zaterdag 2 augustus 2014

Overkapping

Inmiddels is het al weer een paar maanden terug dat ik een poster won bij Chris van de blog Pure by me . Chris maakt erg mooie headers (je hebt ze vast wel voorbij zien komen in blogland), posters en freebies. Ik won dus een poster en mocht zelf weten wat ik er op wilde....voor de kamer van mijn zoontje koos ik voor Slaap kindje slaap. Ik kreeg hem digitaal toegestuurd en inmiddels hangt ie boven het kapstokje bij de deur en heeft hij vanuit zijn bedje het zicht er op :).


Chris...het heeft even geduurd, maar hij hangt hoor! Nogmaals bedankt, ook namens mijn zoontje. Mocht je ook een mooie poster, freebie of header willen? Kijk dan snel even op haar site: Pure made by me

Voor we op vakantie gingen is de overkapping geplaatst. We wilden hier twee jaar terug al mee starten, toen we het tuinhuisje verkochten, maar helaas gooide zwam in huis roet in het eten :( Dan moet je keuzes maken en prioriteiten stellen (en sparen), maar nu staat ie er dan eindelijk en genieten we met een grote G!


 Het dressoir stond bij mijn broer in de weg en was hier van harte welkom, we houden van hergebruik nietwaar?





 De schouw stond bij mijn zwager en schoonzus. Een aantal jaren geleden is deze uit hun huis gesloopt en toen wist ik al dat deze nog wel een mooie bestemming zou krijgen :) Ik heb hem geverfd met krijtverf....


 Een boeketjes uit eigen tuin....

 De kannetjes kocht ik bij Aleta van de blog Us hús ús thús toen ik laatst een bezoekje aan haar winkel in Jubbega bracht.

Vandaag zijn we teruggekomen van een heerlijke week Brabant. We huurden daar het huisje (de Pronckkamer)  van Focco en Maaike van Pronck en Praal. Zij verkopen leuke brocante spullen uit Nederland, Belgie & Frankrijk en nieuwe handgemaakte woonaccessoires in een landelijke, brocante stijl.
 We zaten bij veel brocante winkels in de buurt. Helaas te weinig tijd om ze allemaal te bezoeken, maar ik bracht nog wel een bezoekje aan Brocanterie Déjà-vu
 
 

Over ons verblijf daar en mijn bezoek aan de brocanterie vertel ik in een latere post....

Nog even om in je agenda te zetten.....22 en 23 november 2014 is de Landelijke en Brocante markt in Het Fries Congrescentrum te Drachten. Zelf sta ik er dit keer ook en wel op zondag.

Fijn weekend en tot snel!

Groetjes, Pietrik

14 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk die overkapping en wat zullen jullie daar nu een plezier van hebben met dit weer. Je hebt het echt super ingericht, zo leuk om oude spullen te hergebruiken, houden wij ook zo van.
    Gr., Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige overkapping! Toevallig hebben we vandaag ook een schetsje voor een overkapping gemaakt. Alleen kan die van ons maar 2x2 meter worden. Hahah... Het blijft nu eenmaal een postzegeltuintje.
    Zag op een foto een super leuk tafeltje gemaakt van het onderstel van een naaimachine. Toevallig zag ik van de week zo'n onderstel en heb het lekker laten staan. Nu spijt want dit is wel een hele leuke oplossing.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden hoor! Die overkappingen zijn echt in hè, ik zie er zo veel momenteel.
    Ook deze is heel mooi gemaakt en ik kan me voorstellen dat je er superblij mee bent!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh een overkapping...ha staat ook op mijn wensenlijst ;)

    Ben benieuwd of je ook mooi brocante hebt gekocht tijdens je uitje.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal, zo'n overkapping...het is ook zo lekker ruim. Daar kun je wel een feestje geven ;-).

    Fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zag het net al op fb......heel mooi hoor.....!!...en ja de winkel van desiree is echt ook mij favoriet...kom er graag ...!...fijne zondag x...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your outdoor space is just gorgeous! I'd spend all my time out there :)
    Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie overkapping.
    En wat gezellig aangekleed.
    Heerlijk.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn, een overkapping. Daar zul je vast veel aangename uurtjes doorbrengen. Ben benieuwd naar je brocante-verslag.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er superr uit wat zullen jullie daar een plezier van hebben zeg in de zomer maar zeker ook in het voor en najaar .... en je poster is ook mooi zo lieffff ... wens je een fijne week geniet er lekker van ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg, heb je gewoon in de Pronckkamer gelogeerd wat leuk! Was je niet zo heel ver van dorpje-dorp :)

    Onze overkapping is ook af en is weliswaar maar de helft van jouw formaat, toch zit ik er eigenlijk altijd als ik buiten ben, heerlijke plek! Die van jou ziet er heel erg leuk uit, hoop dat je daar net zoveel plezier van hebt als wij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je overkapping super mooi geworden! Een woonkamer erbij maar dan buiten. Ik weet zeker dat je hier volop van gaat genieten!
    Ik zie dat de spulletjes die je gekocht hebt een mooi plekje hebben gekregen.
    Ik vond het ontzettend leuk om je te ontmoeten. Het is toch leuk om het gezicht "achter" een blog te zien :).
    Wij staan ook op de Landelijke Brocante markt in Drachten. Dus dan zoek ik je wel even op. Wil graag je kraam zien!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk dat je aandacht heb besteeds aan mijn poster,dank je wel..
    Je overkapping is echt super,helemaal als het buiten nat maar toch warm is..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtexemplaar!! Lekker lang buiten genieten van heerlijke avonden.
    Wat leuk om te lezen dat jullie bij Maaike overnacht hebben, is een vriendin van me :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen