maandag 30 juli 2012

Zomer in huis: zelfmaakidee - zomerkrans met schelpen

Het kwam vandaag weer met bakken uit de hemel vallen....nou vind ik dat voor een dagje niet zo erg: de tuin krijgt weer wat water, het huis kan weer wat afkoelen én ik ben weer eens aan het blogs lezen....ook moet ik deze week nog een werkstuk voor mijn opleiding inleveren en daar kom ik eigenlijk niet aan toe met het mooie weer (lees: dan heb ik er toch echt geen zin in).

Deze week mijn 'zomerkrans'  maar weer even te voorschijn getoverd, deze heb ik vorig jaar al gemaakt, maar hij is nog zo mooi dat ie nog een jaartje mag. Wat heb je hiervoor nodig;
  • piepschuimkrans of strokrans
  • krammen
  • tillandsia
  • lijmpistool
  • schelpen
met krammen maakte ik de tillandsia vast op de krans en vervolgens heb ik de schelpen er met een lijmpistool opgeplakt en het geheel op een taartplateau gelegd....dat is eigenlijk alles....simpel toch?




Zaterdag ook nog even wat bloemen gehaald en mijn mini-vaasjes weer gevuld




De laatste weken heb ik, omdat ik toch thuis zat vanwege mijn kaakoperatie (bedankt voor iedereen die er naar vraagt: het gaat de goede kant op, ik moet alleen wat wennen aan de 'nieuwe' ik) wat boeken aangeschaft, deze wil ik ook graag met jullie delen:
Met stip op nummer 1: het prachtige boek Zeitlos Shabby van Sonja Bannick en Stefanie Rathjens: Wat is dit een GEWELDIG boek, wat een inspiratie, prachtige foto's en super zelfmaakidee-en. Ik ben natuurlijk weer enorm geinspireerd geraakt - maar moet helaas nog wat rustig aan - en kan een ieder dit boek aanraden.


Vervolgens kocht ik nog:
Homemade Vintage van Christina Strutt, Verftechnieken en homedecoraties uit Frankrijk van Annie Sloan, New Country Style Engeland van Chloe Grimshaw en Eline's Huis en Eline's winterhuis van Eline Pellinkhof. Als ik volgend jaar klaar ben met mijn studie, weet ik dus wat ik kan gaan doen!

Fijne avond!

 Groetjes, Pietrik




15 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer gezellig uit bij jou thuis.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie krans hoor, lekker zomers ook! Het viel hier overdag trouwens wel mee met de regen, op dit moment regent het overigens wel flink.

    Je hebt jezelf flink in de watten gelegd met deze mooie woonboeken! Ik heb er ook een aantal, sommigen zijn wel wat ouder en van de kringloop maar ook decoratief nog fraai!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat de krans zo mooi blijft. En de bloemen geven een vrolijke touch in je huis.
    Je hebt leuke boeken gekocht. Ik ga ook eens naar het shabby-chic boek kijken. Leuke tip!
    Kan me voorstellen dat je even aan je nieuwe look moet wennen. Eerlijk gezegd had ik daar aan gedacht toen je geopereerd werd. Maar ik hoop dat het goed voor je uitpakt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor die krans...en dat boek heb ik ook ......is inderdaad superrrr......liefs fijne week...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Pietriek,

    Wat een pracht van een krans, heerlijk om je zo uit te kunnen leven. Nog even geen tijd voor die rust, voorlopig nog even met mijn kop en handen wroeten in de aarde, een verwaarloosde tuin herstellen. Begint al een beetje te lukken en mijn huis op orde brengen. ook dat geeft een goed gevoel, een beetje van de inspiratie uit die prachtige boeken is altijd welkom, bedankt voor de tip

    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een krans blijft leuk om te maken, en schelpen horen erbij in de zomer, hij is mooi geworden.
    Je boek geeft heel veel inspiratie, geweldig!!!!


    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke, zomerse krans!
    Ziet er heel gezellig bij je uit!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Patriek,

    Mooie krans heb je gemaakt, leuk met de schelpjes erop.
    Het ziet er gezellig uit bij je, vooral die kleine
    bloemetjes.
    Het boek is prachtig, het ligt hier onder de tafel op het rek, zodat ik er makkelijk bij kan als ik het weer even in wil kijken.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Pierik,
    Wat een leuke krans! En heerlijke sfeer foto's ook,
    lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He Pietrik, wat een leuke krans zeg. Die mag zeker een mooi plekje in de woonkamer houden. Ik heb toevallig van de week schelpen gekocht, dus wie weet ga ik er ook wel 1 maken. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. JE BLOEMEN ZIJ MOOI EN JE KRANS OOK!

    MAAR JE HEB OOK MOOIE BOEKEN GEKOCHT.

    FIJNE DAG,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat jij je prima vermaakt op een regenachtige dag: Dank je voor je inspiratie :)

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige schelpenkrans! Staat ook nog op mijn lijstje wat ik ooit wil maken! Erg leuk al die bloemetjes in de kleine vaasjes!
    fijne week en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er ook leuk uit, maar die boeken ook! mmm, heerlijk!lekker van genieten! Groetjes, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige krans! Lekker zomers door de mooie schelpen. Bedankt voor je idee, heb weer wat inspiratie opgedaan ;-)

    Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen