerker/ adviseur voor het project Lân fan Taal. Dit project is een onderdeel van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 . Leeuwarden is dan de gastheer, namens de rest van Nederland en ik krijg de kans om mee te werken! Dat is gaaf! Ik heb gesolliciteerd en de functie gekregen. Gisteren ben ik daar begonnen en wat gebeurt daar wat! Hier krijg ik energie van! In een later stadium zal ik meer vertellen over het project. 


Dan de fairs...of liever gezegd...Blomkje en Wenje an sich.

Vorig jaar juni de webshop gestart, dus inmiddels een jaar draaiende...in dat jaar ook veel geleerd....
Wat loopt wel en wat loopt niet. Dat heeft me eerder al doen besluiten alle woonaccessoires van steigerhout en de kinderkameraccessoires uit de webshop te halen en me meer te gaan concentreren op het 'groen' . Hier is de meeste vraag naar. Verder loopt de verkoop via Facebook, mail, app, Instagram en mijn voordeur, ha ha! En...de fairs....


Ik deed wel 'eens' een fair, maar dit jaar wel heul veul...:)


De week voor een fair is het gewoon retedruk! Alles moet natuurlijk vers op de kraam en je weet nooit wat goed verkoopt. Lopen de olijfkransen heel goed in de webshop? Dan kan je er op een fair zo geen één verkopen...lastig....daarnaast zijn mijn marges erg klein en kan het soms net (niet) uit. Naast het vol aan de bak moeten de week voor de fair er zelf ook nog staan....opbouwen...afbreken.... En ja...dan moet je keuzes maken....


Ik heb daarom alle fairs na de zomer gecanceld. Komende zondag sta ik Bergen en op 3 juli nog in Schagen en dan is het voorlopig gebeurd....alhoewel...helemaal gebeurd....er vinden nog wat leuke gesprekken plaats , maar ook daarover later meer....en wellicht 'doe' ik er straks nog wel 1 of 2 per jaar, maar niet zoals nu.

Krans voor een crematie mogen maken...dankbaar werk


Ik krijg steeds vaker 'speciale' opdrachten. Laatst mocht ik een gipskruidkrans maken voor een crematie en binnenkort weer een opdracht, maar dan voor een bruiloft. De workshops lopen lekker en ik bedacht me dat ik dat toch eigenlijk ook wel heel erg leuk vind.

Ik ga daarom mijn workshopaanbod uitbreiden met o.a. handgebonden kransen, het maken van toefen, het opmaken van harten en potten...dit alles in de landelijke stijl. 


Zou je het ook leuk vinden om op de mailinglijst te komen voor de workshops? Dan mag je een mailtje sturen naar blomkjeenwenje@gmail.com

Ik ben trouwens ook te volgen op Facebook, Pinterest, Instagram en Twitter onder de naam: 
Blomkje en Wenje







Foto's in deze blog is een deel van de groendeco die ik maakte in april.

Groetjes, Pietrik


13 opmerkingen:

  1. Pffff.
    Ik was bang dat je wilde vertellen dat je ging stoppen met bloggen. Gelukkig dat niet. En voor de rest heerlijk dat je kan kiezen en dingen gaat doen die je nu leuk vindt. Geniet er van. Ik geniet van je mooi creaties. Misschien horen we nu binnenkort ook weer wat over je zonen? Fijne dag groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Thea was ik ook bang dat je wilde zeggen dat je het bloggen niet meer leuk vind, maar gelukkig niet.
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan en ik hoop dat je er veel plezier en energie van zult krijgen.
    Ik kijk altijd met een beetje jaloezie naar je foto's, al die mooie kransen, geweldig zo mooi.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je nu weer energie uit je werk krijgt.
    En ook dat je nu de webshop zo hebt, dat je weet waar vraag naar is. Je maakt mooie kransen e.d.
    Succes met alles wat je nu doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Pietrik, heel verstandig om keuzes te maken! Het is de bedoeling dat je energie krijgt van wat je doet. Wat fijn ook dat je een nieuwe baan hebt, gefeliciteerd ! Graag wil ik van je weten wat voor groen jij in die bak hebt met het Jesus beeldje op de achtergrond. Jammer dat ik in het westen woon, anders was ik een workshop toefjes bij je komen doen. Groeten van Annemarie A.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit makkelijk om de juiste keuze te maken. Fijn dat je nu een nieuwe baan hebt waar je veel energie uit haalt. Je groenwerkstukken zijn zo prachtig. Jammer dat je niet in de buurt zit. :(
    Heel veel succes met alles wat je doet..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik dacht: ach nee, al weer een blogster die wil stoppen met bloggen. Maar gelukkig niet! Ik ben van plan jouw mooie blog te gaan volgen, leuk! En wat betref keuzes maken: doen waar je blij van wordt; en dat doe je. Mooie kransen/toefjes maak jij. Jammer dat ik in het oosten woon. Te ver, maar anders wist ik het wel!

    groeten Marry (marrythuis.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je nieuwe baan meer uitdaging geeft, voel je je toch beter op je plek en dat is heel belangrijk. Soms moet je even pas op de plaats maken en kijken wat werkt en wat niet. Overtollige 'ballast' afwerpen, dat kost energie. Die kun je beter steken in je mooie kransen en toefjes. Prachtig zijn ze! En zo loop je weer lekker te doen waar je je goed bij voelt, druk maar toch met voldoening. Heerlijk voor je. Succes met alles!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je keuzes maakt die bij je passen en super natuurlijk dat er zo'n super baan langs kwam:)
    Succes met je workshops en opdrachten en vergeet niet te genieten hé? :) ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verstandig om juiste keuzes te maken anders wordt het een moeten en gaat het plezier er vanaf. Prachtig je kransen en wat fijn dat er zoveel belangstelling voor is.
    Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind al je bloemwerk echt schitterend, jammer dat je niet hier in de buurt je workshops geeft zou graag een keer aanschuiven.
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je maakt ook zulke mooie dingen......prachtig liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om iets te doen wat je meer voldoening geeft en waar je energie van krijgt! En al het werk met het "groen" is toch geweldig!
    Daar haal je ook energie uit maar dat moet niet te veel worden, tja.....keuzes maken is best lastig.

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen