zondag 2 december 2012

DIY/ Zelfmaakidee: kerstkrans

Altijd had ik de neiging om een strokrans helemaal met groene takken of mos te bekleden, omdat ik het bruine stro liever niet wilde zien. Laatst zag ik een idee op Pinterest wat me wel aansprak.....je spuit de strokrans gewoon wit! Spuitbusje witte verf bij de action gehaald en sprayen maar....

 
Ik had nog wat houten figuurtjes van de kruidvat die ik ook wit heb gespoten
 
 
Vervolgens de helft van de krans met conifeertakjes bekleed (vastgewikkeld met ijzerdraad)
Wat rode nepappeltjes en nog een sterrenslingertje om de halve krans gewikkeld.
Dik touw om de krans op te hangen.....en klaar!

 
(Nu ik de foto's zie, zie ik dat de appeltjes niet helemaal symetrisch hangen, dat moet nog even anders ;)
 
Mijn andere kerstkrans heeft inmiddels, net als mijn lichtjes, een mooi plekje gekregen op de site van Interieur inspiratie en mijn kerstlichtjes zag ik ook nog voorbijkomen op de site van Alles brocante !! Ik ben natuurlijk enorm vereerd!
 
Fijne avond!
 

Groetjes, Pietrik

 
 

20 opmerkingen:

  1. Symetrisch of niet, de krans is bijzonder fraai. Mooi gemaakt hoor, leuk voor de komende weken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee om het wit te spuiten. Mooi die krans.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig idee zeg, ik vind het ook niet mooi als je het stro ziet. Maar zo is het echt super geworden. Het maakt ook echt niet uit, dat de appeltjes in jouw ogen niet symetrisch hangen. Hij is supergaaf.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het stoort mij ook niet, hoor, die appeltjes. Leuk idee zo. Ziet er fraai uit. Weer wat meer kerst in huis :-)

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie krans. Wat is het soms eenvoudig om toch een groot resultaat te krijgen. Ik vind het erg leuk met de coniferentakken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Pietrik,

    Waar Pintrest allemaal niet goed voor is! Ik haal er ook de leukste ideetjes vandaan :-). Je krans is mooi geworden!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, en vooral in crisistijd geweldig !!
    Ziet er heel mooi uit.
    groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kei leuke krans! Ik vind het juist erg mooi het vergrijsde van de strokrans! Goed idee!
    Proficiat met je vermelding op Alles brocante! Een hele eer om trots op te zijn!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is leuk geworden hoor. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De spuitbussen van action vliegen de winkel uit.
    Zo leuk om op deze manier een kerstkrans t maken.
    Fijn weekje gewenst, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk geworden de krans zo in het wit.
    Lieve groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel origineel, je krans.
    Nog een fijne dag, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een leuke krans zo,heb je heel mooi gemaakt..
    Enne hier ook een vooraadje spuitbussen van de A hahahaha,altijd handig..
    Een hele fijne week :)
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zo, gewoon weer even wat anders! Gaaf die vermeldingen!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk idee, Pietrik. De krans is mooi geworden.

    Lieve groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke krans heb je gemaakt, heerlijk hé al die kerst decoraties maken.
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat leuk!! ik vind wit ook veel mooier!
    en wat leuk dat je ideetjes overgenomen zijn!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blijft toch leuk om zelf (kerst)decoraties te maken!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen