woensdag 15 augustus 2012

Uitgelicht: STOER YN HOUT

is de Friese benaming voor Stoer in hout, een winkel in Burgum die ik bij toeval ontdekte toen ik eens een andere afslag nam....ze hadden wel in de krant gestaan, waren op Omroep Friesland televisie geweest en dat had ik allemaal gemist....ik keek toevallig naar rechts en dit was wat ik zag:


Dit vond ik toch wel heel nieuwsgierig en uitnodigend....maar even een kijkje nemen. Eerst op het terrein en toen 'even' naar binnen. Ik wist niet waar ik eerst en laatst moest kijken! Wat een hoop mooie spullen! Ik was overweldigd en beloofde snel eens terug te komen, dit moest ik even laten bezinken...de week er op ben ik er met een vriendin heengegaan, zij had verf nodig en hier verkopen ze PTMD verf, dus samen met haar naar Stoer yn hout


ze maken keukens....

Prachtige industriele lampen...

En dit is nog maar een klein gedeelte!


Een week later ben ik alleen gegaan, ik wilde oude Franse shutters, maar ben uiteindelijk met een hele mooie oude witte paneeldeur thuisgekomen (Tips voor decoreren van zo'n deur zijn van harte welkom), de deur zal ik in een latere post eens laten zien.

nieuwe gemaakt en authentiek oude klepbanken

Robuuste, eiken tafels worden op maat gemaakt

Stoer yn hout is een winkel met een stoere uitstraling, naast de op maat gemaakte tafels, klepbanken, oude bouwmaterialen en Belgisch hardsteen vindt je ook heel veel brocante en laten we daar nou heel erg gek op zijn!




Stoer yn hout heeft de eer om de stand van Landleven in te richten voor het beleef Landleven festijn op 22 en 23 september 2012 in het openluchtmuseum te Arnhem www.beleeflandleven.nl .



Stoer yn hout heeft (helaas) geen webshop, maar is zeker het bezoeken waard! Mocht je iets op de foto's hebben gezien dat je aanspreekt, dan kun je gerust contact opnemen met Anne Tuinstra en Folly Hilboezen.

Vergeten jullie mijn Give away niet?

Groetjes, Pietrik

12 opmerkingen:

  1. Leuk Pietrik, ik ben er ook (nog) nooit geweest.
    Vreemd is dat eigenlijk, je zoekt het meestal veraf terwijl het dichtbij te vinden is...
    Een leuke vakantietip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke winkel Pietrok. Jammer dat het voor mij te ver weg is. Lijkt me geen straf om daar dicht bij te wonen.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie winkel is dit! Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zie héél veel leuke spullen staan. Jammer dat het hier ver vandaan is!

    Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heb ik al leuke dingen zien staan zeg, ik wil alles wel hebben. Wat ontzettend leuk dat je er dan zomaar achter komt dat zoiets in de buurt zit. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pietrik,

    Leuk om zo'n mooie woonwinkel vlakbij te hebben. Op je foto's te zien hebben ze een heel breed assortiment. Jammer dat het voor mij zo ver weg is.

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Pietrik,
    Whoooo kan goed begrijpen dat je niet wist waar je het eerst moest kijken...wat een prachtige spullen zie ik daar voorbij komen zeg!
    Helaas....wel erg ver van mijn woonplaats vandaan, maar je weet maar nooit!
    Wat leuk, een giveaway, ik ga er snel even bij kijken en me inschrijven.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is om je hart op te halen. Wat een mazzel dat dat zo dicht in je buurt zit.
    Ben je vanaf nu vast regelmatig te vinden.
    Ben benieuwd hoe je deur gaat worden!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige winkel; je komt inderdaad ogen tekort om al dit moois te bekijken, dan is er nog maar één oplossing; vaak een kijkje nemen ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ziet er super leuk uit ,ook ik heb er niets van gezien of gehoord en lijkt me zeker de moeite waard eens langs te gaan om een kijkje te nemen ....zie allemaal leuke dingen hahahahah wens je een fijne zonnig week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke winkel! Had er graag even in gesnuffeld tijdens onze vakantie..;-))
    Ikzelf heb een oud luik, heb er een eikenblad krans aanhangen en vindt dat eigenlijk wel genoeg, had er met kerst twee mooie oude kerstballen met een lint aan geknoopt..

    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dat is een winkel naar mijn hart, beetje ver weg maar wie weet............
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan me voorstellen dat je niet weet waar je kijken moet als je voor het eerst binnenkomt.....staat ook ''beetje'' alles door elkaar, maar dat is vaak wel een goede reden om nog eens rond te lopen...en nog eens...en nog....eens....
    en telkens valt je oog weer op iets anders wat je tijdens dat eerste rondje over het hoofd zag,zo van....'door de bomen het bos niet zien'....en dan blijven de bezoekers lekker lang hangen,goed voor de verkoop cijfers.
    Ik zit hier rustig op mijn oude Captain chair en scroll al meerdere keren door je foto's en zie steeds meer.....uuuuh......zou ik last van hebberige ogen hebben...;-)

    Ben benieuwd naar je aankoop.

    Fijn weekeind en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen