zaterdag 15 december 2012

DIY/ Zelfmaakidee : stoeldecoratie (kerst)

Vanmiddag had ik een babyshower van mijn zusje, georganiseerd door haar vriendinnen. Reuze gezellig...allemaal pakjes voor de kleine....ik vind het zo spannend....half januari is ze uitgerekend....

Voordat ik naar het feestje vertrok maakte ik voor onze eetkamerstoelen nog wat kersthangers. Ik gebruikte hiervoor: touw, groen, engeltjes van het Kruidvat, kant van de Action en wat kleine kerstballen. In een touw knoopte ik drie kleine kerstballen, het engeltje hing ik er voor en ik knoopte dit vast aan het groen. Vervolgens heb ik ze met een stukje kant aan de stoelen gehangen.




 
Voor de hangers hieronder gebruikte ik een houten engeltje van het Kruidvat dat ik wit heb gespoten. Vervolgens heb ik een stukje kant aan de onderkant van haar jurkje bevestigd.


 
Op tafel een dienblad van een white wash veilingkistje. Hierin wat groen, een pitcher met takken die we vanmiddag snoeiden, een blaker en een oude wijnfles.
 



 
 
Fijne avond!
 

Groetjes, Pietrik

 

19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, zoiets kan natuurlijk ook op de kersttafel. Ik heb aan mijn stoelen nl. niets waar ik dit aan zou kunnen bevestigen.

    Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een origineel idee. ziet er supergezellig uit.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat ik geen stoelen heb waaraan ik het vast kan maken...maar het idee is superleuk hoor.
    Je kerstdecoratie op tafel is ook erg leuk.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, en wat heb je steeds leuke vondsten bij Action, Kruidvat en zo. Hoe je dat houten engeltje hebt opgepimpt, vind ik helemaal top. Vooral dat kantje onderaan, dat maakt het af. Super.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk zelfmaak idee.
    Vind het ook jammer dat ik geen stoelen heb met een handgreep.
    Wil ooit wel eens gaan proberen of het bij mijn stoelen ook kan.
    Het kistje op tafel vind ik ook leuk zo.

    fijn weekend

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee. Ik ga het ook proberen te maken voor het verzorgingshuis. Het staat zo feestelijk
    groeten Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat enorm handig dat er dan van die hengsels aan de stoelen zitten, het staat fantastisch!!!!...wat leuk voor je zusje zeg zo'n dag!! het schiet al aardig op dan

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha Pietrik,

    je bent echt heel creeatief bezig zeg!
    Ik vind je veilingkratje helemaal top!

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er weer gezellig uit. Lekker van genieten dit weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit Pietrik! En je kistje is toch ook geweldig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig de kersthangers aan je stoelen en de rest van je sfeertjes,zo gezellig deze tijd,voor morgen een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee! Jammer dat ik geen handgrepen aan de stoelen heb. Wens ik je nog een hele fijne zondag.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat staat dat gezellig, heerlijk sfeertje!

    fijne zondag Pietrik!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet dat er allemaal weer sfeervol uit!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellig idee. Wat je met kleine dingen al een mooi effect kan bereiken. Goede zondag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar ben ik dan.
    Wat een leuk idee en niet duur (daar hou ik van)
    Inmiddels is het feestje geweest, hoop dat het gezellig was.
    Fijne zondag!
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie decoraties! Blijft leuk om lekker crea bezig te zijn!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen