donderdag 9 mei 2013

DIY/ Zelfmaakidee: hart van takken


Het voorjaar is dan eindelijk begonnen! Zelf krijg ik daar altijd een enorme energieboost van…lekker in de tuin wroeten, bollen planten, maar ook zelf decoraties maken voor huis en tuin.



Een simpele en snelle zelfmaker is dit takkenhart. Alles wat je leuk vindt kan je er aan vast binden/ plakken.

Wat heb je nodig?
 

·         Takken (wandelstokmodel)

·         Decoratiematerialen (hier vogeltjes en nepmagnolia)

·         Touw

·         Schaar
Zet de takken zo tegen elkaar, dat er een hartvorm ontstaat. Zet de bovenkant en de onderkant met touw vast.


 
 Bevestig de materialen aan de takken. Voor dit takkenhart heb ik gekozen voor vogeltjes en nepmagnolia’s.
 
Eerder maakte ik al eens een hart waarop ik met een lijmpistool Tillandsia plakte en vervolgens hartjes van berkenschors.
 
 Heb je de decoratiematerialen er allemaal aan bevestigd? Haal dan een touw of lint door om/ door de bovenkant van het hart, zodat je hem op kunt hangen.
 

Fijne dag!

Groetjes, Pietrik

15 opmerkingen:

  1. Een leuk idee, Pietrik!

    Fijne dagen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend geworden! Ik vind hem al mooi zonder de versieringen! Staat heel mooi bij de voordeur.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zo van eenvoudige materialen. Zonder iets eraan is ze ook al heel mooi!
    Geniet van deze mooie tijd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zoiets eenvoudigs kan zo mooi zijn.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee Pietrik. Ik vind het hart zonder iets ook al prachtig.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf geworden hoor en ik weet wat je bedoelt, heerlijk wroeten in je tuin. Dat is pas ontspanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je hart mooi geworden zeg, leuk zelfmaakidee.
    En in de tuin wroeten, ik ben er een fan van hoor.

    Lieve groet,
    Eefie

    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee weer! Het staat ontzettend leuk aan je voordeur.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het leuk geworden, echt een superleuk idee. Denk wel dat ik me een breuk zou zoeken naar takken in een wandelstokmodel ;).
    En lekker he, in de tuin wroeten,
    en ik denk nog goed voor je ook, lekker buiten zijn.. wat wil een mens nog meer?

    Groetjes, Miriam
    ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat enorm leuk gemaakt en mooie tutorial

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Ook goed idee om mijn kindjes de opdracht te geven 'interessante takken' te zoeken, die ik dan gebruik. Dat zullen ze leuk vinden.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk hè, het voorjaar geeft zeker een hoop energie.
    Een goed idee om met 'wandelstokken' een hart te vormen!
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd leuk en sfeervol! Fijn weekend! jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk idee!!
    Geniet van alles inrichten en een plekje geven...
    Fijne dag.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen