zondag 10 augustus 2014

kransen maken/making wreaths

Hoera! In februari krijgt Bauke Theun een broertje of zusje! Momenteel ben ik dertien weken zwanger en ik voel me prima! We kijken erg uit naar de komst van de kleine....

De afgelopen week ben ik begonnen met het maken van kransen. Ik heb erg veel hortensia kransen gemaakt en ik heb momenteel nog wat bestellingen lopen voor lavendelkransen.

Hieronder een impressie van wat ik de afgelopen week maakte....

Hortensia drogen op het rekje

En in de plukmanden...
 Klaar om verwerkt te worden...







De krans hieronder verkleurde niet zo mooi, deze spoot ik wit.
 




 En ze drogen zo mooi in....

 In onze voortuin drie grote bakken met lavendel....je kunt er maar vier kransen van maken en per krans heb ik ongeveer drie uren werk, maar het is zo leuk en werkt zo ontspannend...



De volgende kransen die ik gaan maken zijn van laurier en eikenblad, de eerste bestellingen hiervoor zijn al binnen. Als ik nieuwe kransen heb, plaats ik deze op mijn KLIK~ Facebookpagina~KLIK 

Deze week bracht ik nog een bezoek aan Stoer yn Hout in Burgum en Varie Sfeer en Leven in Opende. Hier kocht ik plukmanden, een oude gieter en een mooi raam. De plukmanden hebben jullie inmiddels gezien, de gieter heeft een plekje naast de nieuwe regenton bij de overkapping gekregen en het raam staat in huis....


 Om nog wat kleur onder de overkapping te krijgen, lieten we bij Webprint een foto op hout afdrukken. Het is één van de foto's die ik in het voorjaar maakte en die ik gebruik voor felicitaties op Facebook en kaart :) Binnen twee dagen was de bestelling in huis en inmiddels hangt ie boven het dressoir...ik ben er heel erg blij mee. Als je ook zo'n mooie foto op hout wilt? Klik dan even op de volgende link : Wanddecoratie webprint





 Wat is het toch genieten deze vakantie :) 

Fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

23 opmerkingen:

  1. Prachtige kransen Pietrik en de plukmanden zijn schitterend met de hortensia's erin. Je hebt mooie kleuren in de kransen. Zelf heb ik een grote pot met hortensia's erin maar ik ben benieuwd of ze goed indrogen, tot nu toe kreeg ik alleen slappe hap. Ben benieuwd naar je andere kransen en ik houdt je FB pagina in de gaten....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowww wat een boel mooie kransen.....superrrr......ze zijn echt mooi...!....liefs van mij.....enne gefeliciteerd ...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg, helemaal niet ziek of misselijk??? Als ik zie hoe druk je in de weer bent, denk ik het niet. Ik lag de eerste 4 maanden meer op bed dan dat ik wat deed. De kransen zijn prachtig geworden. Vind die kransen van eikenblad ook zo mooi, hou het wel ff in de gaten op je facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fan herte lokwinske!! Superleuk dat er een broertje of zusje komt, hoop dat je een goede zwangerschap hebt! De kransen zijn prachtig, mooie sfeerfvolle plaatjes! Groetjes, Noortje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kransen heb je gemaakt. Zag er al een paar op fb voorbij komen. Vind het zo knap.
    En een broertje of zusje erbij! Spannend en natuurlijk een hele fijne zwangerschap gewenst.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Pietrik!, Hartelijk Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je een fijne tijd krijgt.
    En wat zijn die kransen mooi, geweldig! Hortensia doet het wat dat betreft toch wel heel goed.
    Veel plezier!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je zwangerschap, altijd spannend en meestal leuk. Wat heb je een voorraad kransen gemaakt zeg, super leuk. Omdat ik zoveel hortensia's in de tuin heb, maak ik er ook altijd wel één en ook voor de dochters. Die eigen foto onder de overkapping is ook een mooie aanwinst.
    Wens je een goede zwangerschap en veel plezier!

    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pietrik wat leuk.
    En van Harte Gefeliciteerd.
    Spannend weer.
    En wat maak je mooie kransen .

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee wat leuk Pietrik, dat je weer zwanger bent, van harte gefeliciteerd!
    Je hebt mooie kransen gemaakt hoor! Zijn die hortensia's allemaal uit eigen tuin?
    Je plukmanden zijn gaaf net als je raam, en natuurlijk je foto op hout, ook fraai!
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Leuk hoor gezinsuitbreiding.

    En dat het gelukkig goed met je gaat kan ik wel opmaken uit het vele werk wat je verzet.
    Ik vind het in elk geval bewonderenswaardig met die hitte van de afgelopen tijd.
    Heb ook veel bloemen in hortensia's die nog nooit zoveel kleurverschillen aan een struik gehad hebben dan dit jaar,misschien moet ik er ook weer eens wat creatiefs mee gaan doen.

    Je manden staan heel leuk onder dat stoere afdak.

    Fijne week en lieve groet.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte proficiat met je zwangerschap!!

    Prachtige kransen met een dankbare bloem als hortensia.

    Fijne week!
    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat Bauke Theun een broertje of zusje krijgt! Gefeliciteerd!
    Je bent creatief bezig geweest met het warme weer. De kransen zijn echt prachtig!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding, leuk hoor. Ik hoop dat de zwangerschap helemaal naar wens zal verlopen.

    De hormonen hebben je blijkbaar flink geactiveerd wat de kransen betreft want tjonge...wat een productiviteit! De kransen zijn allemaal erg mooi geworden.

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nogmaals van harte gefeliciteerd!
    Prachtig om te zien hoor al die kransen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd, wat een leuk nieuws! Geniet ervan! Wat een prachtige kransen zeg, en zoveel ook! Leuk dat je dat in opdracht mag doen. Onze hortensia's zagen er na de vakantie een beetje verdroogd uit, dus dat gaat 'm helaas niet meer worden..

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk nieuwtje! Van harte gefeliciteerd! & wat ben jij actief en creatief, leuk om te zien!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat met de gezinsuitbreiding! Ik wens je een hele mooi zwangerschap toe. En wat een energie heb je nog?! Je kransen zijn mooi geworden, maar je lavendel-krans vind ik echt super-mooi. Je overkapping is ook heel mooi geworden, want kun je daar nu heerlijk van genieten.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met de komst van jullie kleine!

    Ik ben gek op kransen, kan hier mijn hart ophalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kransen maak je toch, keek mijn ogen weer uit. Maar het allerleukste is natuur wel dat je gezinsuitbreiding krijgt, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd Pietrik! Ik wens je een fijne zwangerschap toe

    Supermooi deze kransen; deze eenvoudige zijn absoluut favoriet bij mij! Wat zal het trouwens heerlijk ruiken met zo'n lavendelkrans...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve♥ Pietrik..;)
    Ten eerste Gefeliciteerd♥ dat je in blijde♥ verwachting♥ bent wat leuk!!
    en Oooh wat heb jij veel mooie♥ kransen ♥ gemaakt zeg..ik kijk buiten en denk ze verkleuren nog steeds die hortensias zal ik nog wachten met plukken en drogen?
    Wens je een fijn weekend toe Liefs♥ Gaby..♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Such lovely wreaths! Very inspiring photos. : )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd wat leuk nieuws, en je kransen zijn prachtig. Een lavendelkrans ja dat is een leuk idee... Volgend jaar maar eens proberen want de regen laat niet zo veel heel van de tuin...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen