zondag 24 maart 2013

Paaseieren

Op enkele blogs zag ik ze al voorbijkomen: paaseieren van piepschuim, beplakt met mooie vintage plaatjes en mooi papier....Zelf heb ik deze week ook een 'nestje' gemaakt. Ik merkte wel dat ik er wat handigheid in moest krijgen. Het hele ei insmeren met lijm en vervolgens papier er op willen plakken....dat werkt niet helemaal en ook grote stukken papier sluiten niet mooi aan. Daarna begonnen met kleine reepjes te scheuren en deze vervolgens één voor één op het ei bevestigd....dat ging beter.

 
Voor deze eieren gebruikte ik onder andere oude Franse kranten
 

 
Touw, knoopjes, sleuteltjes
 

 
Kant en vintage papier....
 

 
Fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

 


29 opmerkingen:

  1. fijne zondag meis enne wat een mega mooie eieren heb je gemaakt ♥♥♥ geniet lekker van afstand mee

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt, Pietrik! Ik heb eieren ooit eens van stof voorzien, dat is ook erg leuk om te doen!

    Fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi tafereeltje zo hoor! ik heb er geen zin deze keer, ben al niet zo van de paasdingen maar dit is wel stoer...ik ben meer met de tuinfairproducten bezig haha!En dat is na pasen....Fijne zondag, geniet van binnen zijn want buiten zandstraal je weg! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden, staat goed op die mooie met stro gevulde vaas. En buiten is er toch niks aan dus goed idee om binnen lekker bezig te zijn. Gezellige zondag nog en als je naar buiten ga kleed je warm aan. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt en zo leuk gestyld in de prachtige vaas met stro.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn mooi geworden! Die met het sleuteltje is ook zo leuk! Je kunt er nog lekker een weekje van genieten tot het paasweekend.
    Fijne zondag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze enig, leuk hé, hier heb je nog jaren plezier van. Die van mij gaan het derde jaar nu mee.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een schaal vol en het leuke
    is dat je ze kunt bewaren en hergebruiken!!!
    Staat heel gezellig Pietrick.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo wat een prachtige eieren heb je gemaakt zeg.
    Echt een plaatje om te zien gewoon. ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!!!! Heb je daarvoor decoupagelijm gebruikt?

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dinah,

      Ik heb hiervoor gewone hobbylijm gebruikt.

      Groetjes!

      Verwijderen
  11. Is erg leuk geworden al die verschillende eieren.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt schattig. Leuk met dat sleuteltje eraan. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, Pietrik! Ik ben vandaag ook bezig geweest met eieren beplakken...alleen zijn deze van het zelfde materiaal als pingpongballen.....allerlei lijm geprobeerd maar een gewone plakstift werkt het beste!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, Pietrik. En die "urn"komen ze helemaal leuk uit.
    Ik gebruik altijd behangplaksel,plakt goed, papier vormt zich goed en het is afwasbaar.

    Groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die van jou zijn ook mooi zeg leuk om te doen he
    ik kan dr no niet genoeg van krijgen!!

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je de eieren mooi versierd Pietrik en het staat mooi zo op de Franse vaas.
    Ik smeerde de eieren en het papier flink in met behanglijm, maar beplakte het ook met kleine reepjes en stukjes papier, dat werkt het beste.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zeg, en helemaal hand made!Dat is nog het leukste altijd.
    Ik had ook paaseieren willen "pimpem" maar helaas een gevalletje tijd te kort :(

    Geniet ervan!

    Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geworden en wat een leuk idee met oude franse kranten. Vn de zomer eens even aan denken.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou je eieren zijn mooi geworden hoor!
    Ja met kleien stukjes gaat het inderdaad prima, hihi.
    Gezelig zo die eieren bijelkaar in die zwarte pot.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke eieren heb je gecreëerd! Ze liggen mooi te pronken in het schaaltje. Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke eitjes heb je gemaakt. Staat zo gezellig.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi hoi,

    Ook al heerlijk creatief met eieren bezig geweest? Super leuk geworden, het staat heel gezellig zo bij elkaar op die mooie vaas.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De eieren zijn leuk geworden. Dit had ik vorig jaar ook willen doen, maar het is er niet van gekomen. Misschien deze week nog. Hoe kom je aan vintage papier Pietrik?
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nancy,

      Het is vintage'look' papier. Ik kocht dit in een blokje bij de Action

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  24. Haha..ik herken het dat je er handigheid in moet krijgen..
    mijn vingers zaten vol met lijm :(
    Ze zijn wel erg mooi geworden en je was lekker binnen bezig, met de kou buiten...
    Fijne week,
    Hannie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind ze wel leuk geworden.
    Ja lijkt me ook wel een gepriegel.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat ziet er sfeervol uit en het is nog eens een leuk klusje!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen