woensdag 10 juli 2013

Zelfmaakidee/ DIY: vaas van blik, kaarsenhouder, pennenhouder, schelpenkrans en waxinelichthouder

Vandaag een lekker lui dagje; uitgeslapen en vanmiddag met de laptop op de bank de blogposten van de afgelopen week aan het bijlezen. Er hebben er al veel een blogpauze ingelast en zij genieten nu van de vakantie. Ik las zelf niet eerder een pauze in dan dat de kleine er is, dus ik blijf meelezen de komende we(e)k(en).

Ik maakte nog een zomers tafereeltje met vaasjes van conservenblikken, een schelpenkrans en waxinelichthouder. Dit zelfmaakidee is binnenkort ook te vinden op de website Interieur Inspiratie, waar ik maandelijks een column met een zelfmaakidee/ DIY voor schrijf.


Voor de krans gebruikte ik een strokrans, welke ik omwikkelde met jute. Vervolgens deze met een lijmpistool volgeplakt met schelpen.

Van glazen van de kringloop maakte ik waxinelichthouders. Ik gebruikte voor deze variant sapglazen, maar je kunt ook houders maken van wijnglazen in verschillende formaten. Staat ook nog eens leuk bij elkaar!

Met secondelijm plakte ik een stukje kant aan de rand, moeilijker is het niet, maar denk wel om je vingers ;)


Ten slotte maakte ik onder het mom van 'doe meer met blik' vaasjes voor buiten. Ik gebruikte hiervoor oude conservenblikken. Deze heb ik ingesprayd met spuitlijm en hier vervolgens stroken pakpapier omheen geplakt. Wat verse bloemen uit de tuin en het plaatje is compleet....








Ik had nog een paar blikken over. De ene beplakte ik met een stuk oude Franse krant en de ander met inpakpapier van de IKEA, hier plakte ik nog een randje masking tape omheen. Deze doen nu dienst als kaarsenhouder en pennenhouder voor op het bureau.


 
Ik hoop dat ik jullie een beetje 'zomerinspiratie'  met dit zelfmaakidee heb kunnen bieden.
 
Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

 

 

18 opmerkingen:

  1. Jeetje Pietrik wat heb jij nog een energie en wat een ontzettend leuke zomerse ideetjes, dankjewel!

    fijne avond,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ben jij lekker vrolijk bezig....alles even mooi
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid. Leuk idee met die blikjes. Heb er zelf ook genoeg staan, nog niet aan toe gekomen > nu heb ik nog meer ideetjes, bedankt! Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig idee. Ik ga nu blikjes sparen en ga dat met de bejaarden doen. Wat zullen ze dat leuk vinden zeg.
    Je krans is ook erg leuk geworden zeg.
    Je bent aardig bezig geweest he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke ideeën hoor, het staat ook mooi bij elkaar.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie ideeen. Ik vind het papier om de conservenblikken ook heel mooi staan.
    Het ziet er heel gezellig en vrolijk uit.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke ideeën. En wat is dat inpakpapier mooi!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er heel mooi uit Pietrik
    en veel succes met de laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een inspiratie heb jij .
    Leuk idee.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke DIY ideetjes .....

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke ideeën zeg!!

    Geniet van de mooie dagen!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er allemaal superleuk uit,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er allemaal gezellig zomers uit! Heerlijk om zo lekker creatief bezig te zijn hè?
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heey meis,

    Wat een prachtige spulletjes heb je gemaakt...
    Die schelpen krans en al die vrolijke blikken,
    het staat schattig zo op dat dienblad..
    Meisje je begint aan de laatste loodjes...
    wat spannend nu allemaal he?

    Dikke kus,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben jij nog actie zeg, inspiratie genoeg zo in de laatste weken, je hebt echt leuke creaties gemaakt, zo vrolijk en helemaal zomers.
    Geniet nog even van de heerlijke dagen en voor alles heel veel sterkte.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke spulletjes heb je gemaakt enne wat een energie heb je nog!! Geniet nog even van deze heerlijke weken en het getrappel in je buik :-)
    Fijne week lieve groet vanuit de Provence Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen