vrijdag 17 augustus 2012

zagen, schuren en heel veel verven

Wat is het toch heerlijk weer! Het zonnetje er bij....nog twee weekjes vakantie en dan mogen we weer! Vandaag was het warm, maar ik heb niet stilgezeten! Tijdens mijn 'ziek zijn' heb ik zoveel ideeen opgedaan en ja...nu ik me weer wat beter voel moet dat natuurlijk ten uitvoer gebracht worden. Er lagen ook nog spullen in de garage die bijna smeekten om een likje verf....dus die ook maar in de tuin.


Het bankje op de foto hierboven heb ik zelf gemaakt van steigerhout.

Vanmiddag een pot grijze en witte krijtverf van PTMD gehaald, ik denk dat ik dit bankje grijs ga verven. De andere meubeltjes heb ik allemaal geverfd met de krijtlak van L'authentique (kleur melk), maar deze is toch wel vrij prijzig....daar smeer ik niet alles mee onder...de fotolijstjes heb ik gewoon met witte muurverf geverfd.

Ook bezig om nog wat eigen 'Blomkje en Wenje projectjes tot uitvoer te brengen' ....o.a. lavendel verpakt in oude Franse krant, garden signs, bijzettafeltjes, broodplanken....(zie mijn verkoopblog)

Tevens deze week Marktplaats weer aangevuld, o.a. met




Mijn vorige blog schreef ik over Stoer yn Hout , hier kocht ik een prachtige oude paneeldeur, voorlopig staat ie gewoon mooi te wezen. Ik weet nog niet goed  hoe ik hem ga decoreren...ik kreeg de tip om er een krans/ kransen aan te hangen, dit vind ik een leuk idee. Wellicht dat ik dat ga doen.
De foto volgt nog...(ik had hem nog helemaal niet op de foto gezet....?)


Deze week werd ik ook nog blij verrast toen de gewonnen give away van Lia van House of Seasons Rotterdam  in de bus zat....een heerlijk geurend pakketje!


Wat een verwennerij! Heel erg bedankt Lia, ik ben er superblij mee en de spullen hebben inmiddels een plaatsje gevonden....

Doordat ik in juli 2! give-aways heb gewonnen, vond ik dat ik ook wel wat weg mag geven....zie mijn bericht over mijn Give away

Een heel fijn (zonnig) weekend! ENJOY!!!

Groetjes, Pietrik

14 opmerkingen:

  1. Vanmiddag vond ik het persoonlijk in de zon toch nog wel aardig warm hoor, ga je de komende twee dagen ook schilderen :)?

    Erg leuk dat je zelf een bankje hebt gemaakt!! En natuurlijk ook leuk dat je de give away van Lia gewonnen hebt!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, die kans is vrij klein....nu maar weer even een paar dagen rustig aan en genieten van het weer.

      Verwijderen
  2. Zó......wat ben je druk met dit warme weer...of wil je de ''verloren tijd''....(kan het eigenlijk beter omschrijven als herstel periode)inhalen....
    Vergeet niet af en toe in die makkelijke stoelen te gaan zitten die ik op de achtergrond zie staan;-)
    Meid ik zou sneeuwblind worden met die witte verf en felle zon.

    Neem niet te veel hooi op de vork, je hebt nog vakantie!!!

    Liefs,
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou je bent heerlijk bezig geweest leuke dingen heb je gekocht die zeker weer een leuk plekje in je mooie huisje zullen krijgen ..go jammer dat je nog geen foto van je luik heb,leuke haak met een krans of oude lantaarn altijd leuk ...fijne weekend geniet maar lekker van je mooie spulletjes ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent druk geweest in de warmte, Pietrik! Ik houd het buiten niet uit. Maar je maakt leuke dingen!
    Doe vandaag maar een beetje rustig aan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer om zo lekker te verven, mooi wordt alles dan weer en het geeft ook veel voldoening.
    Knap hoor, je bankje, lekker stoer en toch ook lief met dat hartje erin.

    Geniet van je weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Pietrik,
    Het ziet er allemaal erg leuk uit.Knap hoor,dat je ondanks de warmte ,stug doorgaat.Ik lig uitgeblust in een tuinstoel, hihi.Fijn weekend, lieve groetjes, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsjonge en dat met dit warme weer. Ik weet het we moeten niet zeuren want als het regent is het ook niet goed. Maar wat een leuk gezicht zo al die spullen bij je op het gras.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is en was het warmmm vandaag...zit heerlijk buiten....maar ik ben gesloopt na een dag werken in onze bloemen kas....pfff...nog op kraambezoek geweest geweldig wat een liefifie...ben zo trots...liefs ria....xxx...je bent wel druk geweest zeg !!...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een leuk bankje gemaakt; knap dat je dat allemaal zelf kunt! Nu met een goed gevoel genieten van een zwoele avond... Leuk idee de lavendel in een oude krant.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat knap van je dat je dat bankje hebt gemaakt!!
    En wat heb je veel geverfd!! Ik heb nog steeds 2 kastjes staan om te verven en dat zie ik al niet zitten. Laat staan, zoveel spulletjes als jij hebt geverfd.
    Ik wens je veel plezier met je spullen.
    Fijn weekend!
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Pietrik,
    fijn dat je er blij mee bent!
    Ook ik ben vandaag aan het verven geweest, te warm, dus ik dacht ik ga lekker in de winkel met de airco op 19 de trapleuning wit verven!
    Moe maar voldaan!
    jouw projekten zien er ook super uit!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Pietrik,

    Wat ben je druk geweest en dat met dit warme weer. Knap dat je zelf het bankje in elkaar hebt gezet. Dat doe ik je niet na!

    Gefeliciteerd met de mooie giveaway van Lia. Wat een leuke spulletjes heb je gekregen.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou jij bent lekker aan het verven geweest zeg.
    Ja het droogt nu heerlijk met dat warme weer en lekker buiten zodat je geen rotzooi binnen krijgt is helemaal top.
    Bedankt voor je medeleven en je lieve woorden, erg gewaardeerd.
    Liefs gerda.

    BeantwoordenVerwijderen