zaterdag 12 oktober 2013

eikenbladkrans en gehaakte engeltjes

En nu is het dan toch echt herfst geworden...en daar hoort weer een nieuwe krans bij! In navolging van andere blogsters ben ik vanmiddag , met de kinderwagen en gewapend met plastic zakken, op pad gegaan om te 'jutten'. Eikenbladeren, eikeltjes en omhulsels van beukennootjes....Vanmiddag een krans van eikenbladeren gemaakt, deze hangt inmiddels aan de voordeur.




 
Deze week de verjaardag gevierd van mijn schoonvader, maandag vieren we de verjaardag van mijn broer en dinsdag de verjaardag van Jacob. Dan zijn er deze maand nog enkele verjaardagen (geweest), dus vervelen doen we ons hier niet!
 
Gisteren samen met mijn buurvrouw foto's gemaakt van haar mooie geurzakjes, gehaakte engelen a lá Riviera Maison en  ijssterren. Zo knap! Ik ben helaas nooit een ster in handwerken geweest....ik heb weer andere kwaliteiten zal ik maar denken ;)
 

 
 Voor prijzen en bestellingen kun je Jannie een mailtje sturen:
 
 
Zou je willen weten hoe de engeltjes in een kerstboom staan? Klik dan even op deze post kerstboom
 



 
 
Refereerde ik in mijn vorige blog naar Gaby, deze week werd ik weer opgeschrikt door een naar bericht. Dit bericht kwam van Madelief , zij verloor deze week haar man aan kanker. Lieve Madelief...dat je de kracht mag vinden om door te gaan....ik stuur je een dikke knuffel....heel veel sterkte....

 
Fijn weekend!
 

Groetjes, Pietrik

 
 
 

23 opmerkingen:

  1. Zo Pietrik dat is een mooie krans ??
    Leuke engeltjes,ik heb ze ook..(Zal ze weer eens gaan zoeken)..
    Fijne verjaardagen de komende periode en ook mijn gedachten gaan uit naar degene die een vervelende periode beleven..
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf je krans en je huis ziet er sfeervol uit,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krans is mooi geworden en de engeltjes zijn ook erg leuk!
    Fijn weekend verder! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, de krans van eikenblad!
    En ook het haakwerk van je buurvrouw.
    Ik wens jullie fijne verjaardagen. Soms valt dat zo dat een heleboel familieleden in dezelfde maand jarig zijn.
    Een mooie zondag gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eikenbladkrans is altijd mooi. Wat een leuke engelen zeg. Ik ga eens neuzen bij de kerstboompost. Fijne zondag! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig je eikenbladkrans. En de engeltjes vind ik ook beeldig.
    Ik wens je nog fijne verjaardagen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je herfstkrans is prachtig geworden. Krijg de kriebels om het ook weer eens te proberen. Het ziet er zo uitnodigend uit! Veel plezier met al je verjaardagen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent ook lekke met herfstspullen in de weer geweest, heerlijk om te doen en met mooi resultaten.Wat is je buurvrouw creatief zeg, dat vind ik ook heel knap zeg.
    Er gebeuren inderdaad behoorlijk nare dingen, voor iedereen hele veel sterkte!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie krans, stijlvol zo bij de entree! Fijne feestelijke verjaardagen gewenst.
    Ja, wat spelen er zich aangrijpende, verdrietige gebeurtenissen af achter de schermen van verschillende blogs, lief dat je hier bij stilstaat.

    Fijne zondag!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaag wilde ik ook op pad, maar wanneer ik nu naar buiten kijken, giet het hier van de regen...dat gaat denk ik niets worden. Een mooie krans aan de deur, een warme binnenkomer zo. Het overlijden van Madeliefs man heeft hier ook diepe indruk gemaakt, met de high tea die ik een paar keer bij haar heb gehad, was hij er op de achtergrond ook bij, bij het tuinhuis zat hij dan lekker te lezen. Hij is veel te jong gestorven. Lief dat je haar op deze manier steunt, dat zal ze zeker waarderen.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie krans Pietrik en die engeltjes zijn schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie krans gemaakt.
    Moet ook maar eens op pad met een paartassen.
    Maar........ vandaag maar niet het is zo slecht weer hier.
    Gezellig binnen zitten.
    De engeltjes van je buurvrouw zijn leuk zeg.

    fijne zondag.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige krans een echt herfststuk.....en ook de kerstboomspulletjes van je buurvrouw zijn super leuk......fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello,

    Wat een heerlijke herfstsfeer bij je!!
    En wat een leuke gehaakte spullen!!

    Geniet van de dag terwijl de regen op de ramen tikt!!

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om iets te maken met materialen uit de natuur, je krans ziet er dan ook prachtig uit. Je buurvrouw heeft erg leuke spulletjes gehaakt.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie krans, staat mooi aan de voordeur! Fijne verjaardagen deze week!
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een mooie krans gemaakt! Hij staat prachtig aan je voordeur.
    Bij ons is oktober ook een echte "verjaardag" maand. In de herfstvakantie hebben we maar liefst 5 verjaardagen!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg leuk om zo'n krans te maken en hij heeft ook een mooi plekje gekregen.
    Wij hebben vanmiddag ook nog een lekkere wandeling kunnen maken, zelfs het zonnetje kwam er nog even door.

    fijne week,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Altijd leuk zulke kransen en ruiken ook zo heerlijkkkk ...nog leuke is altijd het zoeken naar de materialen hahahha zie dat helemaal voor me ...prachtig die engeltjes en sterren kan wel haken maar wel met een grove haaknaad en snel klaar ...dat fijne werk is voor mij niet weg gelegd ... wens je een fijne week en vast gefeliciteerd met jacob en veel plezier met de rest van al de verjaardagen ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige naturel krans, Pietrik erg mooi.
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige krans heb je gemaakt, Pietrik! Ik ben dol op kransen....zo leuk om te maken! Binnenkort weer een krans op mijn blog! Zo jammer dat ik niet kan haken....die engeltjes zijn kei lief!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh heerlijk lekker aan de wandel met de kinderwagen....geniet ervan!!
    Hopelijk knapt de kleine gauw op (heb je al een zuigballonnetje geprobeerd, om z'n neusje uit te zuigen?, hebben ze wel bij de apotheek, werkt heel goed als ze nog niet kunnen snuiten). Succes ermee. Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Pietrik,
    Wat een heerlijke herfstblog! Wij hebben walnoten gezocht vorige week. Ze liggen nu heerlijk te drogen bij het kacheltje. Wwat leuk die krans van herfstbladeren. Ook de gehaakte hangertjes zijn errug leuk!
    Wens je een hele fijne week,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen