zaterdag 3 november 2012

UITGELICHT: Sfeer en Brocante 't moskje

Regelmatig maakte ik al een verwijzing naar haar en vanaf het begin stond ze al bij mijn favoriete winkels;  't Moskje - klik. Een mix van oud en nieuw, brocante, stoer en landelijk en wat voel ik mij daar altijd thuis!!!


 Aaf heeft een prachtige webwinkel en in haar garage en bijkeuken heeft ze een winkeltje ingericht waar deze mooie spullen staan. Donderdag gemaild of Aaf thuis was (lees: open) en vrijdag maar weer eens even langsgegaan. Ik kom hier zo graag omdat ik 't moskje echt onderscheidend vind, de spullen die Aaf heeft, vind ik hier verder niet in de buurt. De kerstspullen vullen zo langzamerhand de winkel ook en ik kom al helemaal in de sfeer!


 
Elke keer dat ik bij 't moskje langsga, staat de koffie al op mij staat te wachten. Op de website van 't moskje staat dan ook: lijkt het je leuk om even bij ons thuis te komen kijken, dat kan! Lekker even sneupen tussen de spullen, onder het genot van een bakje koffie of thee.
 
(mocht je geinspireerd raken door de foto's en niet in de buurt wonen, maar in de webwinkel van 't moskje willen sneupen, dan moet je de koffie of thee er zelf eventjes bijpakken ;)
 

 
Gisteren vroeg ik Aaf waar de naam 't moskje eigenlijk vandaan komt.....ik weet dat het in het Fries het musje betekend.....Aaf kon mij vertellen dat ze eigenlijk niet zo graag van huis is en dus een echte huismus is en ook het musje een lief vogeltje vindt, hier komt de naam vandaan.
 
 
 
Behalve spullen uit de collectie van Jeanne d'Arc en andere prachtige merken, verkoopt 't moskje ook spullen uit eigen werkplaats onder de naam: Moskjes. Hierbij kun je o.a. denken aan kapstokken, keukenrekken, gruttersbakken, bordenrekken en kleinmeubelen.
 
 
 Het winkeltje is een echte aanrader, mocht je niet de buurt wonen, dan is de webwinkel van 't moskje een echte aanrader.
 
 
Natuurlijk ging ik (weer) niet met lege handen naar huis.....
 
Ik kocht o.a. dit oude wasbord (wat een mooi plekje in de bijkeuken heeft gekregen), een blaker en een dadeltak.
 
 
 
het keukenrek hieronder kocht ik een paar jaar geleden bij 't moskje
 
 
Ook dit jaar zijn er weer de 'Kerst open dagen' bij 't moskje en wel van woensdag 28 november tot en met zaterdag 1 december, elk jaar weer één en al gezelligheid! check voor de openingstijden hiervan de site van 't moskje.
 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze post. Als je denkt ; wat een reclame! Dat kan kloppen! Ik besteed graag extra aandacht aan winkels waar ik echt graag kom.
 
Een heel fijn - en inspirerend-  weekend gewenst!
 

Groetjes, Pietrik

18 opmerkingen:

  1. O ja, ik ken haar webshop, heb er ook weleens iets besteld, ze verkoopt inderdaad prachtige spulletjes. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Helaas voor mij woont ze heel erg uit de buurt, maar mocht ik eens in de buurt op vakantie zijn...
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga gelijk kijken.
    Ziet er allemaal heel leuk en gezellig uit.
    Maar ik woon te ver weg.
    Jammer :-(

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooie winkel. Ik kijk af en toe ook wel bij haar.
    Het is altijd jammer dat mooie winkeltjes altijd zo ver weg zijn.
    Maar jij hebt weer een paar mooie vondsten gedaan, Pietrik!
    Mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's Pietrik. Er staan hele mooie dingen op. Jammer dat Friesland zo ver is van Rotterdam. Fijn weekend Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt mij nieuwsgierig gemaakt Pietrik, ik ga nu even kijken in haar webwinkel.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaade wat een mooie spullen heeft deze winkel en wat leuk dat de eigenaresse zo over de naama heeft nagedacht...en jij pietrik hebt ook weer mooie spullen gescoord
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd leuk om zo'n mooie winkel dicht in de buurt te hebben, waar je lekker even kunt neuzen tussen mooie spullen. Het zit hier niet in de buurt, dus ik zal eens een kijkje in haar webshop gaan nemen.

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een feest is het toch he, om in die mooie winkeltjes vol prachtige brocante rond te snuffelen en als er dan ook nog een gezellige klik is met de eigenaresse... Zo fijn! M'n vriendin en ik doen zo regelmatig een bakkie bij Dejavu in Oosterhout; altijd genieten!

    Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik ken het ook, superleuk!Mijn creavriendin is er ook helemaal weg van, dit is echt onze smaak! Voor mij ook te ver weg maar op onze tuinfair (van mijn creavriendin en ik op 23 nov en 1 dec.) kom je die stijl ook tegen, al hebben we natuurlijk niet die spullen maar het gaat om de sfeer. ik hoop er ook echt een keer zelf te komen! wat leuk zo aan huis, het lijkt een beetje op mijn tuinhuisje aan huis al is het voor mij alleen hobby! maar o wat leuk als ik dit zo zie, daar zou ik ook wel zin in hebben, maar heb niet genoeg ruimte...dromen er van is ook leuk!
    Fijn weekend! jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er allemaal GEZELLIG♥ uit..;))
    Kan er uren naar kijken♥die sfeer alleen al .. hihi..;)
    Ga zo ook eens kijken ..;)
    Liefs en fijne avond Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat je hier inspiratie op doet geloof ik direct, wat ziet dit er leuk uit, lekker dat het zo dichtbij is, dan kun je af en toe lekker rondkijken.
    Mooi je wasbord...
    Ik ga ens bij haar op de webwinkel kijken.

    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellige Winkel ga gelijk even op de website kijken.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De winkel ziet er prachtig uit! Ik kan mij voorstellen dat je er graag komt.

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas veel te ver weg voor me maar daarom te meer is het genieten van je prachtige post, mooie aanwinsten heb je er weer bij maar dat lijkt me daar niet zo heel moeilijk, ik zou het ook wel weten ;)
    Ik wens je een fijn weekend verder, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je deze winkel in het zonnetje zet.
    Ik mag graag even in haar webwinkel kijken en als ik deze sfeervolle foto's hier bij je zie moet ik dat snel weer even doen.
    Lieve groeten, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er geweldig leuk uit in ieder geval! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super gezellige winkel! Ik zou daar ook heel graag komen.....en een beetje reclame kan geen kwaad toch!
    Groetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I am your newest follower. I only found a spot to follow by email ...so you will see my request... I love your blog. You are so talented. I look forward to following you on this journey...

    BeantwoordenVerwijderen