woensdag 6 november 2013

Vintage wekkertjes, boeken en een DIY / zelfmaakidee met vintage knopen

Mijn zusje tipte mij laatst over een sneuphal....hier ben ik vanochtend eens wezen kijken...Het is wel echt 'sneupen' om leuke dingen voor leuke prijzen, want ik hoorde in de sneuperij dat de eigenaren al weer in Frankrijk zaten om nieuwe spullen in te kopen voor de 'vlooienmarkthal', hmmm...
Toch heb ik twee hele leuke wekkertjes kunnen scoren voor een leuk prijsje.



 
De linker komt in ieder geval uit Frankrijk...bij het sneupen door de boekjes kwam ik een paar leuke kinderboeken tegen...leuk voor op de kinderkamer

 
Ook kwam ik een boek tegen met muziekbladen, het boek lag helemaal uit elkaar en de verkoopster verontschuldigde haar daarvoor. Ik vroeg wat het boek moest kosten en zij noemde een prijs....ik zei dat, aangezien het boek niet meer in goede staat was ik dat er natuurlijk niet voor ging betalen. Uiteindelijk het boek goedkoper meegekregen....ach...ik wil toch met de bladen gaan decoreren...
Het is een oud psalmenboek uit 1920
 


 
Zo blij als een kind ben ik naar huis gegaan!
 
Een tijd terug kocht ik bij de kringloop een blik, in dit blik zaten klosjes en knopen. De knopen deed ik in een oud apothekersflesje met het idee er ooit nog eens iets mee te gaan doen.
 
Op Pinterest zag ik onlangs een idee met knopen op een rieten ster geplakt en ik dacht...waar kan ik ze nog meer op plakken? Ik had nog een houten ster aan de stolp hangen en deze gebruikte ik als 'mal' . Ik omtrok deze op wit karton, knipte ze uit en smeerde vervolgens de sterren in met lijm en plakte de knoopjes er op. Ik maakte ook nog een grotere ster met grotere knopen (die ik overigens kocht bij Het Witte Luik). Een touwtje er aan en klaar! Denk dat ze in december de kerstboom in gaan, maar voorlopig hangen ze leuk te wezen in de takken boven de sidetable.
 
 




 
 
Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

30 opmerkingen:

  1. Hello,

    Wat leuk de sterren!!
    En het boek!! geweldig!!

    Fijne avond,

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk he zo sneuphal ben er gek op hahahaha je lijkt mij wel even nog afdingen en gewoon zeggen ja maar daar ga ik de volle prijs niet voor betalen ..... leuk toch om zo af te dingen ... weet nog dat ik eens een stuk serviesgoed kocht keek die man me aan en zei zonder slikken 20 euro ....zei wat zei u .... ja zegt hij hij is van een vrouw van 100 geweest hoor ...zei nou en die hoeft ik er echt net bij hoor die mag je houden geeft er 10 euro voor zonder die vrouw ... die man viel om van het lachen maar kreeg hem er wel voor hihihihi tja wij vrouwen weten het wel .... super leuk die sterren moet ook nog ergens een pot knopen hebben staan dus gaat weer kriebelen hier hahaha wens je nog een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh doe mij zo'n hal in de buurt...;) Jij houdt natuurlijk nu goed in de gaten wanneer de eigenaars terug komen.
    Mooie aanwinsten.

    En je sterren wat een leuk idee. Je kunt er mooi de boom mee vullen. Moet je wel veel plakken en knippen.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat sneupen! Ik kende dat woord niet, maar ik begrijp dat het héél leuk is. Je hebt in ieder geval goed gesneupt met die leuke wekkertjes! Op naar de volgende vracht uit Frankrijk zou ik zeggen...
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n adresje is altijd welkom, mooie aanwinsten heb je gescoord. Het idee met de sterren is ook erg leuk, zo wordt je kerstboom straks wel heel bijzonder ;-).

    Fijne avond en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wowww je sterren zijn natuurlijk mega gaaf ***

    enne mooie spullen heb je gescoord

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke spullen heb je gescoord!
    Vooral de oude kinderboeken...wil er ook nog voor op Enora haar kamer.

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je leuk gedaan Pietrik, die ster ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke wekkers. Ik heb er tijdens mijn brocanterondje twee laten staan en daar heb ik nu spijt van :-(. Dat boek met die muziekbladen is een leuke vondst, maar die kinderboekjes ook! Ik vind de tekeningen op de omslag altijd zo mooi. En die knoopjes, zo ontzettend leuk. Ik had al kransjes gezien van knoopjes, maar die sterren zijn echt heel goed geslaagd.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een hele leuke ster geworden Pietrik!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie vondsten, Pietrik en je bent weer lekker ijverig geweest met als resultaat prachtige sterretjes!
    Liefs en een fijne avond! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie vondsten, Pietrik. Oude wekkers vind ik heel leuk.
    En de twee linkse boekjes boven heb ik vroeger nog gelezen en uit het psalmenboek heb ik nog gespeeld op het orgel!
    Leuk om het nu weer terug te zien.
    En die knopensterren vind ik heel leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Creatief! ziet er leuk uit.

    Groetjes,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooie leuke wekkertjes! De sterren zijn ook leuk geworden, ik heb hier ook nog een grote pot met knopen, wie weet...
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sneupen...daar heb ik nog nooit van gehoord...leuk woord.
    Je hebt er in ieder geval leuke spulletjes gescoord...en het idee met de knopen is super.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik zie wat je gescoord hebt kom je daar wel vaker sneupen in de toekomst.
    En dat boek van Swiebertje dat ligt hier ook nog ergens op zolder.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig wat mooi ...die ster vind ik geweldig
    en die sneuphal ben wel benieuwd waar die zit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Pietrik,
    Ben ook zeer benieuwd waar die sneuphal zit....mooie dingen heb je gescoord zeg!
    Die wekkers vind ik prachtig en je sterren zijn ook erg mooi!!! Heb ook nog veel knopen liggen.....bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk je wekkers, het begin van een verzameling:) zo ging dat bij mij, inmiddels staan er 8 op een plankje in de gang..zo leuk!
    Het psalmenboek van Worp heb ik ook, geërfd van mijn opa, hij speelde eruit op het orgel in de kerk..
    Mooie gedachten!
    Fijne week,
    lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie sterren heb je gemaakt. Geeft alvast een leuke kerstsfeer !

    Liefs Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. M'n knopenpot op tafel begin ik wat saai te vinden, dus grote kans dat die ook op een ster belanden.
    Waar is dat sneuphol? Ik ben gek op nieuwe sneupadresjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik snap wel dat je zo blij als een kind naar huis bent gegaan, Pietrik! Wat een super vondsten heb je gedaan! Kei leuk trouwens zo'n sneuphal....ik had er nog nooit van gehoord. Goed idee die knoopsterren! Leuk!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke vondsten! En ook een leuk idee, die sterren met knoopjes!

    Ik zag dat ik je blog nog niet volgde, ga dit gelijk doen!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ken het woord sneupen wel. Een van mijn facebookdinnetjes uit Friesland gebruikt het woord vaak. Jij bent goed geslaagd. Het idee van de sterren vind ik hartstikke leuk.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie wekkertjes heb je gevonden!

    Liefs Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je leuke aankopen gedaan! De wekkertjes zijn ook zo mooi.
    Ik vind je knoopjes idee ook super! Ontzettend leuk bedacht.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Pietrik,
    Wat ben jij goed geslaagd zeg!! Wat een leuke naam sneuphal. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar zeker iets om in de gaten te houden. Leuk dat jij ook met knoopjes bezig bent geweest. Ik heb laatst op mijn blog ook een ster geplaatst die ik had bekleed met de knoopjes uit de knopenpot van mijn moeder!. Het geeft zo'n leuk effect!! Fijn weekend!! Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Altijd leuk een nieuw adresje en je hebt er leuke spullen gevonden! Je sterren zien er erg leuk uit, zeker een idee om te onthouden...

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen