dinsdag 21 augustus 2012

Kleine stolpjes

Al jaren was ik er niet meer geweest, in ieder geval al niet sinds ik dik vier jaar geleden verhuisde naar De Westereen: tuinhoeve Geerdink in Rinsumageest, het dorp waar ik ben geboren en 28 jaren heb gewoond.

Toen was het een hoveniersbedrijf met een klein woonwinkeltje waar je ook planten kon kopen.

Zondag was ik op de fiets naar Rinsumageest gegaan om mijn familie te bezoeken en fietste ik er langs. Op zondag zijn ze gesloten, dus vanochtend mijn zusje gebeld om te vragen of ze mee wilde. Ik wilde er wel weer eens kijken. Zo gezegd, zo gedaan...wij op weg.

Het kleine winkeltje is uitgegroeid tot een prachtige grote woonwinkel! Leuke woonaccessoires en prachtige stijlkamers....we hebben een hele tijd rondgestruind en besloten dat we volgende week weer gaan, omdat we bang zijn dat we de helft gemist hebben ;)



Bron: http://www.geerdinktuin.nl/htm/frame.htm

Zelf kocht ik drie kleine stolpjes....zo schattig....ik heb ze voor nu - en het zomerse gevoel-  gedecoreerd met schelpen.






Ook kocht ik nog een mooie emaille teil/ schaal, hier zal ik nog even een goede plek voor zoeken



Van de ouderwetse potdoeken/ schoteldoeken heb ik een partijtje , mocht je belangstelling voor 1 of meerdere hebben, mail me dan maar even.

je kunt nog steeds meedoen aan mijn Give away , deze duurt tot 2 september.

Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verrassing om dan opeens zo'n uitgebreide woonwinkel te vinden op de plek waar vroeger een klein wagentje was!! :-) Een leuk adresje om lekker rond te snuffelen, dat is toch genieten he! Je hebt er weer mooie aanwinsten vandaan. Leuk, dat zomerse sfeertje met de schelpen. Fijne avond! Lieve groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk strandsfeertje heb je gemaakt op het dienblad.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens een mooi adresje, daar kun je er nooit genoeg van hebben! Een paar stolpen bij elkaar staat altijd mooi, een aanwinst dus!

    Ik wens je een fijne avond Pietrik! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zijn de onverwachte genietwinkeltjes!
    Je stolpjes zijn super, ik blijf er altijd mee bezig!!
    Fijne avond, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk adres, Pietrik! Dat is echt leuk om een poosje rond te lopen. Je hebt ook leuke aankopen gedaan, je kunt altijd zoveel leuke dingen doen met stolpjes.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, wat is dit genieten, brocante en nog eens brocante.
    daar kan ik uren tussen struinen.
    wat leuk zijn de stolpjes.
    en als je dan thuis komt , heerlijk decoreren met de nieuwe aanwinsten.
    fijne week en groetjes van an

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pietrik

    wat heb je een leuke blog! ik ontdekte je via Judith en co die al een tijdje volgde. En ik dacht hee iemand die schrijft over de woonwinkels waar ik ook kom. dat is natuurlijk extra leuk om te zien. Ik zou ook graag meedoen aan je give away. Ik ben alleen maar volger heb geen eigen blog. Veel succes met je activiteiten en dat er nog vele mogen bijkomen. Janneke Hoekstra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow Pietrik,
    Dat is nog eens een leuke ontdekking.Kan me voorstellen,dat je snel weer langs gaat.Wie weet,wat je tegenkomt!
    Je stolpjes zijn enig en je kunt er zoveel mee doen.
    Geniet van je leuke vondsten,
    lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he pietrik,

    wat een leuk winkeltje weer zeg,staat op de lijst.

    groetjes tine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk je aankopen zeg ...je heb er een leuk sfeertje van gemaakt heerlijk nagenieten van de zomer met al die schelpen .....zulke winkeltjes dat kost je geld hahahahah fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee met die stompjes! Inderdaad, zo'n winkels zijn altijd leuk om naar toe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kun je toch maar weer een mooi adres bij je favorieten zetten:)
    Prachtige stolpjes, ik ben er ook dol op.
    Je hebt ze leuk gedecoreerd.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een leuke winkel!! mooie stolpjes heb je gekocht.
    Leuk gedecoreerd hoor.
    Fijne dag groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat leuk zeg die kleien stopljes zo bij elkaar.
    Schattig met al die schelpjes eronder.
    Zo heb je de zomer mooi gevangen.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zo die stolpjes. Nog heerlijk in een zomersfeer.
    Fijn weekend.

    Groet, Danique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er prachtig uit en wat een mooie aanwinsten! De stolpjes blijven leuk en elke keer weer aan te passen aan een ander jaargetijde...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen