zondag 16 december 2012

DIY/ Zelfmaakidee : kersthangers

Ik kreeg gisteren erg leuke reacties op mijn kerst stoeldecoraties Klik hier voor de post . Heel veel mensen hebben natuurlijk geen stoelen met 'hengsels' . Met houten stoelen is dit volgens mij wel op te lossen door er kastgrepen op te monteren of een haakje in de achterkant van de stoel te draaien.

Dit wil natuurlijk niet iedereen ;), daarom heb ik nog een paar andere tips om toch kleine decoraties neer te hangen.

Bijvoorbeeld aan de deur
 

Voor deze decoratie gebruikte ik een dennenappel, hier maakte ik een lint aan vast. Ook gebruikte ik een sleuteltje (ornamentjes verkrijgbaar bij het witte luik ) en een klein rieten sterretje.

Je kan ook een hangdecoratie maken voor aan de kast
 



Of voor in de keuken....
 

 
Ach....eigenlijk kun je het overal wel neerhangen.
 
Een toef groen op mijn oude koffers in de vensterbank van de woonkamer....
 



en een houten sterretje van het Kruidvat met een ornamentje aan de stolp
 

 
Zoals je waarschijnlijk in mijn posten kan zien, geniet ik erg van deze tijd. Ik hou er van om het huis zo gezellig mogelijk te maken met zelfgemaakte decoraties en kaarsjes....In januari zal ik wel weer een dag uit moeten trekken om alles op te ruimen, ha ha! Gelukkig heb ik dan de foto's nog ;)

 
Fijne zondag!
 

Groetjes, Pietrik



 

14 opmerkingen:

  1. Ook dit zijn leuke ideeën, Pietrik! Bedankt voor je inspiratie!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideetjes Pietrik. Mooi al die toefjes Kerstgroen.
    Je heb een sfeervol kersthuis.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel gezellig en kerstachtig uit, heerlijk he deze tijd. Gezellig de kaarsjes aan overal leuke lampjes en kerst deco.
    Je hebt een leuk blog, ga je volgen.

    lieve groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke ideetjes heb je toch steeds Pietrik. Fijn dat je zo kunt genieten van het knutselen.
    Fijne week wens ik je toe. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel sfeervol Pietrik!

    Je creatie voor aan de deur vind ik prachtig.

    Hele fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk sfeertje bij jou.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geïnspireerd door je post van gisteren heb ik toefjes groen aan de lamp boven de salontafel gemaakt... bedankt!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zulke decoraties staan overal mooi!
    Een fijne week toegewenst!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon je gevoel volgen, Pietrik!
    Het is steeds heel gezellig wat je ons laat zien.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk gedaan, klein accent en zo sfeervol!
    Een fijne week, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou zo van die kleine kerstdecoraties! Leuk gemaakt, Pietrik!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had ze nog niet gezien maar die kersthangers zien er erg gezellig uit, leuk zo aan de achterkant van de stoel maar ook aan de deur of iets dergelijks.
    Je hebt je huis al lekekr in de kerstsfeer gewbracht.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen