dinsdag 5 juni 2012

Tuinhuisje

Onze tuin staat momenteel een beetje op de kop....het tuinhuisje wordt door de buren afgebroken om vervolgens in hun eigen tuin weer opgebouwd te worden. Alhoewel ik er een beetje buikpijn van had in het begin, zie ik nu de mogelijkheden. We hebben hem verkocht omdat we een groot terras met overkapping willen hebben. Nu zien we ook pas wat voor ruimte wij ervoor terugkrijgen!!!


 Deze ruimte krijgen we er dus bij!! Hierboven een stuk van onze tuin en hieronder het zicht op mijn knutselschuurtje (die momenteel ook lekker licht is)



Toen er tegen mij gezegd werd dat ik straks af ga vallen na de operatie en wel wat kilootjes er bij kon hebben, heb ik dat iets te letterlijk genomen ;-( Ik schrok namelijk een beetje toen ik vorige week op de weegschaal stond. Nu maar een poging doen om er toch een paar kilootjes af te krijgen. Dit valt niet mee, want ik doe ook een wanhopige poging om te stoppen met roken en wil daardoor almaar 'snaaien'. Ha ha! Mezelf vorige week maar getrakteerd op wat leuke dingen voor in huis. De liefde voor broodplanken begint inmiddels ook te groeien, dit heb ik naar aanleiding van de mooie posten van JUDITH, zij verzamelt broodplanken. Er prijken inmiddels al drie broodplanken in de keuken.
De monthly musthave van Riverdale heb ik ook in huis gehaald, twee gezellige lantaarntjes die, als het echt zomer wordt, een mooi plekje op het nieuwe terras krijgen.
Toen op zaterdag nog met mijn zusje naar Aaf in Kollum, Aaf is eigenaresse van Sfeer en Brocante 't moskje, binnenkort zal ik hier eens een post over maken. Ik kocht het volgende:
taartplateau (het keukenrek kocht ik er al eerder)

klein bakje.....
......'oude' knijpers



zeepbakje voor in de badkamer

tekstbord, deze hangt bij de trap zodat ik hier elke ochtend bij het opstaan aan herinnert wordt
Allemaal een fijne avond!

Groetjes, Pietrik

20 opmerkingen:

  1. ruime tuin krijg je zeg ..dat word genieten ....en wat een leuke aankopen geniet ervan ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin wordt heel groot zo en heerlijk met een overkapping.
    Wat heb je leuke spullen gekocht, heerlijk om mee
    te decoreren.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ruimte krijg je daar voor terug en straks een overkapping...dat wordt vast heel mooi! Mijn vriendin heeft ook een overkapping in haar tuin, dat ziet er echt prachtig uit!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jullie hebben een prachtige lap grond zo. Daar kun je alle kanten mee op. Ben ook gek op broodplanken. Heb pasgeleden een heeeeele grote gekocht op MP, vind em zo gaaf (zie blog). Groetjes en een fijne week verder, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pietrik,

    Wat een grote tuin hebben jullie! Spannend hoe het er straks met de overkapping uit komt te zien. Veel succes!

    Groetjes en een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg! Wat zal het gezellig zijn als het af is en dan kun je lekker onder je overkapping zitten als het weer niet zo meezit.
    Lekker "projectje". Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for your nice visit and comment Pietrik. You must be thrilled to have a new gardenhouse, nice to have for storage, for protection of the weather or for pleasant time with friends.

    ~ Aina ~

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt vast heel goed. Je hebt een mooie lap grond. En dan straks een mooi terras.
    Ja, soms heb je dat dat je jezelf een beetje moet troosten. Je hebt wel leuke dingetjes gekocht. Die lampjes staan vast heel mooi op de tuintafel.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh maar een groot terras met overkapping lijkt mij dan ook geweldig hoor!
    tja, dat kan ik...af willen vallen en toch niet kunnen stoppen met snaaien...Vroeger rookte ik, en toen vond ik het veel makkelijker om af te vallen, want als ik trek in snoep had, nam ik gewoon een sigaret..tja, dat kan nu niet meer. Maar goed, we blijven vol houden. Het zal toch wel eens moeten lukken?
    Mooie spulletjes heb je aangeschaft hoor. schattig die lantaarntjes.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een behoorlijke ruime tuin!

    Je hebt mooie spullen gekocht en wat ziet het er gezellig bij je uit.
    Stoppen met roken, ik loop ook steeds met de gedachten te stoppen.
    Laatste keer 8 jaar volgehouden en ik steek 1 sigaret op en.....
    Ik vind het heel knap van je en volhouden hoor!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een knoepert van een tuin hebben jullie zeg!!
    Leuke dingen heb je gekocht.
    Gelukkig heb ik nog nooit van mijn leven gerookt maar snoepen ohhh als ik daar eens mee op kon houden.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk die ruime tuin, jij weet er vast weer wat moois van te maken.
    Je aankopen zijn ook geweldig..en ja,ook hier altijd aan de lijn :(
    sterkte ermee!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ruimte krijg je nu, heerlijk, nieuwe mogelijkheden!
    Een beetje aankomen mag, dat is vaak alleen in het begin toch ... een beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad joh.
    Je het leuke spulletjes gekocht, erg sfeervol... ik vind het super dat je mee doet aan mijn give-away!
    Nog een fijne week, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Was even uit de running......

    maar jij hebt in die tussen tijd niet stil gezeten.....

    Altijd leuk een overkapping,en een heerlijk plekje om beschut te zitten uit de zon of regen..
    Onze dochter heeft ook al jaren grote overkapping en als je ziet wat daar allemaal voor leuks staat waan je je echt op het Franse platteland.

    Jij kocht ook fantastische gezellige spulletjes voor je verzameling.

    Kom gerust ook eens op mijn blog kijken als je zin en tijd hebt,
    reacties krijgen waardeer ik óók zeer:-)

    Fijne dag en lieve groeten.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het gaat vast en zeker prachtig worden....
    En wat een leuke aankopen heb je gedaan...die tekst is idd super om elke dag even te lezen.......zo waar!

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat een ruimte! Ben heel benieuwd naar de overkapping.

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ik ben heeel benieuwd hoe je overkapping gaat worden..maar het gaatz eker weten prachtig worden..
    Gave must have van Riverdale he ??
    Ook je broodplankjes zijn geweldig..

    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super wat een ruimte krijg je er bij.
    En de lantaarntjes must have riverdale juni zijn leuk hé
    Die zullen straks mooi op je terras staan.

    groetjes
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk dat je nu meer ruimte in je tuin krijgt, kan me voorstellen dat het nu allemaal wat rommelig is maar mooi wordt het vast en zeker.
    Ja dat gaat meestal niet zo goed samen afvallen en stoppen met roken :0)
    Wat zijn die snijplanken mooi zeg, echt geweldig.
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gave blog heb je zeg!
    Ik ben je nieuwe volger. Zelf blog ik ook als je benieuwd bent:
    arjavangarderen@blogspot.nl

    Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen