vrijdag 4 januari 2013

oma's stoel

Zo...de kop is er af! Het nieuwe jaar is begonnen. Ik wens jullie allemaal een liefdevol, gelukkig, maar bovenal gezond nieuwjaar!

Momenteel wat probleempjes met blogger, ik kon geen foto's uploaden vanuit mijn afbeeldingen :(
Ik heb dit opgelost door mijn foto's vanuit Picasa te uploaden naar een webalbum, op deze manier kan ik in ieder geval foto's plaatsen.

De kerstspullen hebben al weer de benedenverdieping verlaten en inmiddels staan er diverse bloembollen in huis en tuin.

 Bloembolletjes op de etagére
 
 
En emaille schaaltjes gevuld met hyacinten

 
 


De eerste bollen komen binnen een week al uit....
 
De sidetable is opnieuw gedecoreerd. Aan het luik hangt de mooie krans die ik kreeg via de groepsknuffel, hij staat er prachtig bij!
 
 
 
 
Nieuwjaarsdag waren we bij mijn oom en hij had nieuwe stoelen gekocht, er was een stoel die hij naar het stort wilde brengen....houten stoelen naar het stort? Dat gaat dus mooi niet gebeuren! Mijn oma zat vroeger altijd in deze stoel en hij is best nog stevig. Ik heb hem meegenomen, want ik vind hem erg mooi. Een lik verf en wat nieuwe kussens gaan deze stoel een hele andere look geven, maar het blijft oma's stoel! Wordt vervolgd....
 

 
 
 Fijn weekend!
 

Groetjes, Pietrik

 

25 opmerkingen:

  1. Allereerst alle goeds voor 2013...je bent al druk bezig geweest met je bolletjes...bij mij ook hoor, het is zo leuk om te doen.
    Heerlijk die opfrisser in je huis na kerst.
    Die stoel is zeker de moeite waard...een leuk en dierbaar iets om op te knappen.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Pietrik! Jij ook de beste wensen weer...!En je hebt al net als ik alles binnen weer een beetje gerestyled, leuk!Mooi die bolletjes ook...geen last van de hyacinthen geur? Die stoel...wat herkenbaar! Haha mijn moeder had zoiets vroeger ook, ze heeft het nu stukken moderner dan vroeger, maar dit komt me zo bekend vr! Ik denk dat je er vast een leuke stoel van gaat maken! Ben benieuwd!Fijn weekend!Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he???...weer alles normaal......leuk je bolletjes...fijn weekend....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou ook alle goeds gewenst voor 2013! Heerlijk hè om de voorjaarsbollen in huis te hebben, leuk ook om ze in emaille schaaltjes te plaatsen. En die stoel gaat heel mooi worden, met de herinneringen die je er aan hebt, hoort de stoel sowieso niet bij de stort!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pietrik,
    Wat ziet dat er gezellig uit met die hyacinten. Zowel de etagere als de emaille schalen zijn erg leuk. En die stoel... die vraagt om een pimp. Maar dan wordt ie vast prachtig. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig he die bollen die overal al weer te krijgen zijn. Ik heb me nog niet laten verleiden.
    Ben benieuwd hoe de stoel wordt. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De etagère ziet er leuk uit met de voorjaars bolletjes en jij kan je creativiteit tijd al weer goed gebruiken met de stoel van je oma. Groetjes. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor Pietrik, ben benieuwd hoe de stoel eruit komt te zien!
    En die bolletjes....heerlijk voorjaar hè?
    En natuurlijk je mooie vloer.....ook al zie je die hier niet!!

    Fijn weekend,
    Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk heb je weer gedecoreerd pietrik, die bloembollen, en ik ben reuze benieuwd wat voor mooi;s jij van die stoel gaat maken , dat is aan jou wel uitbesteed!!!!

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah die bolletjes, je ziet ze overal. Ik was vanmiddag nog even in het tuincentrum voor een balkonplant en ook daar stonden ze volop.
    Het staat zo gezellig en zo ga je toch een beetje richting voorjaar, ook al is de winter nog maar net begonnen. Maar vrolijkheid brengen ze wel!
    En die stoel, daar komt onder jouw handen wel iets moois van!
    Veel plezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Pietrik! Ook ik ben erg benieuwd hoe de stoel straks zal gaan uitzien. Wij zijn ook in het bezit van een soortgelijke stoel, maar weet nog niet exact of ik hem in de originele houten kleur zal laten.
    Ik wacht rustig af op het resultaat!
    Complimenten overigens voor je mooie en inspirerende blog!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah ja, die bolletjes komen snel uit hè, als ze eenmaal binnen staan. Maar het staat wel erg gezellig! Ben benieuwd naar het resultaat van je stoel! Gezellig weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je het gezellig gemaakt in huis met de voorjaarsbollen! Ook de sidetable ziet er prachtig uit. Wat leuk om deze stoel nu bij jouw thuis te hebben.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die stoel heb ik ook, is ook van mij oma geweest. Ik heb het zo gelaten, alleen een nieuwe stof omgedaan, die was enorm versleten.
    Het is een heerlijke stoel om in weg te kruipen. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Pietrik,

    ook al hyacintjes op tafel. Ziet er weer lentefris uit. Je sidetable is echt heel leuk aangekleed. Daar raak ik van geinspireerd. Ben super benieuwd naar de stoel straks. Die word vas amazing.

    Fijn weekend liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk om weer voorjaarsbloemetjes in huis te hebben hè! Ik krijg er na de feestdagen ook altijd zo een zin in!
    Hier wordt de kerst pas maandag opgeruimd al begint het nu wel erg te kriebelen maar eerst maar eens uitzieken van mijn buikgriep :)
    Je stoel wordt vast prachtig!
    LIefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben reuzebenieuwd naar je stoel! Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk om na de kerstsfeer voorzichtig aan het voorjaar te ruiken, zo leuk die voorjaarsbollen! en wat leuk dat je de stoel van oma op gaat knappen, zo mooi ook die herinnering!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe zal de stoel er uit gaan zien, we krijgen het vast nog wel te zien. Leuk is het om alvast voorzichtig een beetje voorjaar het huis binnen te halen, alhoewel de bolletjes vaak nog zo mooi zijn als ze nog maar net het eerste groene puntje vertonen.

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Pietrik. Wat ziet het er weer heerlijk voorjaarsachtig uit,met die bolletjes.
    Ik ben reuze benieuwd ,wat je met die stoel gaat doen.Leuk, om iets,met zoveel herinneringen ,een nieuw leven te geven.

    Lieve groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi!

    Ziet er erg mooi en gezellig uit, vooral de etagere!
    Ik heb ook het probleem dat ik geen foto's kan uploaden, echt vervelend. Hopelijk wordt het snel opgelost.
    Ik ga het ook via picasa proberen.

    Groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij ook een heel gelukkig nieuw jaar Pietrik !

    En wat leuk je jaaroverzicht in de vorige post, heb deze met plezier gelezen, wat gebeurt er dan toch veel in een jaar he ?

    Op naar weer een mooi jaar , ik wens je in elk geval al succes met het opknappen van de stoel , die wordt vast erg mooi .

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allereerst wil ik je een heel goed 2013 wensen. Ik heb ook problemen met het plaatsen van fotos op mijn blog, doe het nu via google chome, dat ging wel. Wat een heerlijke sfeer weer in je huis, met al die voorjaarsbollen. En die stoel van Oma wordt vast heel mooi.
    Fijne week groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn het voorjaar weer in huis gehaald. Staat gezellig zo hoor. En dat stoeltje ik ben benieuwd hoe die gaat worden.
    Vriendelijke groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen