zaterdag 8 februari 2014

Wat een inspiratie!

Afgelopen week zaten mijn zoontje en ik in de ziekenboeg....niet leuk...voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar om het kleine mannetje zo te zien vond ik het minste.  Donderdag waren we gelukkig weer redelijk opgeknapt.

Gisteren de keuken eens goed uitgesopt en natuurlijk wordt er dan geschoven met spullen ;)
Ik zat zelf te bedenken dat een mooie oude weegschaal op deze plank niet zou misstaan....iemand nog een tip voor een niet al te dure oude weegschaal? 

 Verder ben ik nog op zoek naar onderstaande kransjes, er is vast wel een lezer die weet wat voor materiaal dit is en waar ik dit eventueel zou kunnen krijgen...


Bij de Aldi kocht ik (voor een prikkie)gisteren twee prachtige orchideeën, voor de foto heb ik ze even in de keuken gezet. Het licht in de woonkamer is momenteel door de regen en bewolking niet zo mooi.


 Deze week Decoreren Landelijke Stijl gekocht, wat een leuke ideeën staan daar in zeg! 
Er staan inmiddels weer wat projecten op mijn lijstje, ha ha!

Gisteren plaatste ik een bestelling bij Annemieke van Barnyard Country Gifts, je kent haar misschien wel van haar - klik--klik-blog-klik- een half uurtje daarna zag ik een melding op haar Facebookpagina dat ze per direct helaas moet stoppen met haar webwinkel...ook stuurde ze me een mailtje. Erg jammer....Annemieke heeft nog een paar dagen opheffingsuitverkoop waarin ze 50% korting op de aankopen geeft. Ik bestelde een paar mooie woonboeken en prachtig lint, hierover volgende week meer.

 
 Er zijn ook weer een paar blogs die ik bij jullie onder de aandacht wil brengen

Only handmade loves  van Colinda. Naast Only Handmade loves heeft Only Handmade een website waar al het handgemaakte moois gekocht en gratis verkocht kan worden.

en een paar van mijn Friese 'collega-bloggers'
Wonen op Wydrum van Saskia
Landelijk Wonen van Patricia, op deze blog vind je ook erg leuke landelijke zelfmaakideeen

Ik wens jullie een fijn weekend!

X Pietrik

16 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn jullie weer opgeknapt! Ziek zijn samen met zo'n klein mannetje is toch ook helemaal niet hè?

    Fijn weekend!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend als zo`n klein mannetje ziek is, maar het gaat gelukkig weer wat beter.
    De brocante markten komen er weer aan dan zal je misschien wel slagen voor een weegschaal.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziek zijn komt en gaat bij klein en groot maar fijn is het nooit.
    Maar gelukkig zijn jullie weer opgeknapt!!

    Denk dat het niet lang zal duren of jij bent in het bezit van een oude weegschaal,
    er zijn zoveel bloggers met webwinkel in nostalgische,brocante oude spullen....en dan heb ik het nog niet over alle handel op FB,rommelmarkten,MP etc.

    Wat je kransjes betreft volgens mij kan je die in elk tuincentrum kopen,denk dat het materiaal Crin is, verkregen uit dierlijke haren(denk aan paardenhaar) of plantaardige vezels(denk aan cocos) je komt het vaak tegen in meubelstoffeerderij voor vulling,en paardenhaar wordt tegenwoordig weer veel gebruikt voor sieraden maken,ook in dierenspeciaalzaken te koop als nestmateriaal.

    Fijn weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd verveld als de kids ziek zijn, en al helemaal als ze nog zo klein zijn. Ik ga eens neuzen bij Annemieke en bij de blogs die je noemt, een aantal ken ik al. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit leuk als zo'n kleintje ziek is, maar je kunt dan toch beter lekker thuis blijven en rond snuffelen op internet:)
    Ik ga eens kijken op een aantal blogs die ik nog niet ken.

    Fijn weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief dat je ons attendeert op deze blogs maar ik volg ze al. Gelukkig dat jullie weer wat opgeknapt zijn.Nooit leuk zeker voor je zoontje.
    Ik wens je een fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige orchideeen heb je kocht. Het is een bijzondere bloem.
    En van die krans, is dat geen sisaldraad?
    Vervelend dat jullie ziek geweest zijn.
    Ik wens jou en je jongetje een goed herstel.
    En een mooie weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niks aan hè, als die kleintjes ziek zijn. Mooie blomkes, doen het ook altijd zo lang en goed. Als ze uitgebloeid zijn niet weggooien, ze bloeien wel weer.
    Die krans lijkt mij iets van sisal, maar weet het niet zeker. Ik kijk even bij onze mede Fryske bloggers.

    Fijn weekend,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om te horen dat het weer beter met jullie gaat! Mooie aanwinsten heb je gedaan!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat jullie weer opknappen!
    Maar met de komende regendagen zal het nog veel binnen zitten zijn:)
    Volgens mij is je kransje van sisal..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk toch ook dat die krans iets van sisal of kokos is. Zit vaak in van die doosjes in het tuincentrum bij de DIY-hoek. En het is helemaal niks als kleintjes ziek zijn, maar gelukkig hebben jullie het ergste alweer gehad. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach wat vervelend dat jullie ziek waren. En idd vooral voor je zoontje. Er is niks aan als je kleintje ziek is. Gelukkig gaat het nu weer beter.
    Ze blijven toch leuk hè? Die orchideeën! Ik koop ze ook regelmatig maar kan ze helaas nooit zo lang in de bloei houden. Er zijn mensen die ze na de bloei bewaren en vervolgens gewoon weer in de bloei krijgen. Dat lukt mij helemaal niet hi hi! In de tuin red ik me prima maar binnen heb ik niet echt groene vingers. Ik heb dan ook bijna geen planten in huis... Met de krans kan ik je helaas niet helpen.
    Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. FIJN DAT JULLIE WEER WAT OP DE BEEN ZIJN.
    IK DENK OOK DAT HET SISAL IS OP JE KRANS MET STERANIJS.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig dat jullie weer zijn opgeknapt. Van bloemen wordt ik ook helemaal blij. Waar ik ook blij van wordt, en stil.... dat je ons blog hebt genoemd. Wat lief, bedankt daarvoor.

    Fijne zondag.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig weer beter....ik denk ook een krans van sisal....prachtige plaatjes en een hele fijne zondag...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er zijn er veel ziek, zieikook bij ons op school. Beterschap dus! Maar zo doe je ook weer andere ideeen op....leuk zeg, ik zal laternog eens kijken op de blogs! Fijne dagnog! Groeten, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen