zaterdag 11 januari 2014

bollen, bollen en nog eens bollen

In navolging van velen van jullie heb ik vandaag ook bollen in huis gehaald. Het lijkt wel herfst, maar het moet nog winter worden en toch verlang ik een heel klein beetje naar het voorjaar....


Het frame tegen het raam maakte ik zelf door een lijst te ontdoen van haar achterkant en er een stuk kanten gordijn van de Ikea achter te spannen.




De vlaaivormpjes kocht ik bij Gea van de mooie blog  G-Style, ze kregen vooreerst een plekje op de taartschaal.



Verder té veel te doen in té weinig tijd (lees: ik wil te veel in te weinig tijd).....maar daar hoor ik meer mensen over, ha ha! 

Ik heb ook nog wat serviesonderdelen te koop, zie foto's hieronder. Stuur bij belangstelling maar even een mailtje.




Het gaat om serviesdelen van Walbrzych uit Polen. Meer informatie over het servies kun je hier vinden: http://www.servies-goed.nl/index.php?option=content&task=view&id=2&Itemid=25 



Fijn weekend!

X Pietrik

39 opmerkingen:

  1. Heerlijk, al die bolletjes. Niet alleen voor het lentegevoel, maar ook voor weer wat groen in huis na kerst. Het ziet er weer gezellig uit.
    Fijn weekend, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voorjaarsbollen...ik heb ze nu ook graag in huis. Dit staat mooi zo.

    Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook nog iets met bolletjes gaan doen. Vind ze ook altijd erg leuk staan. Ik vind je kandelaars ook erg mooi. Ben eigenlijk wel benieuwd waar je die vandaan hebt. Ik wens je een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nancy,

      De kandelaars kocht ik bij Sfeer en Brocante 't Moskje (www.'tmoskje.nl). Weet niet of Aaf ze in de webwinkel heeft staan, anders kun je haar gerust mailen dat je ze bij mij hebt gezien. Fijne dag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
    2. link klopt niet...het moet zijn www.tmoskje.nl

      Verwijderen
  4. Ziet er allemaal weer heel gezellig uit Pietrik.
    Je hebt het voorjaar al mooi in huis gehaald, gezellig hoor.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig he ...de bolletjes.......leuk hoor !!!...fijn weekend liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige decoraties, ik vind het heel gezellig bij je.
    Nog een fijn weekend.
    Lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staat dat toch gezellig bolletjes......beetje voorjaar in huis....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er weer gezellig uit die bollen
    Zeker de witte schaal…………prachtig
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om zo weer alles te vullen met bollen, ook al zitten we nog maar net in de winter, die bolletjes horen er gewoon bij!
    Mooi je lijst met vitrage, staat heel mooi voor het raam.
    Doe lekker rustig aan, niets moet, alles mag:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er een gezellig sfeertje van gemaakt.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo gezellig met de bollen! Ik heb ze ook op tafel en eigenlijk door de hele huiskamer staan. Is een mooie overgang in de kale maand januari.
    Grappig, ik heb ook een serie vlaaivormpjes bij Gea vandaan!
    Geniet van een mooi weekend, Pietrik en doe niet te druk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staan jou bollen er mooi bij!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's Pietrik....heel mooi de bloembolletjes is het zo leuke plantenbakje....en het idee van het gordijn, ik heb het ook en is geknipt in de kerstboom terecht gekomen....jouw idee is beter....alles ziet er super sfeervol uit...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HYACINTEN BOLLEN STAAT MOOI IN DIE GIETIJZEREN POT MET JE IKEA GORDIJNEN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig en voorjaarsachtig ziet het uit in jou huis.

    Ben blij dat de voorjaarsbollen bij mij hun beste tijd hebben gehad en ze liggen al in de groenbak,krijg morgen vrienden op bezoek en een persoon reageert nog al heftig vanwege allergie,wil hem de ellende van snotteren en dikke tranende ogen niet aandoen wanneer we gezellig aan het diner zitten. Ga binnenkort wel weer andere kopen want ik vind het wel heel leuk staan in oude bakvormen en blikjes.

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo staan de hyacinten het mooist vind ik. Zelf heb ik ook veel voorjaarbollen gekocht. Vooral als de knopjes net boven het mos uitkomen vind ik mooi. Je laat weer prachtige foto's zie Pietrik.
    Ik wens je nog een fijn weekend. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi zeg, die bolletjes. Laat het buiten maar winteren, binnen is het in ieder geval al een beetje lente!
    Ik heb ook net een 'bolletjes-post' geplaatst, ben niet de enige die zin heeft in het voor jaar zie ik al op de diverse blogs! :)

    Fijn weekend verder. Lieve groet,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er goed uit. Gezellig, dit verdient navolging. 'k Geloof dat ik volgende week maar eens even een tuincentrum moet bezoeken. Als ze uitgebloeid zijn, gewoon de tuin in als het niet vriest. Ik dacht altijd dat het met hyacinten niet kon maar vorig jaar hebben goed gebloeid. Goed weekend, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihi voorjaarsbollen! Leuk!! Ik ben er echter nog niet aan toe ;-) waar heb je die Franse vazen weg pietrik? Ergens uit Leeuwarden?

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia,

      Ze komen van Marktplaats, maar wel hier uit de buurt (Damwald). Deze jongen heeft heeeeeel veeel mooie spullen in de garage staan. Hierbij zijn link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/9414957.html

      Fijne dag

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  20. Wat heb je weer leuke hoekjes in huis gemaakt. Vind de lijst met het stof erachter ook een geweldig leuk idee, staat erg gezellig.

    De vlaaivormpjes hebben ook al een plekje gekregen zie ik, staat leuk zo
    opgestapeld op die schaal met de andere vormpjes en bolletjes.

    Geniet lekker van je zondag verder en tot de volgende keer.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk al die bolletjes overal in, je hebt me geïnspireerd!
    Groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig zo met al die voorjaarsbollen. Ik wacht elke keer of het nou toch nog winter gaat worden, maar eigenlijk moet ik ze ook maar gewoon gaan halen. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Met deze bolletjes haal je lekker het voorjaar al in huis. Want het duurt nog zo lang...
    Ik heb ze ook staan, zo gezellig.
    Je hebt er een hele mooie reportage van gemaakt, heel sfeervolle foto's. Leuk die bakvormpjes met 'n lichtje erin.
    Fijne zondag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Genieten deze combi van voorjaarsbolletjes & de oude vormpjes. Gezellig zo.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hello,

    Ik ben dol op bollen!!
    En waarom?? Ik ruik het voorjaar!!

    Fijne zondag,

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heb weer even genoten bij je Pietrik!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er super gezellig uit bij je Pietrik.
    Ik ben dol op bollen (die niet bloeien,ben allergisch)...maarz o op het plaatje is het hartstikke leuk..
    Lieve groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk die bollen! Heb vanmorgen ook wat hyacinten opgehaald :-)
    Fijne week.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hee, wat een leuk idee Pietrik, de lijst met het gordijn. Handig tegen inkijk, maar daar is het waarschijnlijk ook wel voor bedoeld! Je paard vind ik ook erg leuk, net als die gezellige bolletjes, waarvan ik ook al aardig wat in huis heb staan.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk al die bollen in huis! Heerlijk voorjaarssfeertje zo in de winter!
    Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bij mij is het ook de kerstspullen eruit....de bollen erin! Ik hoop altijd op een zo vroeg mogelijk voorjaar...daar lijkt het wel wat op he! Heerlijke, gezellige plaatjes, Pietrik!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Me encantan las fotografías, son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
    Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. altijd gezellig bollen in huis ..prachtig die tuinvazen ben er gek op kan er nooit teveel van hebben vind ik hahahah ... geniet lekker van het voorjaarssfeertje in huis al mis ik toch wel een beetje de winter ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo,

    Ik volg je blog sinds een weekje en heb leuke dingen gezien, wat een leuk huis heb je! Ik heb me zojuist opgegeven bij Bloglovin zodat ik je kan volgen maar ik heb nog geen idee wat daar de voordelen van zijn. Ik had je volgens mij ook bij mijn Favorieten kunnen zetten, maar goed. Ik vroeg me af, jij hebt bollen hier zo, zonder aarde of water, in een bakvormpje staan. Gaat dat goed, kunnen ze zonder voeding? En ergens anders las ik dat je een prikker door de bolletjes van een blauw druifje deed, kan dat geen kwaad?

    Veel liefs en ik hoop dat je nog lang doorgaat want ik raak er echt door geïnspireerd.
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marion!
      Dank je wel voor je lieve berichtje. De bolletjes spuit ik zo nu en dan in met de plantenspuit, ze hebben niet veel water nodig. Dit doe ik ook met kransen met bolletjes. Satéprikkers in de bollen kunnen geen kwaad, ze bloeien er niet minder om ;) Gezellig dat je me bent komen volgen!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  35. Fijn hé, weer lekker de bollen in huis ! Ziet er mooi uit.
    Lieke

    BeantwoordenVerwijderen