zondag 10 november 2013

DIY/ Zelfmaakidee: Kastanjekrans

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dacht; 'dat doe ik even' , maar dat viel me toch een beetje tegen....en helemaal ongeschonden ben ik ook niet uit de strijd gekomen....

Eerst geprobeerd op een strokrans, met een lijmpistool, kastanjes te plakken...dat wilde niet....

Daarna met satéprikkers de kastanjes in de krans prikken, maar dat bleef niet zitten...ook niet als ik met een lijmpistool de kastanjes nog trachtte aan elkaar te plakken...

Maar toen had ik het gevonden!

Wat heb je nodig?
 
strokrans
kastanjes
tillandsia
dikke ijzerdraden
tornmesje
lint/ kant of touw




Persoonlijk vind ik het nooit zo'n succes om satéprikkers te gebruiken voor het maken van gaatjes in de kastanjes, de punten breken af...of het stokje..daarom gebruikte ik een tornmesje om gaatjes te maken voor de ijzerdraadjes...tornmesjes kun je los kopen, maar zitten vaak ook wel in doosjes met naaigerei.




Hoe ga je te werk?
 
Knip de ijzerdraden in stukjes van 2 á 3 centimer. Maak met een tornmesje een gaatje in de kastanje en steek hier het ijzerdraadje in. Prik vervolgens de kastanje in de krans totdat de krans vol is. Om de gaatjes op te vullen stak ik wat tillandsia tussen de kastanjes.
 




 
Gisteren maakte ik nog wat bestellingen af, één van deze bestellingen was een kerstboompje van takjes (dank u Pinterest!).
 


 
Morgen, als ik de uitslag van de give-away bekend maak, laat ik zien wat ik nog meer maakte..
 
Voor nu een fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

27 opmerkingen:

  1. Zo te horen was het een hele klus, maar je krans is erg mooi geworden! Ik vind je kerstboompje ook prachtig. Wat een leuk idee!
    Ben benieuwd wat je nog meer hebt gemaakt!
    Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOHH dat kerstboompje vind ik een erg leuk idee, ik heb nog een oud grijs dienblad kan ik hier misschien wel heel goed voor gebruiken. Bedankt voor het idee, gezellige zondag groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het er maar druk mee,wel heel leuk druk....en wat je maakt daar zullen veel liefhebbers warm voor lopen en inspiratie door krijgen.

    Ik vind het altijd mooi om te zien hoe creatief andere bloggers zijn met materialen.

    Fijne zondag en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie krans heb je gemaakt Pietrik, en het is heel herkenbaar. Heb er ook ooit eens eentje gemaakt met prikkertjes volgens mij. Dat was inderdaad geen succes.
    Wat leuk dat je spullen op bestelling maakt. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allebei de ideetjes zijn weer superleuk!!!
    Ik lijm de kastanjes met een lijmpistool omdat ik het maken van gaatjes in de kastanje een flinke klus vind.
    Je boom in het lijstje is echt een aanrader, ga ik zeker proberen!!!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gaaf meis ..... hier zijn ze momenteel bezig met een ballonkrans te maken...... ik hou dr zo van haha ♥.... je schilderij is ook er leuk

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Piettrik,
    Herkenbaar om te denken dat doe ik even. Maar uiteindelijk is het je toch gelukt om een prachtige krans te maken.Ik ben op dit moment bezig met een soort eucalyptusbollen. Ik had vorig jaar vijf doosjes gekocht en dacht daar meer als genoeg aan te hebben maar helaas dus nu moet ik opnieuw op zoek om mijn krans af te kunnen maken.Dacht ik ook even te doen maar helaas dus!!
    Goed idee om Tillantia ertussen de voegen om de gaatjes op te vullen. Je krans is echt heel erg leuk geworden.Ook je kerstboom van takjes mag er zijn. Heerlijk om met het materiaal van moeder Natuur aan te rommelen. Je ziet inderdaad de leukste voorbeelden op Pinterest. Erg verslavend om te kijken!!
    Groetjes van monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie krans, Pietrik. Lijkt me een heel geprik, want zo zacht zijn kastanjes ook niet.
    Maar het resultaat mag er zijn.
    Het kerstboompje in het lijstje vind ik ook heel leuk!
    Een mooie dag nog!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je krans is goed gelukt, Pietrik!! Prachtig...je weet ik ben dol op kransen! Ik heb jaren geleden ook een kastanjekrans gemaakt en mij lukte het goed met het lijmpistool. Omdat de glans op den duur van de kastanjes gaat, heb ik de krans bespoten met blanke lak...gaan ze weer mooi blinken!
    Fijne zondag!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je krans is heel mooi geworden, leuk met die tilansia ertussen. Ook je schilderijtje vind ik heel leuk. Simpel maar daarom heel mooi! Wat een inspiratie toch allemaal.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een eer heb je dan van je werk he? Hij is enig geworden . Ja hoe langer de kastanjes liggen hoe droger ze worden en dan is het Heel moeilijk gaatjes erin te prikken. Maar een goeie tip Pietrik. Trouwens beide tips zijn leuk.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je krans is welk super gaaf geworden hoor!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige werkjes de krans maar ook de kerstboompjes vind ik helemaal super
    fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb gezellig even rondgesneupt op je blog. Leuk idee voor een herfstkrans:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi,

    Leuk gedaan!!
    De lijstjes zijn ook super!!

    Fijne middag,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt er een hele mooie krans van gemaakt, Pietrik!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je krans is mooi geworden, een goede tip om met een tornmesje een gaatje te prikken.
    Geniet van je krans.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer mooie dingen gemaakt! Ikvind vooral de krans super. En ik kan haast niet wachten tot morgen. Spannend. ....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb vorig jaar een gemaakt en ben tot de ontdekking gekomen datje de kastanjes moet laten drogen dan plakken ze beter. Uiteindelijk vielen ze na een jaar buiten te hebben gehangen er alsnog af...... Maar toen was het toch ook tijd voor iets nieuws....

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is best even een hoop werk, zo'n krans met kastanjes, maar hij is wel heel goed gelukt hoor! Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is mooi geworden. Je geduld is zo wel beloond, terecht.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je krans is prachtig geworden Pietrik!! Het staat mooi op je witte muur.

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel leuk gedaan.

    fijne week meis liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke krans geworden Pietrik en een goede tip!.De kerstboompjes zijn ook erg leuk.Fijne nieuwe week,
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk krans Pietrik...
    Heel leuk gedaan,ook de kerstboompjes..
    Groetjes en een hele fijne week..
    Chris x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk gedaan! Ik vind vooral het boompje erg mooi.

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi pietrik ,
    Wat een mooie krans en wat een werk dat wel maar dan heb je ook wat !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen