zondag 9 december 2012

De kerstboom

Vrijdag haalden we een mooie grote boom. Vorig jaar woonden we, noodgedwongen, op de logeerkamer vanwege onze 'zwamverbouwing'  en konden we geen boom kwijt. Ik heb toen een heel klein conifeertje gehaald en er een paar ieniemienie balletjes in gehangen....dit jaar kon ik wat grootster uitpakken.


 
Ik heb de laatste vijf jaren al gespaard voor Riviera Maison ballen, bellen, enz. en ging pas na de kerst mijn spullen inkopen voor het volgend jaar.....vaak heb je dan behoorlijke kortingen. Op Sinterklaas nog wat spullen gevraagd en dit jaar kon ik dan eindelijk al mijn mooie spullen in de boom kwijt.





De engelenvleugels die ik als piek heb gebruikt, kocht ik bij 't Moskje , de engelenvleugels met strasssteentjes kocht ik gisteren nog bij het tuincentrum.
 

 
 
 
Zoals je ziet is het zonnetje hier inmiddels doorgebroken, dit had ik niet verwacht na zo'n donkere ochtend. Straks er maar even op uit.
 
Ik wens jullie een hele fijne zondag!
 

Groetjes, Pietrik

 
 
 

23 opmerkingen:

  1. Echt een plaatje. Man en kids willen dit jaar ook een grote boom. Ben zelf meer van een klein boompje in het raam, maar ja, ik woon hier niet alleen. Zal deze week eens rondkijken. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal jij blij zijn met je boom na 5 jaar vezamelen van kerstfiguren in jou smaak,maar goed dan dat je niet wispelturig bent anders zou het zomaar kunnen dat je de aankopen van de begin jaren niet meer mooi vindt.

    Geniet van de zondag en het zonnetje,
    in de hoop dat het weer bij jullie vandaag ook niet wispelturig is,
    ik zag net vanuit m'n ooghoeken rechtstreeks voetbal Heerenveen-Roda JC thuis wedstrijd en daar viel het met bakken uit de lucht.
    Net als hier al de hele dag nat,vies en koud....
    dus vandaag er maar niet op uit naar voor mij, de meest sfeervolle en romantische kerstmarkt in: Niederrheinisches Freilichtmuseum Dorenburg, Grefrath,helaas de laatste dag vandaag.
    Geen zin om in de regen te slenteren onder de vele paraplu's.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi versierde boom Pietrik. Wat heerlijk dat je nu weer kan genieten van een grote boom en alle versieringen die je heb opgespaard.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier hangen een aantal RM waxklokjes, die blijf ik leuk vinden maar ik heb ze destijds ook in de opruiming gekocht hoor. Gezellig dat je dit jaar beneden een boom kunt plaatsen, mooi in een zinken emmer!

    Nog een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh..je hebt al een boom, leuk! Hier komt hij meestal pas op het allerlaatste moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je nu extra geniet van de boom, helemaal in volle pracht..en erg leuk met al di emooie RM spullen erin...
    Je boom mag er zijn!!!

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een mooie boom! Leuk met de RM-decoratie. Blijft het een geheel.
    Geniet ervan!
    Wilde vanmiddag ook nog even wandelen omdat ik dacht dat opklaarde, maar de buien kwamen rap weer tevoorschijn.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig boompje en erg leuke decoraties erin!!
    Nu is het dus dubbel en dwars genieten ervan omdat je het vorig jaar moets missen.
    Geniet er dan extra lekker van dit jaar.

    groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOOI, leuk dat je dat allemaal gespaard hebt.
    Hier gaan gewoon de ballen van ieder jaar in de boom...;-)

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kerstboom!! Geeft weer zo'n gezelligheid in huis! Leuk dat je nu een boom hebt met RM decoraties erin zoals je graag wou. Hier staat de boom ook sinds een paar dagen en is dit jaar ook anders qua kleur dan voorgaande jaren...

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Pietrik,

    Jullie boom staat er prachtig bij! Ik zie dat wij voor dezelfde kleuren hebben gekozen :-). Het blijft mooi zilver en wit!

    Een fijne week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig hè? Je hebt hem er mooi biij staan! Ik moet nog, waarschijnlijk deze week! Fijne avond! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat gehaakte kerstengeltje vind ik echt mooi!
    Mooie boom hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig je boom Pietrik...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er mooi uit en extra speciaal met je lang gespaarde RM decoraties! Hier nog geen boom; deze week maar even voor op pad...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi de kerstversiering, wat zal het gezellig zijn!
    Leuk dat je deze ballen spaart, het staat erg mooi!!
    Een fijne nieuwe week, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOOhh een mooie boom♥ en ook wat erin hangt rm decoratie Prachtig♥..;))
    Liefs♥ en fijne♫ week♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een feest dat je je gespaarde spullen dan eindelijk mag ophangen. Ja, RM heeft ieder jaar weer leuke dingen. Ik heb zelf witte ballen van RM met 'Merry Christmas' er op; blijft mooi. Je boom is prachtig geworden en dat gehaakte engeltje is enig. Geniet ervan.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De kerstboom heeft een geweldige plaats zo tussen de ramen en ziet er sfeervol uit. Groetjes. joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind je boom prachtig en wat een mooie decoratie heb je erin hangen. Heel sfeervol hoor!!!
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je nu al je RM spulletjes in de boom kunt hangen! Echt prachtig....vooral die vleugeltjes vind ik super mooi!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gezellig hoor, als de boom weer staat!
    Ik weet nog niet wat ik van 't jaar ga doen, ben niet zo va de boom, maar de mannen hier in huis denken daar echt anders over...;-))

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Pietrik,

    Wat een prachtige kerstdecoratie heb je in de boom hangen!.

    Nog een fijne avond,

    xxx, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen