zondag 3 maart 2013

Huis en tuinbeurs

Vrijdag was ik naar de Huis - en Tuinbeurs in het WTC Expo te Leeuwarden.
De vermelding op de website:

Meer dan voldoende om een hele dag ideeën en inspiratie op te doen

Die ging voor mij niet helemaal op. Ik was dan ook niet echt gericht op zoek naar iets, maar stond binnen twee uren wel weer buiten (en dan is 12,00 entreegeld toch wel veel).

Ik weet niet of het aan de recessie ligt, maar volgens mij waren er én minder showtuinen én minder stands waar je even lekker kon sneupen om iets kleins te kopen. Toch heb ik me wel vermaakt, hoor!

Een prachtige stand van The House of Windsor met hele mooie badmeubels...


 
Ook waren er stands met overkappingen/ tuinhuisjes, tuinmeubelen en modeltuinen. De geur van de stand van Alkema uit mijn eigen woonplaats kwam me tegemoet. Prachtige seringen en blauwe regen stonden te bloeien.
 
 
De Groei en Bloei stand stond er, behalve met hun magazine, met mooie bloemstukken.
 
 
Alhoewel ik gek op tuinen ben, kwam ik in de 'huis' hal meer aan mijn trekken.
Er was een ingerichte kunststraat en enkele woonaccessoiresstands, zoals die van Les Brocanteurs te Ommen.
 

 
De Wenloads te Heerenveen stond er met heel veel klepbanken, ook voor kinderen. Erg leuk!
 

 
De stand die er voor mij uitsprong was de stand van KLIK~de buorkerij ~KLIK te Tytsjerk (In het Fries 'De Boerderij). Zij maken, naast overkappingen, heel veel steigerhoutenmeubels. Ook zag ik hier mooie kussens en lampen.
 




 
Fijne zondag!
 

Groetjes, Pietrik

 
 
 
 
 

24 opmerkingen:

  1. Ben er deze keer niet geweest. Wel jammer dat je binnen 2 uren alweer buiten was, dan is 12 euro inderdaad veel. Op de foto's ziet het er in ieder geval wel mooi uit. Fijne zondag nog.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt wel prachtige foto`s gescoord zeg.
    Denk wel dat het vooral met de crisis te maken heeft.
    12 euro vind ik nog een behoorlijk hap zeg..pfffff.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt wel prachtige foto's op de beurs gemaakt. Ik vind de entreeprijs ook wel erg hoog! Heb laatst gehoord wat de huur van een stand is op zo'n beurs. Pffff daar word je ook niet vrolijk van. Misschien dat er daarom minder waren.
    Heb je wel gevonden wat je zocht??
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar stonden er meer stands met woonaccessoires, dat vind ik dan ook wel erg leuk. Vond de klepbankjes voor kinderen wel erg leuk, wellicht dat ik er nog eens eentje aan ga schaffen.

      Verwijderen
  4. Gelukkig heb je toch nog wel wat moois gezien. Die klepbanken vind ik gaaf en Les Brocanteurs hebben inderdaad hele leuke accessoires!
    Ben benieuwd wat je gekocht hebt (tenminste ik denk stiekem wel iets, toch?)...
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto's zijn anders prachtig hoor. Ik zag van die mooie industriële lampen voorbijkomen. prachtig. En die banken vond ik ook erg mooi. Heb je zelf nog iets gekocht>
    Een fijne zondag en een lieve groet van mij, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je er toch wel van genoten hebt.......zie veel moois op de beelden.
    Enne thanks dat ik even gratis mocht meegenieten ;)

    Fijne avond

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat je snel weer buiten was! Het ziet er in ieder geval wel gezellig uit!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super mooie impressie heb je gemaakt zeg

    heerlijk dat je wel hebt genoten
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het er toch wel inspiratievol uitzien hoor! Bedankt dat je voor ons de foto's hebt gemaakt ;).
    Groet en nog een fijne avond, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer als het niet helemaal aan je verwachting voldoet. Maar je hebt toch nog wel mooie dingen gezien!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op de foto's ziet het er goed uit, maar als er stands tussen staan waar je minder mee hebt, ben je inderdaad sneller uitgekeken. Gelukkig dat je toch nog genoeg moois hebt gezien.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig was er nog inspiratie, maar vaak vallen bepaalde stands tegen, wat je laat zien is erg mooi.

    Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankzij jou heb ik toch een kijkje kunnen nemen op de huis & tuinbeurs. Het ziet er leuk uit!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig heb je toch nog wel het een en ander gezien, jammer dat je het wel vond tegenvallen. De foto's laten wel allerlei leuks zien!

    Fijne avond!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind die klepbanken ook geweldig; mooi en handig.
    Hoe kunnen ze nu beweren dat je daar een hele dag kunt rondkijken? Dat lijkt mij voor iedereen verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi,

    bedankt voor deze heerlijke rondleiding!!

    Mooie die klepbanken en die gave lampen!


    fijne week,

    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer dat het een beetje tegenviel vandaag. Je hebt wel hele mooi sfeerfoto's geplaatst! En die klepbanken... wauw!

    Fijne week,

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Pietrik,
    Jammer ,dat de beurs een beetje "minder"was.Ik hoorde net zulke berichten, over de Huishoudbeurs,het zal misschien de tijd zijn.Het is ook schrikbarend,als je ziet, hoeveel lege winkels er in de winkelstraten zijn.Gelukkig zijn wij "brocantegekkies"vaak al blij,met een metertje kant, of een ander klein snuisterijtje.Toch heb je er wel hele sfeervolle foto's van gemaakt.Fijn, dat je je zo goed voelt.Geniet maar lekker van je zwangerschap, het is zo'n bijzondere tijd.
    Lieve groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. jammer van de beurs maar de foto's zijn wel erg mooi en ik zie er leuke spulletjes bij.....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat de beurs wat tegenviel....je hebt wel leuke foto's gemaakt, sfeervol en leuke spulletjes...
    Fijne week en geniet van je zwangerschap.
    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou, het ziet er anders supergezellig uit, maar jij heb voor ons natuurlijk de mooiste stands uitgezocht. Ik vind zulke beurzen ook vaak erg tegenvallen en als het er dan ook nog zo druk is. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat er minder te zien was. Maar dat vind ik met alles op dit moment, er zijn weinig nieuwe dingen, maar gelukkig houden we ook van brocante.
    Je foto's zijn heel mooi.
    Fijne dag lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer dat het wat tegenviel, op de foto's ziet het er trouwens allemaal wel erg leuk uit! Zelf loop ik geregeld even binnen bij les Brocanteurs; altijd leuk.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen