zondag 5 januari 2014

Opgeruimd staat....

Tussen kerst en oud en nieuw de boom uit huis gehaald en wat lijkt het dan toch altijd of heb ik veel ruimte! Nu alles zijn plekje weer heeft gevonden, valt dat toch wat tegen (ik heb gewoon te veel spullen)...

Om jullie een indruk te geven van hoe wij wonen, hier wat foto's van onze woonkamer. Meestal maak ik foto's waar de televisie niet bij op staat, maar om een echt goede indruk te geven staat die er gewoon bij op.



 
 oud kastje naast de bank (onder = oude foto)

 


We hebben geen lade onder de box waarin we spullen in kwijt kunnen. Van een paar oude aardappelkistjes zaagden we daarom de 'steeltjes' af en ik whitewashte deze, zo creeerde ik wat extra opslagruimte
 
 
De paspop vond een nieuwe plek

 
oud Frans theetafeltje stond voorheen in de hoek waar de box nu staat
 

 
In de vensterbank

 
Op het oude luik

 
Op de sidetable
 

 
Kussens op de bank (oude foto)
 
Zoals je kunt zien, een mix van oud en nieuw. De tafels lieten we op maat maken bij de meubelmaker. De fauteuills en bank hebben we (een paar jaar terug) ook nieuw gekocht. Voor de rest is alles gerestyled (tv kastje en schemerlampen) of brocante (voornamelijk accessoires, maar ook de bijzettafeltjes en kastjes) .
 
Om het nieuwe jaar lekker fris van start te gaan heb ik de achtergrond en header veranderd....
 
Ik wens jullie een fijne zondag!

 

X Pietrik

31 opmerkingen:

  1. Leuk om zo eens binnen te kijken bij je. Meestal zien we kleine gedeeltes, en nu het geheel. Het ziet er heel gezellig uit. Fijne zondag. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Pietrik om even binnen te mogen kijken! Veel restylen is ook mijn ding en zo zie je wat je daar allemaal mee kunt! Goed idee van je box met kratjes! Erg gezellig allemaal! Ik wens je een fijne zondag nog! Groeten jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie en ruime kamer heb je,leuk om bij je binnen te kijken,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wonen jullie mooi, gek dat iedereen de tv wil verbergen terwijl we elk er één in huis hebben :) Mooi zo een overzicht, het geeft inderdaad een heel ander beeld van jullie gezellige woonkamer.
    Wat een leuk idee met die appelkistjes onder je box, ik vind het supermooi!
    Fijne zondag , liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een binnenkijker vind ik altijd leuk! Je hebt mooi items in de kamer staan Pietrik. Een paspop staat hier ook op het wensenlijstje maar ze zijn vaak zo prijzig. De oude koffers zijn ook mooi, ik heb er nog een van mijn ouders. Toen mijn moeder overleed en we het huis leeg moesten maken, had ik de koffer eerst bij de spullen voor de kringloop gezet, want je kunt niet alles bewaren dacht ik. Gelukkig was ik toch niet zo zeker over mijn beslissing en heb ik de koffer alsnog meegenomen.

    Een fijne zondag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi overzicht van je woonkamer...ziet er gezellig uit Pietrik.
    Wat me meteen opvalt is die krans met die leuke vleugeltjes, die ben ik gisteren op Pinterest tegengekomen, ik wist niet dat ie van jou was...ik vind hem zo mooi.

    Wat ik ook een hele mooie oplossing vind zijn de kistjes onder de box.
    Ik vind dit mooier als een traditionele lade...goed idee, al zal het hier niet meer ten uitvoer worden gebracht...die tijd heb ik gehad....

    Ik vind dat je er heel mooi en gezellig bijzit.
    Fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik neem ook nooit de tv op de foto. Eigenlijk is daar ook niets moois aan, maar hoort wel in het dagelijkse leven.
    Die kistjes is een mooie en passende oplossing in jouw huis.

    Fijne zondag
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Pietrik, Wat een gezellig en knus huis heb je. Dat idee van die aardappelkistjes onder de box, is super. Ik zit ook altijd,. met die televisie in mijn maag, haha . Pff, zo'n lelijk ding. Maar ja, zonder wil ik ook niet. Ik probeer hem ook altijd te vermijden ,met fotograferen.. Misschien komt er ooit nog een kastje, op mijn weg, waar ik hem in kan verstoppen. Een hele fijne zondag,
    liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk huis. Je balkenplafond is erg mooi. En de rest natuurlijk: heel sfeervol.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi overzicht heb je gemaakt Pietrik. Dat van de TV snap ik best hoor. Ze zijn niet meer zo "in" volgens mij, maar wij hebben jaren geleden gekozen voor een wat hogere TV-kast met deuren. Geen spijt van gehad tot dusverre.

    Fijne zondag, groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hoor....ook ik vind het hier erg vol...maar voel me lekker in mijn huis en daar gaat het om......en spullen weghalen doe ik vaak hoor,......maar als je servies spaart.....tja dan heb je kasten vol......hihihi...en dat maakt ons huis ook druk.....maar wij vinden het leuk ...hihihi...en ja zo'n huis uit een boekje ......weet niet hoor er moet wel iets van jezelf in zitten toch ??...fijne zondag !!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind het niet 'te' vol hoor! Gewoon lekker gezellig.
    Zelf vind ik de tv ook een foei lelijk ding. Jaren terug toen de tv nog zo'n bakbeest was een tv kast gekocht. En daar staat nu zo'n dun ding in. Wil nu nog een keer die kast er uit. Tv aan de muur en oude luiken er voor. Als je dan tv wil kijken doe je de luiken open. Heb alleen nog niet iedereen hier in huis enthousiast gemaakt. Meiden vinden zo'n lift (tv verdwijnt dan naar beneden in de kast) ook wel heel leuk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha....ik zeg altijd ....heb niet teveel spullen.....maar het huis is gewoon te klein ;)

    Maar heerlijk hè....boom eruit.....en alles weer even stijlen en schuiven........
    Geeft lucht.......lentekriebels.......

    Vind je kamer erg gezellig en sfeervol.......mooie neutrale kleurstelling.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk is dat he, om eens even lekker weer op te ruimen.
    Leuk , je binnenkijker. Je hebt net zo'n soort oud meidenkastje als ik en tot mijn vreugde ook niet geverfd.
    De speelgoedruimte onder de box heb je mooi opgelost.
    Daar ben ik afgelopen week ook mee bezig geweest, ruimte creeeren zodat niet alles te vol staat zonder alles in de kast te moeten zetten. Ik denk dat ik redelijk geslaagd ben.
    Bij jou vind ik het ook niet te vol, je hebt een lange kamer en hebt het mooi verdeeld.
    Ik wens je weer een heel mooi jaar, samen met je mannen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is altijd het allermooiste, een mix van oud en nieuw! Gezellig en heerlijk ruim bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie sfeer bij je Pietrik, ik hou wel van de combinatie oud en nieuw.
    En wat een leuk idee om kistjes als opberger onder de box te gebruiken.
    Fijne zondag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk sfeertje in jouw huis en een leuk idee om kistjes onder de box te zetten.....
    Fijne zondag Pietrik!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke binnenkijker, huis waar je trots op mag zijn want heel gezellig en sfeervol zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om even bij je binnen te mogen kijken...
    Je hebt een gezellig en sfeervol huisje, leuk die kleuren zo bij elkaar!
    Ideaal zo die kisten onder de box. Ik heb een fruitkist als krantenbak.

    Jij ook een fijne zondag!

    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind dat je nog behoorlijk wat ruimte hebt in je kamer, gewoon lekker gezellig!
    Het zijn dan ook 'mijn kleurtjes'.
    Fijne zondag verder, liefs Linda
    En o ja, je nieuwe header en achtergrond zijn ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om even binnen te kijken bij je en die aardappelkistjes is een uitkomst om de babyspeeltjes op te bergen, het ziet er ook nog eens lekker stoer uit!!
    Leuke nieuwe header!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om eens binnen te kijken bij je! Ik heb zelf niet zoveel spullen, wordt gek van drukte, maar geen idee hoe dat is als wij ooit kinderen krijgen ;-) Zo met je box is het mooi en stijlvol opgelost!!

    Fijn huis hoor,

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk om eens in je hele woonkamer te mogen kijken.....ik vind de TV ook een onding en ik probeer hem ook altijd te ontwijken....toen wij een nieuwe tv kochten heb ik gezocht naar een witte ombouw...niet te vinden of veel te duur...dus toch maar een zwarte....en nu zie je ze...wit, zilver...veel mooier...jammer toch...
    Je hebt een prachtige sfeervol ingericht woonkamer en ik zie de leukste spulletjes voorbij komen...de foto met de koffers vind ik het einde....fijne zondagavond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er erg gezellig uit. Leuk om zo even je hele woonkamer te bekijken, zelfs inclusief tv. Bij de tv is het inderdaad altijd een beetje zoeken hoe je die het mooist neer kunt zetten, het is en blijft een groot ding, die niet altijd bij de rest van je interieur past. Maar ja, je moet er toch wat mee. Leuk zo op dat kastje.

    Liefs Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er sfeervol uit bij je.
    Erg leuk de kistjes lekker stoer .

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt dat we mochten binnenkijken!!
    Wat heb je toch een ontzettend leuk en gezellig huis!

    Fijne nieuwe week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. SUPER GEZELLIG BIJ JULLIE!!

    IK WENS JE GELIJK EEN TE GEK 2014 TOE!!

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke binnenkijker.
    Heel gezellig bij jullie.
    En leuke meubels en spulletjes heb je.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ziet er super uit hoor ,heerlijk om je eigen thuis te maken met spulletjes om je heen waar jullie zo van houden ...en die lade voor je box die je gemaakt heb super leuk lekker stoerrr ...wens je een fijne week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk dat je me bent gaan volgen ;-) Je hebt een erg leuk en gezellig huis!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook hier ging de boom tussen kerst en oud&nieuw het huis weer uit, de ideale tijd om te schuiven met spulletjes! Wat hebben jullie een gezellige en sfeervolle woonkamer en wat een leuke oplossing voor de laden onder de box.

    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen