zondag 4 november 2012

zink en witte heide

Een tijdje terug kocht ik zinken lades, nog niet wetend hoe ik ze eventueel zou vullen, maar ik moest ze hebben.....één van de lades is inmiddels gevuld met witte heide en staat nu bij de voordeur te pronken.



 
De kalebassen kocht ik een tijdje terug en deze kregen een plekje in een emaille kom, zo nu en dan het water er uit kieperen en dan zou het wel goed komen.....dacht ik.....gisteren kieperde ik het regenwater er uit en een geur kwam me tegemoet!!! Helft verrot natuurlijk (had ik ook kunnen weten), nu heb ik ze maar los bij het tafeltje gelegd.
 

 
Ons boompje begint ook weer te bloeien en wat geniet ik hier elk jaar weer van! Als alle bloemen uitgebloeid zijn, begint deze...(hoewel onze stokroos en de fuchsia nog volop bloeien)
 
 
Als er iemand is die weet hoe deze heet, dan hoor ik het graag!
 
Verder kom ik steeds meer in de 'donkeredagensfeer' , gisteren zijn de eerste lichtjes in huis gehaald. Gelukkig las ik in een paar posten dat er meer dames erg vroeg mee zijn dit jaar.
 
Ook nog enorm veel leuke reacties gehad op mijn post van gisteren over 't Moskje en een recordaantal bezoekers op mijn blog! Dat doet me goed! Heb je deze post gemist? klik dan HIER
 
Het is inmiddels weer donker geworden....ik ga de kaarsjes aansteken.....
 
 
 
Een hele fijne avond!
 

Groetjes, Pietrik

 
 
 

22 opmerkingen:

  1. Prachtige combinatie, ik heb zelf ook ronde zinken bakken gevuld...maar deze zijn ook erg mooi...je brengt me wel op een idee, ik heb nog één lade, dus daarzou ook wel heide in kunnen:)
    Prachtig zo bij de voordeur.
    Ja die donkeredagen beginnen nu echt...maar wel heel gezellig.

    Fijne avond,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zink vind ik altijd heel mooi combineren met groen, dat geldt ook voor de heide die je er in hebt geplaatst. Een sfeervol hoekje zo bij de voordeur.

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch veel mooie dingen in en om het huis!
    Die bak lijkt wel gemaakt voor dat tafeltje!
    En die knijpkandelaar... die heb ik nog nooit gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie combi, dat zink met die witte heide. En dat boompje is echt prachtig; wat een lieve kleur hebben die knoppen. Dat is gezellig binnenkomen zo.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er gezellig uit! Heerlijk hè de kaarsjes weer aan, gezellige hoekjes maken en lekker met een quiltje op de bank.
    Ik vind dit wel een heerlijk seizoen. Zoveel leuks te vinden in de natuur. Fijne avond en groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat de heide mooi in de zinken lade Pietrik, je heb mooie sfeerhoekjes bij de voordeur en ja...heerlijk om binnen alles weer gezellig te maken. Ik heb overdag als het donker en grijs is de kaarsjes aan, maar om nu alvast wat kerstlampjes te laten branden is ook een goed idee.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heel gezellig uit bij de voordeur.
    Valt bij mij ook nog mee met de kalebassen dat ze nog goed zijn.
    Staan ook al weken in de regen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zink en witte heide een prachtige combinatie.

    Het ziet er heel leuk uit bij deur en de vlinders op de muur vind ik helemaal super hoor!

    Hele fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die zinke bak is stoer. Die zou ik ook nog binnen durven zetten... kun je er nog meer van genieten. Gezellig weer he de kaarsen aan. Geeft nog warmte ook.

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig jouw zinken bak. Door jouw prachtige foto' s krijg ik ook weer zoveel ideeën en ook veel zin om lekker buiten bezig te gaan.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, prachtig die zinken bakken! Daar kun je zoveel leuks mee doen! Mooi en stoer! Fijne avond nog! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi mooi die witte heide in de zinken bak. Geen idee hoe je boompje heet, Magnolia heeft ook wel grote bloemknoppen, maar ik weet niet of daar een soort van is, die nu al bloeit...
    Gezellig weer hè, kaarsjes aan!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat je boompje een heester is en wel de VIBURNUM farreri 'Farrer's Pink' Dat is een heester die bloeit van November tot Maart en is een echte winterbloeier.
    Gezellige binnen komer zo met dat zink en witte heide, staat echt heel mooi.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh die zinken bakken zijn zo mooi, die staan ook nog op mijn verlanglijstje. Allemaal weer te leuk bij jou. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je het sfeervol bij de voordeur.
    En de zinken bak met witte heide is een prachtige combinatie.
    Binnen zijn de kaarsen weer gezellig. Het echte mooie zonnige herfstweer is wel afgelopen.
    geniet van alles!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gezellig zo bij je !!!...hele fijne week liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er erg leuk uit, Pietrik.
    Wit en zink:altijd een mooie combinatie.

    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige combinatie van het zink en de witte heide! Je vorige post heb ik met veel plezier gelezen; wat een leuk adres.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi zo zeg super gezellig bij je voordeur!
    Ik heb weer genoten van je post en ga nu even kijken in de webwinkel!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zink is altijd mooi....zeker met witte heide! Het ziet er gezellig uit bij de voordeur!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk dat mooie herfstsfeertje daar bij je voordeur.
    Ja stinken is dat he de geur van verotte kalebassen.
    Steek jij maar gezellig de kaarsjes aan hoor, nu het zo snel donker is staat dat zo gezellig he?
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen