zaterdag 23 juni 2012

Zelfmaakidee/ DIY memobord en kleur in de tuin

Wat hebben we deze week enorm veel reacties gekregen op onze reportage in de Leeuwarder Courant. (http://blomkjeenwenje.blogspot.nl/2012/06/in-de-leeuwarder-courant.html), alleen maar leuke! Je zult begrijpen dat ik hier natuurlijk wel een klein beetje van ga zweven (blijf wel met beide voeten op de grond, hoor). We vonden het ook enorm leuk om mee te werken. Waar bloggen je al niet kan brengen.....

Deze week was mijn nichtje jarig, 15 jaar is ze geworden. Voor haar maakte ik een memobord op canvas. Ik heb er fiberfill onder gedaan, zodat er ook spelden in kunnen worden gestoken om kaartjes e.d. op te prikken. Daarbij nog wat nagellak...


Eindelijk komt er ook wat kleur in de tuin, hier heb ik echt naar uit gekeken. Ik zag al zoveel mooie bloeiende planten voorbij komen in de blogs en zie dan wat er allemaal al bloeit, maar bij ons was er nog steeds niets....nu komt het dan toch! En daar word ik heel erg blij van! Hieronder wat foto's van onze reeds bloeiende planten.







Achter de wijze uil de Clematis vol knoppen


Fijn weekend!

Groetjes, Pietrik

26 opmerkingen:

  1. Wat een leuk memobord heb je gemaakt, ik hoop dat het in de smaak gevallen is!

    Hier duurde het ook even voordat er kleur in de tuin kwam, gelukkig dat dat bij jou nu ook het geval is!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal je nichtje blij verrast zijn met zo'n leuk memobord en helemaal met wat jij er allemaal aangehangen hebt.....dat vinden de meisjes leuk...bij elke kleur teenslippertjes een ander kleurtje nagellak;-)

    En kleurig is het inmiddels ook geworden in je tuin.
    Ik vind de blauwe klokjes van Campanula altijd zo lief,
    en de bloem op onderste foto raak je nooit meer kwijt uit de tuin
    De eendagsbloem (Tradescantia virginiana), die in de volksmond ook wel Mozes-in-het-biezen-mandje wordt genoemd, heeft haar naam te danken aan het omwindsel, dat bij deze plant een soort mandje vormt.
    Bekijk hem eens van heel dicht bij en je zal zien hoe fijntjes deze bloem in haar hartje is met schattig klein pluimpje.
    Ik had hem jaren in de tuin en was het op gegeven moment helemaal zat dat de plant na elke regenbui weer helemaal plat op de grond lag,de hele boel eruit gespit....weg jij ik wil je niet meer zien.
    Toen ik enkele jaren later bij tuincentrum zakjes zaad zag hangen met een prachtige blauwe bloem, meegenomen en in grote wit/blauw gestreepte potten gezet,het begon lekker te kiemen en na een paar maanden waren de lancet vormige bladeren al flink hoog.....en plotseling kwamen mij die heel bekend voor.....en jawel hoor ik zaaiden de plant die ik weg gooiden in het verleden,en hij werd ook niet blauw zoals op het zakje maar violet/paars net als zijn familie genoten.

    http://hoorndesovervloeds.blogspot.nl/2010/06/heb-mezelf-gefopt.html
    hier kan je mijn post nog lezen van toen.

    Veel mooie zomerse tuinmomenten gewenst!!
    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, dank voor je trap reactie op mijn blog:)
    Mijn vriendin had zo'n trap "langs" zien komen, maar ze wist niet meer bij welke blog..die van jou dus:)
    Ik twijfel nl. erg tussen helemaal wit of halve manen of een loper....
    Maar stiekem even bij jou gegluurt, erg gaaf..
    dus wie weet worden het ook halve manen.
    Ik moet wel moed verzamelen hoor, heb vanmi 2 treden gedaan in 2,5 uur tijd..
    elke dag een treetje wordt mijn motto de komende maand!!
    Je tuin is een plaatje, wat een zee van ruimte, genieten!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat memobord voor je nichtje. Zo mooi fleurig!
    En je tuin begint ook echt te bloeien. Sommige bloemen hebben ook echt zon nodig en die laat zich nu eenmaal niet zoveel zien.
    Je hebt een leuke tuin!
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je tuin echt heel gezellig hoor...liefs fijne zondag....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Pietrik,

    ik dacht na mijn mailtje terug aan jou , ik ga toch even kijken tussen de reacties op mijn blog
    want ik wist dat je wel reageert bij me (dank je wel ook daarvoor )

    En ja hoor, daar stond je inderdaad en toen herkende ik ook gelijk wel weer welke blog je hebt.

    Gelijk het stuk gelezen van de Leeuwarder Courant , wat leuk dat jullie daar in stonden !
    Geweldige reportage geworden en wat een mooi huis heb je , super leuk ingericht ook !

    Nou , mijn mailtje zul je nog wel lezen vandaag ......

    Fijne dag , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay meis,

    Wat een superleuk idee dat memobord voor je nichtje!
    Ik moet het even onthouden...super hoor.

    Liefs,
    Marijke van de popjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk je memobord, leuk om zoiets dan cadeau te geven.
    En fleur in je tuin, ja het duurt allemaal iets langer, maar het komt vast goed, het begin is er hoor.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je dat ontzettend leuk gedaan, met de lakjes hangend aan een touwtje... creatief! Ik denk dat ze er heel erg blij mee is! Tsja, het enige voordeel van dit slechte weer is dat je niet hoeft te sproeien maar hopelijk komt alles toch nog goed met het zomerweer en kunnen we eingelijk heerlijk van onze tuinen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om foto's van jullie tuin te zien Pietrik. Wat een flinke lap grond hebben jullie. Het ziet er heel gezellig uit! Je memoboard vind ik erg mooi geworden.

    Wat een enorme eer dat jullie blog in de Leeuwarden Courant wordt genoemd. Ik ga zo even een kijkje nemen!

    Een goede nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zojuist even een kijkje genomen :-)! Wat wonen jullie prachtig!!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jebord is mooi hoor, kanp werk! En heerlijk he die tuin...nu nog zomer! groetjes, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat memobord en wat een heerlijke tuin, fijn dat er nu wat kleuren bloeien geniet er van.
    Oh ik vind die uil zo leuk waar de clematis achter groeit.

    lieve groetjes
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's Pietrik.
    Heerlijk, zo'n grote tuin.Ik vind je hangmanden ook erg leuk. groetjes, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk geworden het memobord. Leuke sfeer in de tuin. Nu nog mooi weer ;-)

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat fijn dat jij nu ook kunt genieten van de bloemenpracht in je tuin!! alhoewel het weer vandaag niet erg tuinvriendelijk is.. het waait soms zo hard dat ik vrees voor vele omgeknakte bloemen!
    ik heb net je post over de leeuwarder courant nog even teruggelezen, wat ontzettend leuk!!!

    fijne week,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee is dit voor je nichtje, ze zal hier vast en zeker superblij mee zijn:)
    Heerlijk dat het in de tuin toch eindelijk een beetje zomer lijkt te worden, nu het zonnetje nog.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk kado! De reportage in de krant ziet er erg mooi uit; jullie hebben een prachtig en sfeervol huisjes. Leuk idee met de groentepotjes.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee van het memobord! En heerlijk al die bloemetjes in jullie tuin,...daar wordt een mens vrolijk van! Nu nog wat zon en dan is het helemaal goed!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. fijn, jouw kleurige tuin, en het memobord is al helemaal om vrolijk van te worden! een heerlijk contrast bij het grijze weer.liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Pietrik, heerlijk al die kleurtjes. Kan ik wel even gebruiken na deze druilerige dag.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een vrolijk memobord heb je gemaakt! Mooie blomkes, de tuinen zijn nu zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een leuk bord en leuke hebbedingetjes er aan, helemaal 15!
    Geniet van de bloemen in je tuin...morgen een mooie dag!
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk memobord heb je gemaakt! En je tuin ziet er gezellig uit met al dat kleur. Laat het genieten maar beginnen.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hello, Blomkje en Wenje.

      Your exquisite work leads my impression.
      The passion for the art.  It is universal.

      The prayer for all peace.

    Have a good day. from Japan, ruma ❀

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi.♥..
    Hier zal je nichtje zeker blij mee zijn met dat mooie memobordje..;)
    En die kisjes ja dat is het leuke ervan heb ook een paar in de tuin je kan er zo veel mee in de tuin ..;)
    ik zoek ze al een tijdje nieuwe voor mijn krantjes maar ..ben ze nog niet tegen gekomen ..heb jij misschien een tip..?
    Liefs en groetjes Gaby...♥

    BeantwoordenVerwijderen