donderdag 9 augustus 2012

Mooi Drenthe

We zijn er weer!



Ja, ja! We zijn twee hele dagen weggeweest! Maandagmiddag vertrokken en vanochtend weer naar huis. De pijn in mijn kaken is zodanig afgenomen dat we vorige week besloten nog een paar daagjes er tussen uit te gaan. Het werd een pension/ bed and breakfast in Borger, Drenthe...uurtje rijden....
Hele plannen maakten we; fiets huren vanaf maandag, we willen Westerbork bezoeken, ook leuk om eens een schaapskooi te bezoeken, enz.

Helaas hadden we van maandagmiddag tot gister eind van de middag regen. Gisteren nog wel fietsen gehuurd en een deel van de hunebeddenroute gefietst, maar halverwege was er al weer een dikke bui en hebben we,  net als dinsdag, de fiets ingeruild voor de auto. Ook mooi, maar met het zonnetje op ons bolletje had het er nét even iets mooier uitgezien. Voordeel was wel dat we heel veel leuke winkels hebben bezocht en heel veel van Drenthe hebben gezien. Twee winkels waar ik ben geweest, wil ik jullie niet onthouden: Antiekzaak De koffer in Exloo, superleuke winkel. Hier kocht ik leuke brocante keukenspullen en wat oude Franse kranten.

In Borger bezocht ik Hoofdstraat 15 dit is een cadeau- en decoratieartikelenwinkel met artikelen voor binnen en buiten. Ook superleuk om hier in de boerderij te 'sneupen', het is hier erg sfeervol ingericht.

Toen we gisteren op de fiets een deel van de hunebedroute fietsen kwam ik het volgende tegen:

Is dit niet enorm leuk gemaakt? Ik meende dat iemand hier een tijdje geleden ook in haar blog hierover had geschreven, maar ik weet helaas niet meer bij wie.....

De volgende post is mijn 50e!!! en is het tijd voor een give-away......

Tot snel! Groetjes, Pietrik

10 opmerkingen:

  1. Jammer dat jullie zoveel regen hadden, maar ondanks dat hebben jullie volgens mij wel genoten!!
    Mooi zijn ze he die schapen :) dat was ik dus wij hebben er 1 in onze voortuin staan, steen gekregen van vrienden en een collega van mijn man heeft de kop gemaakt en mijn man heeft het er op gelijmd.
    Drente is mooi he?

    groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jullie er een paar dagen uit konden. Jammer dat het een beetje in het water viel.
    Die winkeltjes blijven altijd leuk om door heen te lopen.
    Ik ben in Drenthe geboren en vind het altijd een fantastische provincie!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat het lukte om er tussenuit te gaan, fijn datje je al weer beter voelt.
    Mooi is Drenthe en ondanks het weer heb je toch leuke dingen gedaan.
    Nu voorlopig even mooi weer..geniet ervan.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hast een prachtige blog, moai om te sjen.

    Groetsjes Patricia, fan www.landelijkwonen.info

    PS Myn earste namme is ek Pietrik, hearst net sa folle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. welkom thuis ...jammer dat het weer niet mee zat maar gelukkig heb jullie toch genoten en leuke winkels bezocht en leuek dingen gekocht wat ook altijd erg leuk is ....nu is het weer weer wat beter dus kan je weer genieten ...gelukkig dat het beter met je kaken gaat ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drenthe is een mooie provincie, jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad! Volgens mij ben ik een aantal jaren terug ook in Borger in een cadeauwinkel geweest, naar mijn weten verkochten ze daar ook bloemen! Gelukkig maar dat jullie toch lekker hebben genoten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch nog leuke dingen gedaan tijdens jullie rondje Drenthe,en dit soort sfeerwinkeltjes doen het altijd goed onderweg!!!

    Tijdens het struinen vergeet je even dat het regent:-)

    Lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Drenthe is jaren geleden dat ik daar een bezoek bracht, wat heerlijk dat jullie er even tussen uit zijn gepiept: prachtige achtergrond ook.

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja wat is het heerlijk hier in Drenthe he.....;-)...ik vind het ook heerlijk wonen hier. Maar jij woont zelf ook in een geweldige provincie.....en jullie taal...prachtig vind ik het...
    De volgende keer als je weer deze kant op komt kan ik je aanraden om ook eens in Odoorn te gaan kijken ...ik kom zo even niet zo snel op de naam van de winkel...daar kun je ook heerlijk rond struinen.....(zo groot is Odoorn gelukkig niet hihi)

    Prettig weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer van de regen, maar ondanks dat toch nog een leuk winkeltje bezocht.

    fijne avond!!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen