zaterdag 8 december 2012

De eerste sneeuw

Deze week viel de eerste sneeuw van dit seizoen...hoewel ik het erg vervelend vind als het sneeuwt en ik er met de fiets op uit moet, geniet ik er ook wel weer van....deze week nog niet zo ver er op uit geweest met mijn camera, maar even wat foto's op het erf geschoten.





Het is een drukke tijd....de laatste maanden, naast mijn opleiding, nog een cursus gevolgd en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik heb het gevoel of ik geen vrije tijd meer over heb...gelukkig komt daar na half januari verandering in en wordt het enigzins rustiger. Ik heb ook wel eens het gevoel of zit het 'm in de tijd van het jaar, of vergis ik me daar in? Sinterklaas vieren, cadeautjes halen, gedichten bedenken, kerstfeest (en daarmee vaak vakantie, maar er MOET voor de vakantie nog het één en ander af gemaakt worden) én het moet nog een beetje gezellig gemaakt worden in huis natuurlijk...de afgelopen week was dan ook NIET mijn week. Behalve morgen een uurtje, doe ik het hele weekend niets aan de studie, ik wil even een weekendje (bijna) niks doen en bijtanken. Ik ben jullie blogs aan het bijlezen, blader door wat tijdschriften, hang met een kop warme chocolademelk MET slagroom op de bank....heerlijk....

 
Het kerstsfeertje komt hier ook steeds meer binnen, ik heb een paar teksten geprint die ik van Pinterest pinde en deze in huis gezet. Lijkt je dit ook leuk? Je kunt ze vinden op DIT pinterest board van mij...


Nog een paar zelfgemaakte lichtjes met grote groentepotjes (DIY klik HIER ) en een print op een broodplank....
 

.......en een takje groen...


 
....maken het sfeertje compleet. De kerstboom staat inmiddels ook, hierover later meer....
Fijn weekend!

Groetjes, Pietrik

22 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk om even tijd voor jezelf te nemen, al is deze periode denk ik voor iedereen sowieso al druk. Ik vind je DIY erg leuk, heb ook even doorgelinkt naar pinterest en daar zie ik een hele fraaie verzameling staan.

    Ik ben benieuwd naar je kerstboom!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van het bijtankweekend !
    Die kop chocolademelk met slagroom ziet er zo lekker uit, ik kan het bijna ruiken...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drukke tijden in december en vooral als je daarnaast je studie en cursus hebt..december vind ik altijd hectisch, je huis gezellig maken, aandacht voor elkaar en anderen...ik verheug me nu al op de vakantie:)
    Leuk je DIY....pinterest ziet er heel leuk uit bij jou..ga lekker eens rondsnuffelen.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het beredruk als je werk hebt en een studie doet en nog een cursus. Dan is de maand december wel een extra belasting wil je ook meedoen met de cadeautjes, de kerst en de sfeer.
    Geniet een lekker vrij weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles word zo mooi in de tuin met een klein laagje sneeuw.
    Leuk de letter bomen die je heb uit geprint.

    fijn weekend en doe lekker rustig....

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk wit sfeertje op je erf. De wereld is zo mooi onder een laagje wit!
    Even een weekendje rustig aan en weer opladen is een goed plan. Het is ook veel .....
    Op het moment dat je er midden in zit doe je het ook gewoon. Achteraf denk je dan, hoe heb ik het toen toch allemaal gedaan ;-)
    Geniet van je rustige weekend en veel succes verder met je studie!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Haha, foutje! Lastig typen met een gipsarm maar daar lag het niet aan ;-) Mooie foto's!

      Verwijderen
    2. Ha ha, geen probleem...dank je wel!

      Verwijderen

  8. Tijdens het lezen van jou post zit ik me af te vragen.....wat doe ik fout?
    Ik studeer niet,werk niet buitenshuis,kijk nooit op pinterest,doe niks met facebook,heb nog niks in huis gedaan wat kerstsfeer aanbrengen betreft,plaats ongeveer 2 posten op blogger in de maand.....reageer wel zo vaak mogelijk bij al mijn trouwe volgers,
    en ook ik kom tijd tekort....rara....hoe kan dat...?

    En wanneer ik dan die hele lijst lees waar jij allemaal mee bezig bent....kan ik alleen maar zeggen....je doet het zo slecht nog niet,volgens mij heeft jou dag meer uren dan die van mij;-)

    Denk dat ik jou goede tip maar eens ga uitvoeren bankhangen en er over nadenken....
    maar ben bang dat het van korte duur zal zijn,ik kan niet stil zitten...
    ben altijd bezig.

    Doe jij morgen even lekker niks,de boog kan niet altijd gespannen staan.
    Succes met alles en fijn weekeind verder!!!

    Lieve groeten,
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je, Ger! Dank je wel...
      Jullie ook een fijn weekend.

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  9. Heerlijk kerstsfeertje Pietrik....leuk hoor!!...je envelop is vandaag binnen gekomen...heel hartelijk dank hoor...zo lieffff!!.....fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. December....altijd rennen en vliegen.
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

  11. Je hebt het erg druk gehad ,lees ik, hopelijk kun je in deze periode
    en beetje bijkomen en wordt het na half januari inderdaad rustiger.

    Het ziet er in elk geval al wel sfeervol uit bij je, hopelijk heb je de tijd
    en innerlijke rust om er van te genieten.

    Fijn weekend verder ! Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt gelijk, af en toe moet je echt even rust nemen! Geniet er maar even goed van!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er gezellig bij je uit Pietrik! Je hebt groot gelijk om het even rustig aan te doen en van het weekend te genieten.

    Een fijne zondag toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh, wat een heerlijk vooruitzicht voor je morgen om even bijna (op dat ene uurtje na dan) niks te doen!! Geniet!!
    Ik heb even op je pin-board gekeken wauw!! Ga je daar regelmatig opzoeken, want je hebt een mooie verzameling. Heb ook wat teksten gedownload, bedankt voor de tip.

    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie plaatjes. Ben je niet bang dat de theepot kapot vriest zo in de sneeuw?
    Geniet morgen van je rust momentje hoor!!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk even rustig aan doen, op deze manier breekt het lijntje niet.

    Je hebt door alle drukte heen ook al een kerstboom staan, wij moeten er nog een kopen.

    Ik ga zeker een kijkje nemen op Pinterest, de teksten zijn heel erg leuk hoor!

    Een hele fijne zondag!

    Lieve groet, Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tijd nemen voor jezelf is belangrijk, je batterijen moeten ook opgeladen worden en dat kan je best met die dingen te doen dat je graag doet!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. December is ook een drukke maand als je overal aan mee wilt doen. En dan ook nog eens je werk, een cursus en de studie. Pfft ik zou het je niet nadoen hoor. Geniet jij maar eens lekker vandaag. Dat heb je wel verdiend.
    Fijne dag wens ik je dus. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige plaatjes en rustig aan hoor. Ik weet precies wat het is. Doe zelf ook een studie naast m'n werk, pff. Maar vandaag even niet.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen