vrijdag 14 juni 2013

Willem Alexander en Maxima

Vandaag was het dan zover, Willem Alexander en Maxima hun bezoek aan Friesland.
Om 9.00 kwamen ze aan bij het provinciehuis te Leeuwarden, waar ik werk. Wat een beleving! De straten waren de hele ochtend afgezet en 8.15 stond ik buiten aan de voorzijde van het gebouw. Natuurlijk met mijn fototoestel in de aanslag...het wachten was begonnen, maar het was meer dan de moeite waard. Hieronder enkele foto's.

Allemaal schoolkinderen met vlaggetjes, dat meisje met het roze rokje....zo schattig!

Friese vlag

Aankomst Willem Alexander en Maxima

koets wordt voorgereden
Gerard Joling was er ook

en stond vlak achter me

Na een klein kwartiertje weer op weg


De koets in...


Dit vind ik persoonlijk mijn mooiste foto....zo dichtbij!!!

Bloemstuk in de centrale hal


Bloemstukken bij de ingang

 

Bloemstuk in de statenzaal


 
Fijn weekend!

Groetjes, Pietrik

 

23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's heb je kunnen maken. En wat een mooie bloemstukken!!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Pietrik wat ben jij een bofkont zeg. Dat vergeet je je leven lang niet meer. Die laatste foto is inderdaad het mooist. Ik zag het op het journaal wat had ze een prachtig pakje aan he. Haar staat ook alles. Ook mooie foto's gemaakt van de bloemstukken kunnen we ook een beetje nagenieten he?
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat leuk om mee te maken,je hebt schitterende foto`s kunnen maken,wat is Maxima leuk he,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtge foto's! En wat mooie bloemstukken. Echt een mooi welkom.
    Jammer dat niemand ze dit weekend nog ziet.
    Maar ze staan vast nog wel een tijdje. Kunnen jullie er fijn van genieten. :-D
    Goed weekend, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je er een mooie post van gemaakt! Zag al een foto op FB voorbijkomen vandaag. Wat een prachtige bloemstukken, zou ook mooi in huis zijn ;)

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder om van zo dichtbij mee te maken. Hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat geweldig om er zo dicht bij te zijn, prachtige foto's
    liefs Pytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig koningspaar. Mooie foto's heb je gemaakt. Die van dichtbij is id erg mooi!!! Alleen vind ik het provinciehuis in Leeuwarden wel het meest verschrikkelijke pand wat er bestaat. Jammer dat ze niet in het Prinsenhof zijn ontvangen dat heeft veel meer uitstraling of dat gebouw bij jullie aan de overkant met die trap (is geloof ik van het museum) De friese paarden maken dan wel weer erg veel goed ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als fan van Maxima vind ik de laatste foto van haar ook super, het moet allemaal maar snel genomen worden maar daar ben je goed in geslaagd. In onze provincie is het paar inmiddels ook geweest, mijn dochter was er ook bij en heeft haar zelfs een hand gegeven! Dat vond mijn dochter uiteraard ook erg leuk!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige bloemstukken en wat een prachtige foto's.
    Leuk om het zo dichtbij mee te maken.
    Zag Gerard Joling en het verhaal erbij op de tv.
    Nu na genieten.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt Pietrik, wat een bijzondere belevenis. Hier in Noord-Holland kwamen ze later op de dag. Ik woon vlakbij Enkhuizen waar ze na Friesland voet aan wal zetten.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie ervaring en bijzonder om dit idd zo van dichtbij te kunen meemaken. Je hebt hele mooie foto's weten te maken. Super leuk!!

    Fijn weekend en een lieve groet
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super dat je het koningspaar van zo dichtbij hebt gezien en hebt kunnen fotograferen. Inderdaad die laatste foto in de koets is mooi, zeg! En wat zijn er prachtige bloemstukken gemaakt (waarom doen ze dat nou niet voor jou op de dagen dat jij komt werken?).
    Gezellig weekend en het beste!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het blijft toch leuk dat prachtige Koningspaar!! Je hebt geboft dat je zo dichtbij kon staan...
    Fijne zondag! Lieve gr. mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's heb je gemaakt! En wat zien ze er mooi uit. Ik was vrijdag ook aan het werk (in Leeuwarden). De kinderen van twee collega's stonden in de erehaag. Daarom waren zij ook even een kijkje gaan nemen. Achteraf had ik een beetje spijt dat ik niet mee was gegaan. En nu ik jouw foto's zie helemaal!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om er zo dichtbij te zijn en dan zulke mooie foto's te maken..het blijft bijzonder hoor, het Koningspaar zo dichtbij je.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een belevenis hè? Heb het één keer meegemaakt met Beatrix. Woensdag komen ze in Emmeloord, jammer genoeg niet in Urk (12 km verder).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat leuk zeg om dat van zo dichtbij mee te mogen maken! Mooie foto's en wat leuk dat wij zo even konden meegenieten! gaf zeg, ik vind het een leuk stel! Mogen we trots op zijn! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie plaatjes Pietrik.
    Dat fototoestel was de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om ze zo dichtbij mee te maken. Hier in Maastricht waren ze ook: hele drie kwartier! Zag de beelden 's avonds even langs flitsen. Het lijkt me wel een heel gezellig stel. En Maxima is toch een heel mooi visite-kaartje...mogen we trots op zijn!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat leuk zeg om ze van zo dichtbij te zien!!
    Ben een enorme maxima fan dus kan me je enthousiasme goed voorstellen !!
    Groetjes dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om dit een keer mee te maken!! Vooral je 'dichtbij' foto is prachtig!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen