donderdag 24 mei 2012

Wonen en co

Wat een weertje! Het is hier heerlijk..wat was ik daar aan toe, zeg! Ik kreeg op mijn vorige blog wat vragen over mijn kaakoperatie, dit zal ik eerst even toelichten.

Mijn onderkaak is niet volgroeid en hier is eigenlijk nooit geen actie op ondernomen. Nu zit ik sinds een paar jaar bij een nieuwe tandarts en deze vond toch eigenlijk wel dat hier iets mee moest gebeuren. Vorig jaar april doorgestuurd naar de orthodontist en via de orthodonist kwam ik bij de kaakchirurg terecht. In september vorig jaar heb ik voor mijn boven- en ondergebit een blokjesbeugel gekregen om de boel vast een beetje 'recht te trekken' en nu is het dan bijna zover dat de operatie plaats gaat vinden. Ik doe dit niet omdat ik dit heel erg graag wil, maar als je ouder wordt komt er meer ruimte op je tanden en omdat mijn tanden geen tegendruk van elkaar krijgen is het risico dat ze er dan uit gaan vallen wat groter dan normaal en dat willen we natuurlijk niet, hé?

Hemelvaartsdag zijn we naar de rommelmarkt/ braderie in Buitenpost geweest.....wat een kraampjes en wat een mensen! Toch heb ik nog wat kunnen scoren! Ik begin een liefde voor oude witte koffiepotten te ontwikkelen, er stond een prachtig exemplaar. Ik hoorde hem uit de verte al roepen: koop mij....koop mij....na een lichte onderhandeling is hij dan toch echt meegegaan en heeft een mooi plekje gekregen op de console bij de keuken. Er stond geen merkje op (volgens mij), dus dat kan ik jullie helaas niet vertellen, misschien is er wel iemand die weet van welke fabrikant deze pot is?


 
Ik was ook nog steeds op zoek naar een oude witte emaille broodbak. Ik had een groene, maar nu we de nieuwe keuken hebben, wilde ik graag een witte. Die past wat beter bij het geheel. Deze heeft een mooi plekje op het aanrecht gekregen.
Ook kregen we vorige week nog een mail van de Leeuwarder courant, zij heeft in samenwerking met het dagblad voor het noorden op zaterdags een bijlage bij de courant: Wonen en co. In deze bijlage worden ook altijd mensen met hun huizen geportreteerd. Ons is gevraagd of we mee wilden werken en natuurlijk wilden we dat! Afgelopen dinsdag kwamen er een journalist en fotograaf bij ons thuis. Half juni verschijnen wij dan in de bijlage, ik ben benieuwd! Vorige week nog wat roze anjers gekregen op mijn verjaardag, met grote bossen bloemen vind ik het leuk om deze uit elkaar te halen en deze in allemaal vaasjes en potjes door het huis te zetten. Anjers blijven toch prachtige bloemen.....

weer een paar anjers boven de salontafel......

.....in het vaasje op het kleine kastje......

......en in een klein weckpotje op de tafel in de keuken.
 Van mij mag het mooie weer nog wel even blijven, hier krijg ik nooit genoeg van! Alvast een heel zonnig weekend toegewenst!!!!!

Groetjes, Pietrik

13 opmerkingen:

  1. Hartstikke gaaf zo'n reportage. Ook leuk die witte broodbak. Ik heb eigenlijk nog nooit een witte gezien, wel een creme. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die broodtrommel.Ik heb 'm inderdaad in het beige.Die witte is veeeeeeeel mooier.De potten zijn ook gaaf.
    En ik bewonder je moed hoor, met die operatie.Is toch niet niks.
    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat er een reportage van jullie huis is gemaakt!! Spannend hoor! Dat geldt ook voor je kaakoperatie, ik wens je heel veel succes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met je kaak, een spannende operatie.
    Leuk dat jullie huis zo in de belangstelling komt....je laat het vast en zeker binnenkort zien!!!!!


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat spannend zeg die operatie...succes meis.....en ja het weer is heerlijk zeg !!...van mij mag het ook blijven...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. spannend dyn operaasje, sterkte hear.
    bin hiel benijd nei de krante, leuk sis.
    leafs gryt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je hebt mooie spullen op de brocante markt gevonden. Leuk als je zo je verzameling aan kunt vullen.
    Het is best wel een eer dat ze je vragen voor een binnenkijker. Ik ben heel benieuwd.
    Succes met je kaak, lijkt me geen pretje.
    Welterusten voor zometeen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig dat jullie gevraagd zijn voor zo'n reportage.....gefeliciteerd.
    Je nieuwe aanwinsten zijn mooi...ik heb de broodtrommel ook nog nooit in het wit gezien.....mooi hoor!!!

    Zonnig pinksterweekend toegewenst,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf een reportage over je huis! Heel veel succes met je kaak, spannend zo'n operatie.

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke dingen heb je gevonden!
    Roze anjers heb ik op dit moment ook,normaal meestal roosjes,maar die zijn zo snel op met dit weer.
    Groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch wel leuk dus die rommelmarkt, ik was er eerder geweest en toen
    was het meestal niks.
    Die koffiepotten zien er mooi uit zo op een rijtje en idd een witte
    broodtrommel had ik ook nog nooit gezien, prachtig hoor!
    Alvast succes met je operatie en een mooi (pinkster)weekend gewenst!
    Groetjes Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, die operatie, brrr, best spannend maar je bent waarschijnlijk al blij dat er iets aan kan gedaan worden.
    Wel leuk is de reportage, altijd fijn om een keertje mee te maken hè!
    Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, hopelijk komt het nog op je blog te staan zodat we allemaal kunnen meegenieten :)))
    Fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat lijkt mij inderdaad geen pretje die kaakoperatie maar ik kan me goed voorstellen dat je er voor gaat.
    Vroeger vond ik anjers helemaal niet mooi en zo stijf en ouderwets maar ze zijn zo mooi als je ze bekijkt.
    Ik wems je een heerlijke zondag toe.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen