zaterdag 6 april 2013

DIY/ Zelfmaakidee: voorjaarskrans met bolletjes van blauwe druifjes

Het zonnetje scheen vanochtend heerlijk en er wordt gefluisterd dat de temperaturen dan eindelijk omhoog zullen gaan.....ooohhhh....wat kijk ik daar naar uit....weer heerlijk wroeten in de tuin, wandelen en lekker buiten zijn.

Donderdag maakte ik deze voorjaarskrans van blauwe druifjes.

Wat heb je nodig?
  • strokrans
  • mos
  • voorjaarsbolletjes (hier vijf bakjes met zo'n vijf blauwe druifjes per bakje)
  • satéprikkers
  • krammen
  • lint of touw

Haal de blauwe druifjes uit de bakjes en haal de modder van de bolletjes. Steek een satéprikkertje in het bolletje en duw die voorzichtig in de krans. Pas er op dat het prikkertje ook door het bolletje heen kan gaan! Dus let op je vingers! steek ze dakpansgewijs in de krans en zorg dat de binnenkant en buitenkant ook wat bedekt worden.



 
Als je nog zo'n tien centimeter over hebt, knoop dan vast een touw of lint aan de krans.
 
 
Is de hele krans bedekt? Leg dan stukjes mos op de onbedekte plekken. Op de grote vlakken aan de buitenkant en binnenkant kun je hiervoor de krammen gebruiken.


 
 Als de krans is opgevuld is deze klaar en kun je deze een mooi plekje geven. Mocht je de krans buiten op een beschutte plek hangen, hou er dan rekening mee dat je bolletjes wel een beetje vochtig moet houden. Je kunt dit doen door middel van plantensproeier.
 




Succes!

Groetjes, Pietrik

34 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er mooi uit. Heerlijk, de lente lijkt er nu eindelijk aan te komen.
    Fijn weekend, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie krans! Ziet er heel gezellig uit, leuk idee! Uit de wind in het zonnetje was het heerlijk vandaag, hoop ook dat de berichten kloppen....heerlijk :) Fijn weekend verder, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie krans heb je gemaakt!
    Heerlijk hoor, beetje voorjaar.
    Hier scheen de zon vanmiddag, uit de wind was het lekker.
    Fijn weekend verder!
    lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je deze mooi gemaakt zeg en ook een duidelijke uitleg, kan ik wel wat mee hoor...
    Leuk om die aan je deur te hangen, supermooie lentekrans.

    fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, ga ik ook maken!! ♥
    Fijn weekend en lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zei ik al op fb en als hij wordt dus alleen maar nog mooier als de druifjes bloeien!
    Noflik wykein!
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh prachtig Pietrik! Lekker genieten van de komenden dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk!!
    Echt voorjaar heerlijk!!
    Fijn weekend,

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige lentekrans Pietrik.
    En wat een mooie duidelijke uitleg hoe deze te maken.
    Dank je hiervoor.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi Pietrik! Goede tip van de plantenspuiter. Ik zou daar weer nooit aan gedacht hebben en de hele krans laten uitdrogen, helaas.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig en als hij dan ook nog uitkomt straks, krijgen we echt voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke krans en ook nog eens een duidelijke beschrijving; bedankt! Je klepbankje is prachtig.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke krans is dit. Wie weet ga ik hem wel na maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee Pietrik, het is een hele fraaie voorjaarskrans geworden!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie krans! Leuk dat je dit idee met ons deelt. Als ik tijd heb, ga ik het zeker proberen!
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. erg leuk Pietrik en zo heerlijk om dit lekker buiten in het zonnetje in elkaar te freubelen:)

    fijne ZONdag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super!
    Bedankt voor de inspiratie en het delen!
    Op naar het mooie lenteweer!
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Pietrik.
    Eindelijk lente. Het zonnetje schijnt en daar geniet ik van. Ik ben een echt natuurmens en ik wandel graag.
    Ik ben helemaal weg van je mooie krans. Echt helemaal lente.
    Knuf van rens

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend mooie krans Pietrik, mooi gedaan hoor en leuk ook
    even de uitleg erbij ...

    Fijne dag vandaag !

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk idee!! Heb net gisteren witte druifjes gekocht...wie weet ga ik dit doen of dat idee net de weckpotten vond ik ook erg leuk gemaakt door jou!
    Fijne zondag.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie krans! De zon erbij en je kan genieten!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke krans is het geworden zeg.
    Nou geniet maar lekker van dit stukje voorjaar aan je deur.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. op en top lente! Echt superleuk. En ik ben dol op blauwe druifjes. Geniet er lekker van. Liefs, en fijne week,Pacale

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk wat een gezellige voorjaarskrans.
    lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige krans heb je gemaakt! Ook leuk, die uitleg. Super gedaan!
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie krans! Het brengt het voorjaarsgevoel waar veel mensen naar verlangen.
    Fijne dag.

    Groet, Danique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zag hem al op FB voorbij komen.....prachtig gemaakt, Pietrik! Er gaat niks boven zelf gemaakt he!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk idee, gaan we onthouden ;-)

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel erg mooi gemaakt en heel erg bedankt voor de DIY...
    Ik ga hem zeker onthouden want helaas kan ik niet zo goed tegen alle fleurige bloemen maar op deze manier kan ik hem natuurlijk wel buiten hangen..
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik ben een nieuwe volger....een hele mooie krans ook de rest van je blog ziet er prachtig uit
    liefs Pytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leukkkk dat je een collum hebt... heb hem net even bekeken, maaar kom hier bij jou een reactie geven of lees je de reacties daar ook? Wat een mooie krans... die zou je zo in de winkel willen kopen! Ik vroeg me af moeten ze geen water krijgen of hoe werkt da dan.... Heb zelf helemaal geen groene vingers helaas, maar dat komt nog wel.

    liefs Sannne

    BeantwoordenVerwijderen