dinsdag 19 juni 2012

Zelfmaakidee/ DIY glazen potjes

Een tijdje heb ik glazen (groente) potjes bewaard. Even weken in lauwwarm water om de sticker er af te weken, de vaatwasser in en klaar voor gebruik!

Ik heb met verschillende soorten lint, kant, kralen, schelpen e.d. er waxinelichthouders van gemaakt.

Nu staan ze nog even binnen, maar ik hoop dat ze heel snel naar buiten kunnen.

Hieronder het resultaat....enne....weet iemand toevallig hoe je secondelijm fantsoenlijk van een houten tafel krijgt? :(









Groetjes, Pietrik

22 opmerkingen:

  1. wat zijn ze allemaal ontzettend leuk pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn leuk geworden Pietrik. Wat creatief weer.
    Voor wat betreft de lijmvlekken op je tafel heb ik geen idee.
    Misschien even googlen? Succes.
    Fijne avond nog. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he potjes versieren. Doe ik ook graag en ik vul ze dan met rijst of iets voor in de keuken. Ik gebruik ook wel is lege alcohol flessen dan trek ik ze helemaal kaal en heb je een hele mooie gevormde fles. Leuk gedaan hoor. Dat is nu recycelen.

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Pietrik,
    Ze zijn leuk geworden, zeg.Ik vind die ene,met dat touw heel erg leuk.En nee........ik weet helaas niet,hoe je secondenlijm moet verwijderen, pulleken misschien, geen idee.Anders een leuk brocante kleed.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk die glazen potjes, en nu lekker naar
    buiten ermee....op de tuintafel.
    Heerlijk zomers.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Ik hoop dat je daar de komende maanden nog veel plezier van zult hebben, op naar een mooie zomer!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De lijm krijg je er misschien vanaf door het eerst heel goed te laten drogen en dan met een hele scherpe beitel heel voorzichtig afsteken. Als de lijm zacht is trekt die misschien in de tafel terwijl als die droog is op de oppervlakte ligt. Het is dan nog wel de vraag of de tafel niet beschadigd is en je moet lakken.
    Heel veel succes ermee.
    Je potjes zijn wel heel leuk geworden ennnnn volgende keer er een krantje onder leggen. Zeggen we ook altijd bij crea tegen de kinderen hahaahaa...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je er veel gemaakt....ze zijn zo leuk & schattig....ze zullen prachtig licht geven.......en je lijm....ben bang dat het op nieuw schuren word!!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei,oei....de secondelijm kwam daar terecht waar die zeker niet hoorden....
    Dan blijven er bij mij nog veel vragen over......is de tafel kaal hout,behandeld met laklaag, was of misschien gepolitoerd??
    Kan allemaal van invloed zijn op manier van verwijderen.
    Als het een kale houten tafel is kan je het plekje met fijn schuurpapier er wellicht afschuren.

    Op internet staat er zoveel over te lezen van hoe secondenlijm verwijderen....maar het zijn allemaal verschillende tips van verschillende mensen......en hoe betrouwbaar ze zijn...??
    ik lees het vaakste:
    >>>Aceton is het beste en veilgste middel om secondenlijm helemaal op te lossen.
    Zuivere aceton kost iets van 4 Euro per halve liter.
    Ik gebruik het heel veel en inderdaad voor het losmaken van secondenlijm.
    Ook de witte zweem, die secondenlijm vaak veroorzaakt, laat zich prima met aceton verwijderen<<<

    Wat je ook gaat proberen....ik zou altijd eerst even uitproberen op een niet zichtbaar plekje van tafel.

    En de lange zomeravonden kunnen komen met al die creatieve lichtjes,
    die in elk geval niet uitwaaien op de tuintafel.

    Fijne avond en succes!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De glazen potjes zijn prachtig geworden!

    Zo zie je maar, met een beetje creativiteit komt er iets moois tevoorschijn.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo gezellig en sfeervol, zet ze op een dienblad buiten zodat je makkelijk kunt verplaatsen. Ik ben bang dat de lijm vlek blijft, licht opschuren en aantippen? Nog een fijne week, groetjes diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo die zien er gezellig uit, leuk gedaan hoor!!
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je potjes ien er gaaf uit, je tafel iets minder begrijp ik? ;(
    zou het lukken met keukenrolpapier en een lauw strijkijzer?
    Succes ermee.
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat veel lichtpotjes heb je gemaakt. Ik vind ze heel lief, wat kant en band, kralen en een strikje kunnen doen. Op een dienblad mee naar buiten, heel gezellig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja...dat is natuurlijk ook helemaal mijn ding! Kom maar op met die warme avonden! lekker genieten van je mooie lichtjes! groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zijn super leuk geworden zeg heel leuk gedaan laat die zomeravonden maar komen...oeps dat is niet zo mooi kan je echt niet vertellen hoe je dat moet doen zonder schade aan je tafel aan te brengen want als je lijm oplost lost je ook je lak namelijk op ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAt gezellig al die sfeerlichtjes bijelkaar, ze zijn super leuk geworden....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg leuk gemaakt, deze post ga ik even bewaren, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een superleuk idee en heel leuk gemaakt,hoop inderdaad dat je er heel gauw van kan gaan genieten,wat een weertje,he de laatste dagen,veel wind en regen,hier,....niks aan zo,...dank je wel voor je lieve reactie op onze post,..Bambi,.....we gaan je volgen,hoor,...heel fijn weekend en lieve gr van ons,...Andre en Inka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn ze schattig geworden!! Leuke blog ook! Je hebt er weer een volger bij!

    Groetjes Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn ze leuk geworden zeg, zo mooi ! Vooral die met het kant vind ik heel leuk.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo
    Bedankt voor je berichtje
    wat een mooie huis hebben jullie
    ik ga nog even rondkijken
    fijne dag nog groetjes Manja

    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen