zondag 10 februari 2013

Brocante en een eitje

Wat een leuke reacties op mijn post dat wij in de rubriek van Alles Brocante,  binnenkijken bij....staan! Ik vind het zelf ook erg leuk! Mocht je het niet hebben gezien en wel leuk vinden, klik dan op deze link Alles Brocante

Gisteren was ik nog even bij ´t Moskje , ik had Aaf gevraagd of ze de JDL brocante voor mij achteruit wilde houden en deze ging ik ophalen. (Volgende week zaterdag staat ze met haar prachtige huis in de Wonen en Co van de Leeuwarder Courant) Natuurlijk moet ik dan ook altijd even snuffelen in het winkeltje en daar vond ik nog een aantal hele leuke spullen. Naast kaarsjes en een prachtige oude kledinghanger kocht ik ook een kleine deegroller en een prachtig tafeltje/ krukje. Deze wil ik straks op de babykamer zetten, maar eerst mag hij in de woonkamer (en wellicht ook blijven, ha ha) Het tafeltje dat voor het oude luik stond was toch iets te groot en is weer naar de hal verhuisd.


 
 Op het tafeltje mijn schemerlamp die ik van een laagje muurverf en een nieuw kapje heb voorzien, een mooie grote dadeltak en waxinelichtjes in oude bakvormpjes...



 
Ik kocht ook een aantal eieren met een touwtje, doet me al echt weer aan het voorjaar denken. Hoewel het momenteel nog sneeuwt hier in Friesland....
De eieren hangen op verschillende plekjes in huis, voorzien van een enkel tulpje...
 
Het kastje onder het keukenrek is ook weer voorzien van een nieuw stilleventje....dit prachtige vaasje vond ik bij het tuincentrum, wat oude klosjes en een kaarsje erbij op een broodplankje....wat een zoete kleurtjes...


 
Een hele fijne zondag gewenst!

Groetjes, Pietrik


 

35 opmerkingen:

  1. Hoi Pietrik,
    Wat een leuke foto's heb je weer neergezet, op je blog. Prachtig tafeltje en die deegroller is ook ,om te smullen.
    En met de nieuwe JdL in huis, hoef je je niet te vervelen (lol) Hij is weer prachtig.Ik ga snel even kijken, bij Allesbrocante. Nog een fijne zondag,
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes wederom. Vooral kledinghangertje ook.. erg schattig. Fijne zondag.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk die eieren aan een touwtje die wil ik ook nog wel !!!!

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk idee met dat ei!!
    Mooie foto`s heb je weer neer gezet.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie aankopen heb je gedaan, Pietrik! Zo'n krukje is zo makkelijk inzetbaar, daar is altijd wel een plekje voor te vinden in huis.

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat een leuke aankopen heb je gedaan. Vooral de kledinghanger vind ik er leuk en handig. Het zijn weer leuke plaatjes hoor.
    Lieve groet en een fijne zondag
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er gezellig uit zo. Leuk, om van die stylinghoekjes te maken. Dat tafeltje is helemaal top.
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had je binnenkijker al gezien, heel erg mooi! Je hebt weer leuke spullen gekocht bij 't Moskje. Ga snel ff in haar webwinkel neuzen. Fijn weekend Pietrik. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk krukje, zal geweldig staan in de babykamer!
    Geweldig he, al die voorbereidingen voor een nieuw kamertje, met daarin natuurlijk een lief kindje..;-))

    Fijne zondag!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk hè die eieren om op te hangen, ik heb ze jaren terug zelf gemaakt en gebruikt ze ieder jaar nog steeds.
    Mooi het tafeltje met het oude luik erachter.
    Wat heb je een sfeervol huis Pietrik.
    Ben nu al benieuwd hoe de babykamer zal worden.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heel gezellig uit.
    Je tafeltje vind ik leuk.
    En de dadeltak is mooi.
    Bij mij werd hij helemaal bruin.

    gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt leuke sfeervolle plaatjes ervan gemaakt, leuk hè om iedere keer wat te schuiven en er dan weer wat ander moois van te creëren!
    Fijn weekend verder, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super de binnenkijker! Wist niet dat ze rubriek hadden .... Leuk.
    Leuke aankopen heb je gedaan!

    Zo leuk al die voorbereidingen, geniet ervan!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk krukje! Leuk zo met die takken en de bakvormpjes!
    Ik vind die eitjes aan een touwtje echt geweldig!
    Heerlijke post vol inspiratie, leuk!
    Fijne zondag nog, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk krukje zeg! Die doe je niet snel weg, kan overal wel staan denk ik!
    En dadeltakken ben ik ook erg gek op.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zit weer te genieten van je mooie foto's. En ben bang dat mijn lampenvoetjes binnenkort ook bezoek krijgen van de verfkwast (ze zijn nu nog bruin).
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een eer om in de rubriek Alles Brocante binnenkijken te staan. Helemaal verdiend hoor. Je hebt een mooi huis. Leuk sfeerhoekje met dat krukje, die mooie lamp en de dadeltak erbij.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd hoor...dat is toch wel erg leuk dat je in alles brocante binnenkijken staat...je sfeer is altijd goed, dus helemaal leuk.De sfeerhoekjes zijn nu ook weer helemaal mooi...

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's! Genieten...
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow die deegroller.....prachtig! Ik ben deegrollers aan het sparen....die van jou is echt bijzonder!
    Fijne avond, Pietrik!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuke nieuwe spulletjes, en zo mooi gedecoreerd.
    Wat een bekende achternaam heb je Elzinga, dat is ook de meisjes naam van mijn moeder. Leuk dat je in alles brocante binnenkijken staat.
    Fijne week groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke hoekjes weer bij je en die dadeltakken doen het ook overal even goed bij hè?? Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's!
    En een erg leuke blog! Ik heb vandaag zelf ook een gemaakt en kan zo mooi eens reageren.
    Dankzij jouw blog ben ik laatst eens bij 'Stoer yn hout' in Burgum geweest. Leuk!
    Ik ga je volgen!

    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En zo blijven we allemaal op onze eigen manier lekker bezig in huis,en straks ook weer in de tuin,jij hebt weer een leuk sfeertje neergezet met kleine veranderingen een groots effect!!!

    Heb met veel plezier en interesse binnengekeken bij Allesbrocante,
    leuk!!!

    Fijne week en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke aankopen en wat heb je het weer gezellig gedecoreerd!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk tafeltje en zo mooi met die dadeltak erop....ik heb weer genoten van jouw styling....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb je stukje gelezen..zo leuk gedaan! Mooie meubeltjes heb je ... een gezellige week gewenst !
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke nieuwe vondsten Pietrik en een prachtig tafeltje!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik had je nog niet gespot op de site 'alles brocante'...
    maar erg leuk, binnen kijken in jouw huis!
    Leuk die voorjaar accenten, die stiekem bij iedereen binnen sluipen :)
    Lieve groetjes,
    Hannie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat gezellig staat dat zeg die mooie dadeltak.
    Ennnne die mooie hangeitjes met een tulpje erin, zo ontzettend schattig.
    Ik heb nog steeds niets gehoord van Alles brocante, zit er eigenlijk wel op te wachten:)
    Fijne avond.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Meisje wat kun jij toch heerlijke en
    prachtige hoekjes maken!
    Je hebt zoveel stijl en je fotografie is
    beeldschoon!

    Liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige♥ aankoop♥ wat je gedaan hebt en ook je foto's zijn weer zo MOOI♥..;)
    Ook die dadeltakken♥ zijn altijd zo mooi♥ erbij..;)
    Nog een fijne♥ warme Valentijnsdag♥ Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schitterende hoekjes weer!!

    Leuk om weer even bij je te kijken.

    Fijn weekend verder, lieve groet,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zier er weer erg sfeervol uit Pietrik ! je krukje is ook erg mooi en ook jij hebt de
    witkwast weer gehanteerd zie ik .

    Ik heb het stukje in Alles Brocante ook nog even gelezen , die had ik gemist ...
    Je staat er super in , mooie foto's en leuke tekst .

    Fijne avond verder , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen