donderdag 18 september 2014

herfst?

Hoewel het hier vandaag en gisteren rond de 25 graden was, kreeg ik vorig weekend toch de kriebels om een beetje 'herfst' in huis te halen....het begon zondag met een mooie wandeling op landgoed Fogelsangh State te Veenklooster...






Met wat materialen die op de grond lagen en wat spulletjes die ik nog thuis had liggen, maakte ik het dienblad op....van berkenstammetjes, oude blokken pallethout en wat brocante bakvormen maakte ik kaarsenstandaards....





Van larixbalken maakte ik een zuil voor bij de voordeur, even een probeersel voor de brocante en landelijke markt in Drachten waar ik in november sta...nu de witte variant nog...



Ik kocht nog een leuk lampje op batterijen voor onder de overkapping, een beetje 'huiskamergevoel'


Donderdag aanstaande ga ik mijn eerste workshop geven voor een groep enthousiaste dames, we gaan een memobord van steigerhout maken.De resultaten zal ik hier nog wel even laten zien :)

Vanavond nog even lekker gefietst met de kleine, heerlijk om met dit weer er na het eten nog even op uit met z'n twee-en...











Groetjes, Pietrik

14 opmerkingen:

  1. Bij jou is het ook al volop herfst. Buiten én binnen. Mooi gemaakt, zo'n dienblad.
    Spannend, zo'n eerste workshop. Zal vast heel leuk worden met zo'n stel dames!
    En je bink zit lekker stoer op de fiets te genieten van al het moois wat ie zo tegen komt. Heerlijk om met je kind elk seizoen zo intens te beleven...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n herfstpost, mooie foto's. Lief dat kleine mannetje met z'n zonnebril ;-)
    Veel succes met je workshop!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekker manneke is het... genieten toch zo saampjes eropuit! Geluk zit in de kleine dingen.

    Ik zie dat veel bloggers trouwens al helemaal in de herfstmodus zitten. Bij mij is het ieder jaar hetzelfde liedje: Ik wil er niet aan geloven dat de herfst alweer in aantocht is!!! Zie altijd op tegen die lange, koude en donkere dagen. En dat terwijl ik dan weer wel een typisch winterinterieur heb... Beetje schizofreen eigenlijk hè haha;-)

    Ik steek mijn hoofd nog eventjes lekker in het zand en doe gewoon alsof het nog volop zomer is... Nog effe dan...

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's van de herfst, Pierik!
    Ik vind het niet erg dat het nu echt zo ver komt.
    Wat een prachtig ventje heb je en heerlijk om zo nog even samen rond te fietsen.
    Wens je een fijn weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk herfsttafereeltje op je tafel; zo langzaamaan beginnen we aan de herfst te denken, we zien het wel, maar voelen het nog niet ;-). Zo gezellig om met je mannetje voorop te fietsen, doet mij denken aan toen mijn meiden nog klein waren...Nu spring ik soms bij hen achterop de fiets haha.
    Gezellig weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke nazomer foto's! Gezellig om samen met je lytse mantsje en rondje te fietsen. Hij heeft er vast en zeker net zo van genoten als jij!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat stuk op tafel.. En wat zijn er veel paddenstoelen dit jaar. Heerlijk genieten van dit mooie weer zo lang als het nog kan.. Fijn en zonnig weekend.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om nog even te kunnen fietsen na het eten met dat kleine mannetje: en zo'n zonnebril heb je dan ook hard nodig! Grappig gezicht!
    En ja.... de herfst komt er toch echt aan of we nou willen of niet: vlg. week maar 16 graden. Maar wat hebben we er van kunnen genieten hè!
    En dan is een herfsttafel weer welkom als je veel binnen moet zitten: jij bent er in ieder geval klaar voor!
    Mooie foto's heb je van alles gemaakt.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie herfstfoto's ja de paddenstoelen schieten echt uit de grond. Je merkt dat het wat vochtiger buiten is. Ik hou van elke jaargetijden maar ik heb altijd een beetje moeite met de overhang zomer/herfst. Maar het is weer gezellig om je huis weer in herfstsferen te stijle. Mooi stukje heb je op tafel staan.
    Ik wens je een fijn weekend,
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige natuurfoto's. En wat ben je lekker bezig geweest. Met leuk resultaat. Succes met de workshop.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Genoten van je foto's! Jij bent al verder dan ik; ik hou het zomergevoel het liefst zo lang mogelijk vast en dus vandaag zelfs nog volop genoten van het zonnetje. Maar als het weer dan omslaat, dan ben ik ook helemaal 'into' herfst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dit blogbericht, met de mooie foto,s en wat wonen we toch in een "rijke"omgeving. Wat kun je trots zijn op dat kleine kereltje,
    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke sfeer foto's. Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ook hier begint alles al langzaam te kleuren terwijl de dag temp zo boven de 20 komt. Behalve vandaag da, grijs en regenachtig ;-)

    Gr. mirjam

    BeantwoordenVerwijderen