woensdag 29 oktober 2014

Over Franse luiken/ panelen / ijzers en kinderworkshop memobord

Vanaf zaterdag was mijn zoontje ziek en inmiddels heeft hij zijn moeder aangestoken....vanaf afgelopen maandag lig ik zelf ook plat...vanochtend mijn ouders gebeld en die hebben de kleine voor vandaag opgehaald. Kan ik even een dag op de bank blijven hangen....én eindelijk jullie weer eens gaan bezoeken :)


 
Vorige week kocht ik een aantal Franse luiken en luikjes, die inmiddels in de verkoop staan...ze staan op mijn Facebookpagina , mocht je belangstelling hebben...Zo lang ze nog niet zijn verkocht of zijn opgehaald, staan ze mooi bij mij in huis en kan ik ze gebruiken voor het maken van foto's van mijn handgemaakte woonaccessoires, waaronder deze sterren van mos...die van gipskruid liet ik in mijn vorige post zien en ik heb inmiddels ook sterren van hortensia gemaakt (naturel, wit en zilver). Deze zijn te bestellen ;)


 
 
In mijn vorige post liet ik het 'nieuwe' kastje op de kamer van Bauke Theun zien...doordat die er nu is gekomen - en hij de klamboe steeds zijn bed in trok - ben ik aan het schuiven geweest. Ook op zijn kamer nu een mooi stoer luikje




 
Vorige week kocht ik een ijzer...deze staat nu buiten heel erg mooi te wezen, maar de bedoeling is dat hij in stukken gaat en straks onze vier ramen voor gaat versieren...we gaan het meemaken :)
 

 
 
 Ik ben benaderd voor het geven van een workshop op een kinderfeestje, om een memobord van sloophout te gaan maken...inmiddels een paar voorbeelden uitgewerkt...volgend jaar ga ik een halve dag minder op kantoor werken en wil dan graag eens wat vaker een workshop geven. Laatst een workshop gegeven voor een groep van 17 personen (groot memobord van steigerhout) , in december staat er nog eentje gepland en voor begin mei ook...erg leuk om te doen!
 

 
 
Ik wens jullie, ondanks het weer, een mooie dag!
 
 

Groetjes, Pietrik

26 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je ziek bent. Ik hoop dat je snel weer opknapt! Gelukkig zit je wel in een sfeervol huis ;-), je hebt mooie luiken weten te vinden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ziek zijn al niet goed voor is....
    even in alle rust je creatieve bezigheden bloggen.
    Mooie luiken die aan decoratie niks nodig hebben omdat ze al mooi genoeg zijn van zichzelf in mijn optiek,had ik er maar de ruimte voor.....zucht.

    Hoop dat je snel weer opknapt en aan de gang kunt met al je plannen.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om weer even op de hoogte te zijn van je wel en in dit geval je wee:)
    Rust lekker uit!
    Je luiken zijn gaaf, je woont helaas te ver weg..anders..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je gauw weer opknapt Pietrik. Je luiken zijn mooi. Had ze idd al gezien.
    Je bent lekker bezig met kransen, sterren enz. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel Beterschap Pietrik. Ach, het is vandaag toch slecht weer, dus wat bankhangen is dan helemaal niet erg. Geef het de tijd!
    Wat staan je sterren prachtig op die luiken, echt een plaatje!!
    Het blijft een leuke bezigheid al die kransen maken. Heb net weer een beetje rust, na alle Hortensia kransen :-)
    Zorg goed voor jezelf!

    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend om ziek te zijn. Maar je zit wel in een mooie omgeving ziek te wezen. Je luiken zijn prachtig! Je bent in ieder geval lekker bezig met allemaal leuke dingen. Fijn dat je workshops zo goed gaan. Volgens mij ligt hier toch je hart...
    Beterschap!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks dat je niet lekkker bent, laat je ons toch mooie dingen zien, Pietrik!
    Je kransen en sterren zijn mooi!
    Je zoon heeft een leuk kamertje.
    Leuk dat je gevraagd bent om workshops te geven. Leuke dingen overdragen is altijd mooi.
    Ik wens je veel beterschap!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg altijd veel inspiratie van jou mooie kransen en wil er dan ook een gaan maken.
    Beterschap.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Luiken zijn ideaal om voor foto's te gebruiken, dat zeker! Ik hoop dat je snel weer op de been bent!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beetje uitzieken op de bank kan wonderen doen.
    Je hebt prachtige sterren gemaakt en al op even mooie luiken gehangen .
    Maar je ijzeren paneel is ook de moeite , ga je dit in stukken zagen , ben er heel benieuwd naar. Ik ga je volgen dan kan ik het van dichtbij meemaken.
    Lieve groet ,christel van Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je zo geniet van je workshops en webshopje, Pietrik! Het is zo leuk als het goed aan slaat, vind ik! Ik heb pas ook een hart gemaakt met gipskruid, dacht dat ik er niet zo handig mee was, maar is toch aardig goed gekomen, voor herhaling vatbaar dus. Veel succes met je workshops en beterschap voor nu..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, die prachtige mooie foto,s van jouw sfeervolle interieur. Mooi die luiken, tis dat ik geen plekje meer heb, anders wist ik het wel,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zijn je luiken, ik houdt daar ook wel van.
    Beterschap.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie spullen Pietrick, je luiken zijn heel erg mooi en met het mooie frame van ijzer komen vast heel mooie dingen tot stand.
    Leuk dat het workshop geven zo goed gaat, heerlijk om je creativiteit aan anderen door te geven.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi je luiken.....staan prachtig.....beterschap.....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou die luiken mooi voor mezelf houden....veel te leuk toch!
    En wat een prachtige sterren heb je gemaakt!
    Leuk om die workshops te kunnen geven: stel je voor dat je meer vragen krijgt en meer werk hebt: dat zou toch leuk zijn!

    beterschap..

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig die luiken alleen geen plaats zeker mooi om je mooie decoratie's op te fotograferen ...je sterren zijn super leuk altijd leuk om zelf te maken zijn ze nog mooier ... heerlijk dat je weer een workshop gaat geven en dan voor kinderen leukkkk ..heb jaren workshops gegeven weet als geen ander hoeveel plezier het met zich mee geeft zowel voor jezelf als voor de gene die hem volgt ... geniet er lekker van je hebt leuke voorbeelden gemaakt ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O Pietrik, wat mooi die luiken, maar het allermooist vind ik het ijzer dat daar tegen de muur mooi staat te zijn, gewoonweg prachtig, ben benieuwd hoe dat wordt voor de ramen.
    Hoop dat je weer een beetje fit bent, want dat heb je wel nodig om workshops voor kinderen te geven, haha.
    groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuk blog heb je! ik ga je volgen hoor:)
    beterschap gewenst, zo,n dagje is best lekker toch? haha
    groetjes, inge
    sfeer in landelijke stijl nummer 2

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb verschillende pogingen ondernomen om te reageren op je blog en dat wilde maar niet lukken. Wat een mooie luiken heb je staan. Helaas heb ik er geen plaats meer voor anders had ik het wel geweten. En dan dat hekwerk. Dat zal zeker super staan. Ik ben heel benieuwd.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. IK VIND JE IJZEREN HEKWERK IN DE TUIN SUPER MOOI ZEG!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je luiken zijn prachtig!
    Ik vind je sterren ook erg mooi, leuk een workshop, nu nog fitter worden, beterschap.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt mooie spullen gekocht Pietrik! Daar maak je vast en zeker iemand blij mee. Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ben je al een beetje opgeknapt? Ik zit nu met een ziek kind thuis, hoop dat hij mij niet aansteekt.. wat een mooie sterren zeg, en je luiken zijn ook prachtig. op de kinderkamer staat het ook erg stoer. krijgt gelijk een bepaald sfeertje he?
    beterschap nog en geniet van je weekend. Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik hoop dat het dagje lamballen op de bank je goed gedaan hebben en je inmiddels weer de oude bent?!

    Fijn dat je zelf nog eventjes van deze mooie luiken mag genieten! En die stoere kamer is echt superleuk

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ziet er leuk uit voor meer decoratie kijk ook eens hier 20 reacties http://www.muurtekstenonline.nl/

    BeantwoordenVerwijderen