donderdag 24 december 2015

kerst 2015

Eén dag voor kerst en bijna eindejaar....

tijd om even stil te staan bij het afgelopen jaar, het jaar waarin we opnieuw trotse ouders van een zoon zijn geworden....Hidde....met hem en Bauke Theun is ons gezin compleet en geniet ik elke dag weer van deze twee mannetjes.

Hidde is inmiddels tien maanden en in januari gaat onze ruim twee jarige al naar de peuter. Alle clichés zijn waar....het gaat veel te snel.


Veel gedaan de laatste twee maanden...de kransen, toeven en groendecoraties waren bijna niet aan te slepen en er waren momenten dat ik echt dacht, de bestellingen niet op tijd de deur uit te krijgen.

Er worden steeds meer workshops geboekt.....erg leuk! Zo nu en dan een groepje bij mij thuis of ik ga naar een locatie, waar bijvoorbeeld een club dames voor een vrijgezellenfeest klaar zit om iets moois te maken. Het afgelopen jaar mocht ik bij Auk's kinderkleding in Feanwâlden enkele workshops geven, waaronder een najaarsworkshop (hart van hortensia) en een winterworkshop (ster van mos met aankleding). Voor volgend jaar ben ik al vastgelegd voor een voorjaarsworkshop. Dit soort dingen vind ik wel heel erg leuk om te doen! Volgend jaar wil ik het 'assortiment' workshops dan ook uit gaan breiden. De insteek blijft om workshops te geven met materialen die mooi indrogen, dus dat wordt nog even zoeken :)





Momenteel heb ik vakantie en wil ik thuis eens orde op zaken stellen. Door alle drukte blijven andere zaken liggen en het geeft me vast een beter gevoel als dat ook klaar is. 


Bovenstaand stuk mocht ik in opdracht maken. De oude terrine is mij gebracht, met de vraag een kerststuk hierin te maken. Ben zelf wel blij met het resultaat.
Onderstaand stuk maakte ik voor mezelf....
Achteraf trouwens wel blij dat ik nu vakantie heb....een aantal weken terug, midden in de drukte, bleek ik last te hebben van een eucalyptusallergie...rode ogen, jeukende neus en kriebel aan mijn gezicht, zorgen er voor dat ik met pilletjes en hormoonzalf op én handschoenen aan de bestellingen moest verwerken....niet leuk :(



Het afgelopen jaar stond ik weer op de landelijke brocante markt in Drachten. Dit was ook weer erg geslaagd! Super leuke gesprekken en een fijne sfeer!




Het komende jaar sta ik in ieder geval zeker op 20 maart in de veilinghallen te Eelde waar, volgens mij voor het eerst, een brocante/ landelijke lentefair wordt georganiseerd. 

In mei en september sta ik in Orvelte, waar ik ook een kraam mag vullen. Super vereerd dat ik 'in het plaatje' pas en dit mag doen. 










Bovenstaande is een greep uit wat ik de laatste periode mocht maken.


Kortom....druk maar genieten!

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen!

Groetjes, Pietrik



5 opmerkingen:

  1. Leuk al die goede vooruitzichten. Geniet van je vakantie en voor jou en je gezin ook hele fijne kerstdagen een een heel goed begin van het nieuwe jaar.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent in het nieuwe jaar al goed voorzien van leuke opdrachten. Leuk dat je werk zo gewaardeerd wordt, toch een hele eer. Maar dat is ook te begrijpen, want je maakt zo'n mooie werken! Wel jammer dat je nét een eucalyptus-allergie moest oplopen, want het is altijd zo'n mooi groen om te verwerken.
    Geniet van je welverdiende vakantie met je gezin en ik wens je hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2016!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne dagen en de beste wensen voor 2016

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo bezig zijn fijn toch ?...fijne kerstdagen lefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2016!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen