zaterdag 10 mei 2014

DIY/ Zelfmaakidee: houten kandelaars

Zoals jullie weten ben ik regelmatig met hout in de weer...
geen houtcontainer is veilig voor mij ;)
Ik heb nog blokken hardhout waarvan het moeilijk huisjes maken is....
Maar weggooien? Nee...daar doen we niet aan...


Een aantal heb ik geverfd. De blokken die ik meer kleuren wilde geven,
plakte ik af met schilderstape



Na het verven, maakte ik er met een vlinderboor (40 mm) een gat in.

Daarna decoreerde ik de blokken met schelpen, lint, een sjabloon, een bolvaasje met bloem en een afbeelding door middel van het gebruik van Modpodge.
 
 
 
Modpodge kun je gemakkelijk zelf maken door twee delen lijm met één deel water te mengen. Hiervoor kun je gewoon goedkope lijm van de Action of Hema gebruiken.

Heb je geen boormachine of vlinderboor? Dan kun je het waxinelichtje er ook gewoon opzetten of er een brocante bakvormpje op plakken (of zetten) 
 
 
Voor het opplakken van bijv. schelpen of een bakvormpje gebruik ik meestal Bison kit. 




Voor de kaarsjes in de huisjes heb ik een kleine vlinderboor gebruikt.
 In het geboorde gat zette ik een kaarsenhuls. 
 

 
Nog een fijn weekend!

Groetjes, Pietrik


 

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën! Al die kaarsjes bij elkaar vormen een sfeervol geheel.

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft weer inspiratie. Leuk idee.

    Fijn weekeng, groet Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ga ik zeker een keer wat van maken!! Restjes hout genoeg hier :-)
    Fijn weekend nog.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk gemaakt!!

    Fijn weekend verder
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Harstikke leuk idee, dat gaat mij ook lukken ,hahaha.
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer lekker creatief bezig geweest, leuk hoor!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en creatief bezig en het schept sfeer in huis!!!

    Fijn weekeind en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allemaal weer superleuk gemaakt Pietrik!
    En voor morgen een fijne (1e!) moederdag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spelen met hout, hoe leuk is dat, je kunt zoveel dingen doen met afvalhout!!
    De blokjes gebruik ik ook vaak, leuk om jouw variant te zien, supersfeervol en vrolijk.
    Mooi moederdagweekend.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Het blokje met het sterretje erop is mijn favoriet ;) Ook nog even genoten van je vorige post; wordt helemaal vrolijk van al die mooie bloemen.

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke houtprojectjes, vooral ook het kaarsje als schoorsteen.
    Al doende borrelen de nieuwe ideeën vast bij je op!
    Gezellig weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk, Pietrik. En wat een mooi groepje heb je ervan gemaakt.
    De lichtjes komen op dit moment wel goed van pas, want het is maar donker buiten!
    Nog een fijne dag verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk gedaan Pietrik .
    En wat staat het gezellig en sfeervol als de kaarsjes branden.

    Groetjes Joke..

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee Pietrik het staat zo gezellig al die verschillende kandelaars.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er super leuk uit en die kleurtjes mooi hoor geniet er lekker van ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo jij bent lekker creatief geweest zeg en hebt je heerlijk op verschillende manieren uitgeleefd zie ik. Leuk hoor!! :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er leuk uit! Mooi ook om ze zo allemaal bij elkaar te zetten. De kleine kaarsjes als schoorsteen in de huisjes vind ik ook ontzettend leuk bedacht!
    Alvast fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg leuk gedaan Pietrik!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat leuk gedaan!! inspiratie alom :).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat leuk al je zelfgemaakte kandelaars...wat sfeervol!
    Vroeger had je creatief met kurk maar dit is creatief met hout hihi...super :-)

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen