vrijdag 22 november 2013

Hé, die is toch van mij???

Al weer twee weken geleden dat ik weer aan het werk ging na mijn zwangerschapsverlof. Fijn om weer aan de slag te zijn...tussen het huishouden en verzorgen van mijn kleintje door gelukkig ook nog wel tijd om te 'freubelen' . Laatst had ik potjes gehaald voor de houten boompjes, eerder liet ik al zien dat ik er dennenappels op zette. Nu drie verschillende formaten potjes met verschillende formaten dennenappels. Voor de foto even voor het raam gezet, want helaas is het momenteel wel erg donker om te fotograferen, ze staan op de eettafel.



Nog een aantal boompjes op houten onderbord gemaakt




Beetje spelen met de camera...
 

 
Deze week voor het eerst meegemaakt dat ik een foto van mij ergens tegenkwam, waar mijn watermerk uit mistte, contact opgenomen met degene die de foto had geplaatst met de vraag waar de foto vandaan komt....na veel heen en weer gemail kreeg ik terug dat ze hem zelf had gemaakt...dit heb ik laten controleren door een foto-expert. Deze zegt dat de foto dan op de miliseconde tegelijk met de mijne moet zijn gemaakt...ik ga maar uit van wat de 'fotomaker' zegt, maar heb er wel wat buikpijn van...
 
Bij Ymie van het blog http://swiid-swiet.blogspot.nl/ won ik vorige week leuke kleine engeltjes, zo schattig...
 

 
Ymie heeft momenteel een leuke DIY op haar blog staan om de vogeltjes te voeren....
 
De eerste bestellingen van de kaarten voor Serious Request zijn de deur uit. Wil je ook kaarten bestellen? Kijk dan even HIER van elke set kaarten die ik tot en met 23 december verkoop doneer ik 1,- aan Serious Request.
 
Nieuwe volgers: WELKOM!!!
 
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

Gedroogde hortensia

 

Groetjes, Pietrik

15 opmerkingen:

  1. hallo Pietrik,

    ontzettend irritant dat mensen zo maar je foto stelen (en dan nog t lef hebben om te zeggen dat t hun eigen foto is).
    helaas is dit niet tegen te houden in ons digitale tijdperk maar zegt wel iets over de mentaliteit.
    ik lees vaak je blog (reageer niet zo vaak -shame-) en hoop dat je gewoon doorgaat met t plaatsen van mooie foto's en creatieve ideeën.

    gr. Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee zo, de verschillende groottes van dennenappels. Niet moeilijk maar een groots effect!
    Ten aanzien van de foto: Je niet-pluis gevoel is heel terecht. Het vervelende is dat je geen 'hard' bewijs hebt. Gelukkig zijn er ook veel eerlijke medemensen!
    Vind het altijd gezellig om bij je "binnen te mogen kijken". Kijk alweer uit naar je volgend blogbericht.
    Ik heb nog een give-away lopen tot a.s zondag. Zin om mee te doen?
    Fijn weekend.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Pietrik,
    Je hebt weer leuke spulletjes gemaakt. Daardoor ben je een inspiratiebron voor velen. Jammer dat als mensen jouw ideeën gebruiken ze niet eerlijk de bron erbij vermelden.Wat een kleine moeite zou dat zijn en dat zou voor jou heel veel frustratie schelen. Je kan helaas niet meer als wat je nu gedaan hebt. Hoe moeilijk ook verspil er verder geen energie meer aan. Diegene weet nu dat je haar in de gaten hebt en zal het hopelijk wel laten om nog wat van je te kopiëren. Blijf vooral doen waar je goed in bent en laat ons fijn meegenieten van al het moois dat je maakt!!\ Veel liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas is het niet onverkoopbaar dat mensen je foto "stelen" ..
    Er zijn denk ik genoeg handige moves om een watermerk te verwijderen helaas..
    Eigenlijk zou je in transparante letters je watermerk er daaroverheen moeten zetten,zonde van de foto,ik doe dit ook niet maar na wat je gezegd heb ga ik toch wel nadenken om een klein herkenningstekentje te maken,gewoon wat je naast het hoofdonderwerp kan plaatsen..

    De dennenappels zijn zo gaaf...de rest van je foto's ook..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas loop je altijd de kans om je foto's tegen te komen op andere site's. En dat kun je alleen voorkomen door ze er niet op te zetten.
    Maar zeg dan niet dat je hem zelf gemaakt hebt, want je kunt wel zien dat het jouw foto is, die bewerkt is. Links is duidelijk een stukje afgesneden, en hij is lichter gemaakt. Dan valt jouw naam ook minder op, en je kunt die ook heel goed verwijderen.
    Ze heeft hem wel zelf bewerkt. Maar wat is daar nou het nut van...
    Ik ben mijn foto's nog nooit op die manier tegen gekomen. Wel heel veel op Pinterest.
    Probeer het los te laten, want buikpijn is ook niet fijn.

    Fijn weekend
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, altijd frustrerend, op pinterest kom ik mijn foto's ook wel tegen met een link naar zo'n tumblr. blog. Daar hou ik ook niet van, pronken met andermans veren.
    Je watermerk kun je ook transparanter maken, zodat het wat meer over de foto heen geplaatst kan worden. Nu is het heel makkeliik weg te poetsen of snijden. Ik heb zelf ronde, daar hebben ze wat meer moeite mee.

    Mooie plaatjes weer bij jou, leuk die boompjes zo!
    Fijn weekend,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja akelig is zoiets had ik laatst met facebook stond een ander met mijn spul te pronken .... gggrrr pronken met andermans veren
    maar je hebt weer mooie dingetjes gemaakt de boompjes ga / wil ik ook proberen te maken
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik ook wel eens ideeën van anderen maar als het even kan en ik weet waar de eigenaar is vermeld ik dat altijd met een linkje. Soms is het onmogelijk om de eigenaar te vinden. Als de eigenaar zich meldt zou je toch altijd nog een linkje en een bedankje voor de mooie foto kunnen geven toch!!! Tenminste zo denk ik er over. Maar kan me wel voorstellen dat het je buikpijn bezorgt. Er is wel ergens een script dat mensen niet meer rechts kunnen klikken op je foto en zo moeilijker je foto's kunnen kopiëren.
    Je mini kerstboompjes zijn weer erg schattig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het komt helaas heel vaak voor dat anderen je foto's gebruiken :-(
    Zelf heb ik geen watermerk...heb dit het afgelopen jaar ook meegemaakt bij een medeblogster. Ze heeft toen zelf slachtoffer gespeeld op haar blog en de hele situatie opgeblazen!! Zielig vind ik zulke mensen...

    Gefeliciteerd met je gewonnen giveaway, ze zijn erg leuk!!

    Fijn weekend
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Pietrik, vervelend van die foto idd, ben ook altijd bang om ergens anders 'mijn' dingen te ontdekken zonder verwijzing waar het vandaan komt. Maar dat is denk ik het risico van het grote web....ik ga altijd uit van het goede van de mens! Leuke denneappels en boompjes zijn het toch, heb afgelopen weekend veel denneappels gezocht in Schoorl dus dat ga ik denk ik ook doen en die boompjes zijn ook tè leuk.
    En dan die engeltjes! .....noflik wykein!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg, het is toch niet mogelijk dat je precies dezelfde orchidee zou hebben bijvoorbeeld? Laat ze het dan toch gewoon toegeven, dan zou het voor jou een prettiger gevoel hebben gegeven dan hoe het nu is gegaan.
    Je knutselideetjes zijn weer leuk!
    Een prettig weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat de foto van de orchidee hoort bij het spelen met de camera, niet met het oneigenlijk gebruik van de foto... Je knutselt van die leuke dingen, en je maakt zulke mooie foto's. Ik hoop dat je dat blijft doen na deze nare ervaring. En zie het anders als een compliment...

    Fijn weekend, groetjes, Ricky

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Naar hoor Pietrick, er is tegenwoordig zoveel mogelijk met fotobewerkingsprogramma's dat iedereen zich foto's van anderen toe kan eigenen, heel vervelend hoor.
    Je bent wel druk geweest met al je mooie knutsels, geniet daar maar lekker van.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat erg dat er mensen zijn die zeggen dat ze foto's zelf gemaakt hebben, terwijl dit nier zo is! Ik vind ere wie ere toekomt!
    Lief die engeltjes!
    Fijn weekend!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hè, vervelend als mensen zo doen. Je kunt het er toch gewoon bij zeggen als die foto van iemand anders is. Mooie foto's 'verzamelen' is immers ook een kunst: heel pinterest is er op gebaseerd. En dat jij leuke ideeën hebt en er mooie foto's van maakt, dat zal iedereen beamen. Schattige engeltjes heb je gewonnen! Gefeliciteerd en fijn weekend,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen