donderdag 7 februari 2013

Witte orchideeen

Trots!!!! Ja echt...supertrots!!! Na wel een jaar of tien proberen, is het me dan toch eindelijk gelukt! Ik heb mijn orchideeen weer 'aan de praat' gekregen! Niet één plant, maar wel een stuk of 10! Ik denk dat ik ze in de voorgaande jaren altijd een beetje te koud had staan. Vorig jaar, tijdens de verbouwing, hebben we zo'n drie maanden op de logeerkamer gewoond. We hebben daarom daar een cv laten plaatsen. Na het voorjaar heb ik mijn lieve plantjes daar neergezet en zo nu en dan een beetje water gegeven. Een paar weekjes terug mochten ze terug naar beneden en deze week lieten de eerste prachtige, tere bloemen zich zien.








Ook hebben we veel kaarten ontvangen in verband met mijn zwangerschap, deze hangen nu mooi in de takken boven de sidetable. Ideaal! Zo'n multifunctionele tak!


 
Het was ook de week dat ik een give-away won bij Lieke van de blog http://truecolours003.blogspot.com. Vandaag ontving ik een prachtige kussenhoes....dank je wel, Lieke! Hij krijgt een mooi plekje!





Deze week waren er niet alleen maar leuke dingen.....zondag overleed een collega van mij op 41-jarige leeftijd....veel te jong....een paar maanden terug werd hij ziek en nu is hij er al niet meer....onbegrijpelijk en bijna niet te bevatten....

Het was ook de week dat Hennie (http://roomseventeenstyle.blogspot.nl/)  haar man  is verloren. De week ervoor vond ze haar man bewusteloos op de keukenvloer en ook hij is er niet meer....Lieve Hennie...dat jij en je kinderen kracht en sterkte mogen vinden.....

Voor jullie allemaal een dikke knuffel.....
 

Pietrik



 

23 opmerkingen:

  1. ze zijn prachtig geniet er maar lekker van net als van je mooie kaarten tja heel triest al die dingen zou niet mogen gebeuren ...wens je een fijn weekend toe ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je geduld is dan wel beloond! Je orchideetjes zien er mooi uit.
    Tja, wat een tegenstrijdigheden hè. Hoe ouder je wordt, hoe meer je beseft dat er om je heen veel te jonge mensen wegvallen. Dan sta je er weer eens bij stil waar het nou werkelijk om draait in het leven.
    En jij zet straks een nieuw leventje op de wereld, that´s live.
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen laat je weer zien Pietrik!
    Heb de laatste tijd nogal eens moeilijkheden met blogger en dan lukt het me mar niet om te kijken laat staan reageren.
    Maar vandaag schijnt het weer te lukken.....dus daarom nog een beetje laat maar vooral nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
    En dat na jou berichtje.....leven en dood staan soms dicht naast elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar, de aanhouder wint en jij hebt nu veel orchideeën om van te genieten!

    Wat een verdriet allemaal hè, zo heftig om mee te maken! Ik wens Hennie ook van harte toe dat ze straks de draad weer op kan pakken, maar ze heeft een zware weg te gaan.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat doet je Orchidée het mooi en wat leuk dat je deze na zoveel jaren in bloei heb weten te krijgen.
    Leuk de tak met kaarten.
    Wat verdrietig dat je collega zo jong is overleden.
    Het greep mij ook behoorlijk aan dat Hennie haar man is overleden, ook veel te jong.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bloemen blijven dat toch, orchideeën! Wat een rustig en leuk interieur heb je, als ik even zo zie op de foto. Fijne avond en sterkte hoor. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een die weer in de knop staat!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je orchidee is prachtig, Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je orchideeën zijn prachtig. Het is mij helaas nog nooit gelukt om ze weer aan de praat te krijgen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een beetje liefde en verwenneerij al niet kan doen. Ik heb de moed opgegeven, bij mij vallen binnen een paar dagen de bloemen er al af, maar die van jou staan er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie orchideeën, knap dat je ze weer aan de praat kreeg.
    sterkte met het gemis, wat kan het snel anders zijn.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ten eerste wil ik je hartelijk feliciteren met de zwangerschap, een nieuwe wereldburger op komst. Geniet van deze tijd!

    De Orchideeën vind ik prachtig, ze staan ook heel mooi in de donkere vaas. Ik had wel gehoord over het houden van Orchideeen, maar zelf nog nooit geprobeerd. Misschien moet ik het toch eens een kans geven.

    Die van jou zien er super uit.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap hoor! Je orchideeën weer aan de praat te krijgen. Mij lukt het niet. Leuk al die kaartjes zo in de tak. Hoop dat je tak groot genoeg is. Heb je adres niet anders maakte ik ook een mooi kaartje voor je. Maar wat een hoop treurigheid aan het eind van je postje. Mensen die zomaar ineens wegvallen. Niet te bevatten. Heel veel sterkte.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello,

    Zo je kunt een winkel beginnen!!
    Het is me nog nooit gelukt!
    Las het op de blog van haar man wat verschrikkelijk allemaal!
    Ik weet er alles van mijn broer verloren en tot de conclusie gekomen leef met de dag en geniet van de mensen om je heen wie je lief hebt niemand geeft je morgen!

    Wens je een heerlijk weekend geniet van je plantjes!!

    lieve bloggroet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eerlijk zeggen hoor heb je ze niet stiekem gekocht??? ha ha. Maar serieus knap hoor dat je ze zo mooi hebt overgehouden. En leuk al die kaartjes die je gekregen hebt. Maar lief dat je even stilstaat bij Hennie Wat verschrikkelijk he? Ja ik heb ook erg met haar te doen hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. KNAP HOOR!
    VAN JE ORCHIDEEËN!
    DE PLANT STAAT ERG MOOI BIJ JE.
    MAAR ORCHIDEE HEEFT OOK NOG VEEL KNOPPEN OOK.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed gedaan meid dat je ze weer aan de bloei hebt gekregen, de aanhouder wint:)
    Ja dat is dan even schrikken he als er dan iemand die dicht bij je hebt gestaan overlijd en zo jong nog.
    Dan besef je maar al te goed dat het leven erg broos is en dat we van iedere dag moeten genieten.
    Leuk die tak met al die kaartjes.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het bewijs is er....ik zie het aan je mooie foto's, jij hebt toch ''groene vingers''!!!

    Ja,er is veel verdriet in deze wereld,elke dag worden mensen uit het leven gerukt,plotseling of na lang ziekbed,vaak veel te jong in de bloei van hun leven,ook ik maakte het helaas al vaak van heel dichtbij mee,gezinnen met kleine en grote kinderen,mannen,vrouwen blijven in ontreddering achter....ondraaglijk verdriet.
    Er voor ze zijn als ze je hulp nodig hebben is alles wat je dan doen kan.
    En niemand kan het verdriet van de hele wereld op zijn schouders meedragen.

    Liefs,
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo nieuw hier, leuke blog, ik kom je volgen! Aan orchideetjes begin ik niet meer, té moeilijk :). Succes met je zwangerschap! En wat een triest nieuws in blogland.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja de berichten die je soms krijgt daar word je niet vrolijk van.....wel van jouw prachtige orchideeën, ik krijg er ook nooit een 2e bloei in en ik heb het opgegeven....veel geluk met je zwangerschap en geniet er maar lekker van...fijn weekend en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blijdschap en verdriet in één post, het hoort bij het leven, maar is o zo verdrietig...
    Jij hebt je bloemen aan de praat gekregen, mooi om daarvan te genieten.

    Een mooi weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je je orchideeën weer prachtig in bloei gekregen! Inderdaad veel verdriet op diverse blogs...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goed gedaan, Pietrik! Mijn schoonmoeder heeft haar hele huis volstaan met afgedankte orchideeen.....zij krijgt ze allemaal weer in bloei!
    Fijne zondag!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen