woensdag 26 juni 2013

Voortuin

Morgen de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof, heerlijk! Vandaag heb ik vrijgenomen en wat was het mooi weer....Krijg spontaan opruimwoede ~of noemen ze dat nou nesteldrang ;)?~
De hele dag lekker bezig; wasje draaien,  opruimen, spullen op Facebook en marktplaats zetten....
Misschien zit er nog iets voor je bij? klik ~HIER~  voor o.a.....

 
Tussendoor jullie blogs lezen (ja ja, we moeten ook ontspannen)....wat zie ik weer mooie posten en inspiratie voorbij komen!

Dit jaar hebben we niet heel erg veel potten en manden in de tuin gevuld. Ik merk dat alles toch een beetje zwaarder wordt en om nou iedere avond met 5, 6 volle gieters langs de potten te gaan, zie ik niet zitten. Toch hier en daar wel wat hoekjes gecreeerd en natuurlijk bloeit alles in de tuin ook lekker door.



 
Een paar manden met verschillende bloeiers tussen voordeur en poort



 
De heide in de zinken lade heeft plaats gemaakt voor roze geranium



De lavendel in de bloembakken doen het super dit jaar!

Het ruikt nu al lekker!


 
In de grote potten o.a. ook roze geranium

 
Het siergrind zat er al in toen we het huis kochten. Het was wel wat een saaie tuin, toen. We maakten zelf een jaar of twee terug drie bakken. Twee voor het huis en eentje aan de zijkant. Hier plantten  we bomen en lavendel. Altijd fijn om te zien dat het ook daadwerkelijk gaat bloeien.
 
 
Ik wens jullie een fijne avond!

Groetjes, Pietrik

 

27 opmerkingen:

  1. Heerlijk joh je zwangerschapsverlof lekker alles aan kant maken voordat je kindje komt. Zonder al de bakken heb je evengoed een gezellig tuintje hoor, ik denk alleen dat je je vergist met wat er in de zinken bak staat je schrijft hortensia, maar volgens mij zijn het geraniums. Geniet van je verlof, hopelijk met veel mooi weer lekker vitamintjes opdoen. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het idd, heb het inmiddels aangepast (beetje zwangerschapsdementie, denk ik, ha ha). In ieder geval bedankt!

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat je met zwangerschapsverlof bent nu. Mijn zusje is sinds eind vorige week met zwangerschapsverlof en ik merk aan haar dat ze er ook echt wel aan toe is. Wat heb jeeen mooie voortuin!! Ik vind het er erg gezellig uitzien!

    Fijne avond!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bloementuin zo! Geniet maar lekker van je verlof Pietrik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker genieten van je verlof meis !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijn gevoel dat je het even rustig aan kan doen he? Lekker genieten van je mooie tuin en vooral goed voor jezelf zorgen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lekker dat je nu van je zwangerschapsverlof kunt gaan genieten, niet verkeerd zo in de zomer. Al moet het niet te warm worden, want daar word je met een bolle buik ook niet blij van.

    Je tuin staat er mooi bij hoor, prachtig ook die lavendel...hier staat de lavendel ook zo mooi in bloei.

    Geniet van je vrije dagen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi hi dat noemen ze inderdaad nesteldrang. Maar wat heerlijk dat je verlof nu eindelijk is aangebroken. Kun je lekker je eigen gangetje gaan. Geniet er maar lekker van! Ps wat heb je mooie sfeerhoekjes in je tuin. Je zachtroze geraniums in de zinken bak vind ik ook prachtig!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo heb je toch nog behoorlijk wat gevulde bakken en potten in je tuin, gaaf! Ga nu maar lekker genieten van je 'vrijheid' en pas goed op jezelf!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nesteldrang DAT zal het zijn ☺ meis meis ik wens je hele fijne en ik hoop onbezorgde weken toe

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het grind in combinatie met de stoere bakken erg leuk!
    Geniet van je zwangerschapsverlof en ja, wat je voelt is nesteldrang :-)

    Mijn nesteldrang resulteerde in een nieuwe voortuin!!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk dat je nu kan genieten van je zwangerschapsverlof Pietrik.
    Je tuin ziet er prachtig uit en wat doet je Lavendel het mooi.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je voortuin ziet er heel mooi uit. Helemaal klaar voor de ooievaar! Geniet nog even lekker van het 'nestelen'.
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk voor je Pietrik, dat de verlofperiode is aangebroken.
    Lekker uitrusten en wat aanrommelen. Hopelijk dat je nog wat mooie dagjes in de tuin kunt doorbrengen in een luie stoel.
    Wat ziet je tuin er prachtig uit. Die bakken met lavendel en die hoge bakken met geranium, zo gezellig!
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dan wens ik je een heerlijke tijd, geniet ervan, en koester je nestdrang, dat is zo lekker, al is het wel heel lang geleden voor mij.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie tuin plaatjes!
    TIP: Ga morgen heerlijk een tijdschrift kopen, een taartje en zet een lekker bakkie thee: en neem bewust de tijd om te genieten van je eerste dag verlof!
    Doen hoor:))
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er allemaal netjes uit hoor.....gezellig !!!...liefs van mij..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, wat heb jij een schitterend huis zeg, zo van de buitenkant te zien , en alles is zo mooi verzorgd.
    heerlijk dat je nu zwangerschaps verlof hebt en ga er maar lekker van genieten.
    bedankt voor deze foto,s dat we even mee konden genieten van je prachtige tuin.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk en lekker genieten van je zwangerschapsverlof. Je plantjes staan er mooi bij. De lavendel doet het hier ook heel goed en de rozen die bloemen ook zo waanzinnig mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat een mooie voortuin zeg, heel gezellig!
    Ik denk dat het toch nesteldrang is hihi. Geniet ervan!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou het ziet er gezellig uit hoor in je tuin.
    Potten en bakken staan gezellig maar je moet bij warm weer inderdaad wel elke avond met de gieter er bij langs.
    Geniet lekker van je verlof en buik nog maar wat verder uit.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi...ik twijfel ook nog steeds hoor...maar volgens Tanja en Mariette verdwijnt je leesrol van blogger...we wachten af...hihii...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk dat je nu van je zwangerschapsverlof kan gaan genieten.

    Lekker op je gemakkie de laatste dingen doen in huis en tuin voor de naderende bevalling.

    Je tuin ziet er mooi uit met de zomerse bloeiers!!!

    Geniet van alles en hopelijk komen er nog veel niet te hete zonnige dagen.

    Liefs en groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou, geniet er lekker van! Fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn dat je verlof aangebroken is, kun je, je helemaal richten op wat komen gaat.
    Ga vooral heerlijk genieten.


    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk voor je dag je verlof is begonnen !!

    Spannend hoor..

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jij maakt er werk van! Geniet van je zwangerschapsverlof!

    BeantwoordenVerwijderen