zondag 9 maart 2014

Foto op hout

Volgens mij was het vorig jaar september dat mijn man en ik in het tv-programma 'Eigen Huis en Tuin' de foto op hout voorbij zagen komen...dat vonden we leuk! Maar zoals met zoveel dingen, belandde de wens op het 'wensenlijstje'. In februari bij Photogifts drie mooie foto's aangeleverd om ze te laten drukken op whitewash vurenhout en deze week had ik de bestelling al binnen...we zijn er zooooo blij mee! 


Het resultaat is mooier dan verwacht. Erg lief dat ze bij Photogifts even mee dachten, want de kwaliteit van twee van de eerste foto's die ik opstuurde, was niet super. Toen de originelen opgezocht, die opgestuurd en zie hier het resultaat. Op de bovenste foto ons zoontje toen hij 1 dag oud was, de middelste is een afdruk van onze trouwfoto en de onderste is een recente foto van ons zoontje.


Je ziet nog mooi de houtstructuur

Vanuit de keuken is dit het eerste wat je ziet, een echte 'blikvanger' dus..

Behalve foto's op hout, kun je bij Photogifts ook foto's o.a. op behang,  dibond en plexiglas laten drukken. Dit past niet zo bij onze inrichting, dus kozen wij voor foto's op hout.

We zijn er erg blij mee!

Fijne avond!

X Pietrik

29 opmerkingen:

  1. Wat een leuk ideetje Pietrik, heel mooi, zelfs de kleuren van de foto's lijken warmer doorhet hout.
    Ik heb zelf ook een sepia foto op een houten paneel, maar dan van een engelenstandbeeld...ook mooi hoor...toch heel anders dan van je eigen kind ;)
    Geniet ervan!

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi geworden. Wij hebben een kleintje, met een zwartwitfoto van de kinderen. Het is wel bijzonder met dat hout. Het staat prachtig bij jou.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om je mooiste foto's op hout te laten drukken.
    Erg mooi geworden! Een blikvanger voor in je huis!

    Ik wens je een fijne week toe
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor en de afbeeldingen zijn je bovendien ook nog eens heel dierbaar!

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me die aflevering nog wel herinneren, want ik vond het zelf ook mooi.
    Ze zijn mooi geworden...een mooie herinnering.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat staat mooi zegh!! Ow en volgende keer staat de koffie klaar als je in Stiens bent hoor ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het erg leuk hoor....fijne week geniet liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gaaf Pietrik...staat hie rook nog op het verlanglijstje maar dan een megagrote voor aan de schuur in de tuin..
    Weet alleen niet of ze wel Uw en weerbestendig zijn..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Pietrik, om dit te zien. Alleen al zijn de foto's prachtig, maar op het hout ook heel mooi.
    Ik heb pasgeleden ook op een site, ik weet niet meer welke, ge-experimenteerd met diverse soorten ondergrond, ook met sloophout en met canvas en nog iets. Maar nog niets definitiefs gemaakt.
    Heel mooi om het nu in het echt te zien.
    En wat heb je toch een heerlijk kereltje!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Pietrik,

    Mooie foto's en een goed plekje uitgekozen zo tegen het muurtje tussen de ramen.
    Onze schoonzoon kreeg in kerstpakket 'n bon voor foto laten maken bij fotograaf op canvas afgedrukt,
    die hebben ze inmiddels laten maken,ook zó mooi, met hun viertjes hebben ze een leuk plekje tegen de muur in trappengat.

    Fijne week en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat mooi en wat origineel!! Echt super kan me voorstellen dat jullie er blij mee zijn.
    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had er ook al eens over gelezen en vond het zó leuk! Maar....dan ook eens doen hè. Wie weet komt het er een keer van maar de plek....ik heb geen leeg plaatsje meer over! die van jou zijn prachtig en ook zo'n leuke plaats er voor zo tussen 2 ramen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die foto's op hout. Ik ga eens neuzen op photogifts. Je hebt er ook een hele leuke plek voor gekozen. Ik wens je een hele fijne week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zeg en heel persoonlijk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echte blikvangers inderdaad Pietrik! Ik geloof meteen dat je daar blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee, op hout. Had er nog nooit van gehoord. Dit zijn echte blikvangers. Ze hangen ook perfect tussen die twee ramen in.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee zeg! Wij hebben ook nog wat foto's die we af willen laten drukken, maar wisten nog niet op wat. Wellicht is dit een goede optie!!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er heel gaaf uit zeg superrr en zoals je al zegt helemaal in jullie stijl ...geniet er lekker van ...fijne week lieve groet rosita xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is een héél leuk en mooi idee !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Is heel mooi geworden. Hoorde in mijn fotoklasje ook andere verhalen; knoesten in het hout die precies in een gezicht kwamen waardoor het geheel echt niet mooi was. Jouw foto's bewijzen (gelukkig) tegendeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuk zeg. Je ziet de planken ook nog echt. Het staat heel mooi aan je muur... Wist je dat je ook kleine projecten van foto's op hout zelf kunt doen met mod podge... Moet je maar is opzoeken op pinterest. Wil ik al heel lang doen maar ja dat is er nog niet van gekomen.

    liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik gedaan met oude tegeltjes uit onze keuken. Heb ik onderzetters van gemaakt (ideetje uit de Decoreren Landelijke Stijl). Zijn erg leuk geworden

      Verwijderen
  22. Hello,

    Leuke oplossing en staat erg leuk!!

    Fijne avond,

    Jolanda
    Woonwinkel 't zolderrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi en dit past beter in een landelijk interieur dan foto's op canvas:)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De foto's zijn prachtig geworden Pietrik! Het lijkt wel alsof het wandje ervoor is gemaakt.

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superleuk geworden, echt helemaal van jullie! Ik heb hier vorige week een mooie print op een stuk linnen laten drukken, staat ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend leuk......mooie foto's met een stoere uiterlijk....
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen