maandag 14 april 2014

Console / wandplank

Momenteel weinig aan het 'schuiven' in huis. Niet omdat ik geen inspiratie heb, maar meer omdat ik behoefte heb aan wat minder tierelantijnen...Dit komt, omdat die kleine van ons bijna in de leeftijd zit waarop hij kan gaan kruipen en daarna wellicht gaat staan ;). Ik wil straks niet constant 'nee' moeten zeggen en vind het leuk om de boel een beetje voor hem in te richten. Een halkastje dat bij ons in de woonkamer staat, is inmiddels gevuld met kinderboekjes. Een mooi kastje voor mij, leuke inhoud voor mijn zoontje :).  Ik merk dat ik het wel leuk vind als het iets 'rustiger' is in huis. De meeste accessoires verhuizen naar zolder. Dat wordt over een paar jaar leuk 'winkelen' in eigen huis!

Ons zoontje slaapt sinds anderhalve week op zijn eigen kamertje en in mijn vorige post schreef ik al dat ik bezig was om er 'zijn' kamertje van te maken. Vanmiddag heb ik de console/ het wandplankje dat ik heb gemaakt van steigerhout, opgehangen. In de weer zijn met waterpas en klopboormachine was nieuw voor mij en vond ik wel wat spannend, maar onder het motto : 'als je het niet probeert, weet je ook niet of je het kunt' is het gelukt! Hij hangt! 




Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

22 opmerkingen:

  1. "Nee, niet doen, niet aankomen" hihi, ach ja, alles weghalen is geen optie natuurlijk, maar het ruimt zo eerst wel lekker even op. Bijkomend voordeel is dat het vaak wat rustiger oogt. En shoppen in je eigen winkeltje is op den duur ook leuk toch?

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, wat een gezellige kamer!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaat de tijd toch snel! Je lytse jonkje gaat alweer bijna kruipen. Ik kan me voorstellen dat je ruimte gaat maken. Het huis staat in de eerste jaren toch in het teken van zo'n hummeltje. En wat je al zegt .. later lekker winkelen in eigen huis.
    Je console is leuk geworden zeg! Heerlijk toch dat je zelf zo handig bent.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke console heb je opgehangen!
    En ja, zo'n hummeltje verandert het een en ander. En als hij een beetje de ruimte krijgt is ook goed voor zijn ontwikkeling.
    En het is wel fijn om een beetje ruimte te hebben in huis, het is rustiger. Ik word ook altijd een beetje zenuwachtig van veel accessoires.
    Geniet van deze periode, Pietrik!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig zo zeg !! leuk gedaan hoor !!...fijne week liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk heb je dat gemaakt Pietrik. Ja zelf heb ik ook het een en ander uit de kamer gehaald. Maar bij mij duurt het nooit lang want helaas vul ik het ook zo weer aan.
    Maar je consoleb is super hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ging dat ook bij mij thuis, ik maakte het gewoon tijdelijk kindproof en toen ze het eenmaal gewend was zette ik langzaam aan weer wat spulletjes neer. Het is niet inderdaad leuk voor een kind om elke keer te horen dat iets niet mag, voor hun is het juist een ontdekkingstocht. Alles wat nieuw is, is interessant. ;) Maar zelf wil je ook dat het heel blijft haha.

    Je plankje is goed gelukt, geeft een stoere touch aan de kamer!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De spullen op de console staan er niet alleen mooi, maar ook veilig ;-). Ik zette alles ook iets hoger weg, want anders blijf je bezig in die fase. Dan is het slimmer om laag bij de grond zijn speelgoed te bergen en op te ruimen, daar kan hij dan elke keer weer naar hartelust op af gaan en mee spelen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk Pietrik! Erg leuk om te doen hoor zo'n kinderkamer gezellig maken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk als je de klus zelf kunt klaren, geeft pas echt voldoening. Het staat mooi zo met dat stapeltje boeken en dan die drie leuke huisjes erop, lekker stoer.
    Misschien wel verstandig om het binnen wat leger te maken. Ach, voor je het weet ligt het toch vol met speelgoed, hihi. Ook wel weer gezellig, toch?
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat stoer dat je 'm ook zelf hebt opgehangen! Dat wordt mij hier thuis helaas niet voorgedaan en maar goed ook...anders zouden er beslist steeds meer gaten bijgeboord worden ;-)

    De periode van spullen wegzetten, daar zitten wij al geruime tijd in en nog steeds. Maar ik zet bewust niet alles aan de kant. Ze moeten ook leren van sommige dingen af te blijven.

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je console is mooi geworden...
    En de tijd vliegt, zo zijn ze pas geboren, zo lopen ze alweer rond.
    Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh jee, dat ga ik straks met mijn kleinzoon ook weer mee maken. Maar nu heb ik niet zo heel veel in huis staan dat scheelt....
    Knap van je dat je die console zelf hebt opgehangen.
    Stoer....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha dat herken ik! Alleen is dat hier alweer verleden tijd! Maar als je kinderen hebt, ligt er nog weleens wat her end er! Ik hou ook van opgeruimd en rustig. Soms betrap ik me erop dat er ook al weer teveel staat...dan gaat de bezem er weer door! Wat knap dat je zelf die console hebt opgehangen! Het staat mooi zo, gezellig kamertje! Fijne dag vandaag ! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stoer hoor, met een klopboormachine aan de slag gaan. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gedaan. Maar het resultaat mag er zijn. Leuk hoe je je console hebt 'ingericht'.
    Maak er een fijne dag van
    Liefs
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat lief Pietrik en toch zo stoer. Je console ziet er heel leuk uit.
    En inderdaad zal de komende tijd toch in het teken staan van dat kleine manneke.

    Fijne dag en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha...bij de eerste foto dacht ik: nu komt een verhaal dat het mislukt is. Maar gelukkig, alleen op die foto leek ie een beetje scheef te hangen.
    Goed gedaan en stoer om met een boor aan de gang te durven gaan! Kijk wij vrouwen kunnen wel wat!
    Errug leuk geworden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Pietrik..♥
    Stoer het kamertje♥ met die steigerhouten♥ plank..;)
    Ik zal maar zo zeggen je leert♥ steeds meer en word alleen maar beter met de tijd hihi ..;))
    Geniet♥ en Fijne dagen♫ en Vrolijke ♫ Paasdagen♥ met je gezinnetje♥ Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zo! Ja, het wordt straks een handenbindertje, mijn ervaring is alles gewoon laten staan, op het hele breekbare na dan, ze moeten het toch leren. Als je alles weghaalt, gaan ze bij een ander overal aanzitten. Maar ja, ieder gaat daar op zijn eigen manier mee om.
    Handig dat je je zelf kunt redden toch, hier ook ooit een cursus gaatjes boren gehad van manlief, dus ik kan me redden.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh.... wat een mooie babykamer, vooral de hemel boven het bedje is prachtig.

    Het plankje, helemaal geweldig!

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig en super dat het ophangen gelukt is.......
    Elke keer voor politie-agent spelen is ook niet fijn.....
    Fijne dag Pietrik...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi,

    wij hebben nooit iets weg hoeven halen omdat we een heel groot krabbelpark voor hem hadden waar hij helemaal "vrij" was om te kruipen en te spelen.. bijkomend voordeel was dat hij zich heel snel al kon optrekken tot staan...

    mooie kinderkamer... en die HoutenHuisjes met ster; die verkopen wij ook bij HoutenHuisjes, maar dan een ster van echt leer :-)

    Fijne paasdag!

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen