zondag 4 maart 2012

Welkom in mijn huis ~ deel 5: de keuken

De grote trots van het huis is onze nieuwe keuken! Ook geheel op maat en naar eigen wens laten maken bij meubelmakerij Popke Postma te Driesum. Hier is de eethoektafel ook gemaakt (in dezelfde stijl als de sidetable en salontafel in de woonkamer). Ik spaar oude blikken, deze zijn terug te vinden in het hele huis. Het wachten is ook hier op de nieuwe fauteuils, ik hoop dat de meubels binnenkort geleverd worden, zodat het huis echt 'af' is. Hieronder een sfeerimpressie van de keuken.
vanuit de woonkamer naar de keuken


Vanuit de bijkeuken


De voorraadpotten zijn van Riviera Maison en kocht ik bij Villa Rose te Burgum.
De broodplank kocht ik bij de buorkerij te Tytsjerk

detail: kraan

detail: schouw

detail: schouw
 Ook in de bijkeuken weer een gezellig plankje. Oude blikken lenen zich hier uitstekend voor het bewaren van waspoeder en dergelijke.

9 opmerkingen:

  1. Dank je wel, Jantina! We zijn er zoooo trots op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je nog niet zo lang aan het bloggen bent, dus alsnog van harte welkom in Blogland! En wat een gezellige keuken hebben jullie.
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judith,

      Ben inderdaad pas vorige week begonnen. We hebben net een grote verbouwing achter de rug, dus ben in die tijd niet zo heel erg creatief geweest. Nu heb ik dan weer de handen vrij en het leek me leuk om de dingen die ik maak, te delen. Leuk dat je hebt gereageerd!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  3. Prachtig, prachtig de keuken. Heel erg mooi....
    Ben een beetje jaloers, hahaha!

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nog even je oude berichten aan het lezen. Wat een prachtige keuken. Helemaal mijn stijl.

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een pracht van een keuken.
    Daar mag je zeker trots op zijn

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Just beautiful! Your kitchen is so stylish and charming. I like it very much.

    Blessings,
    Liz @ The Brambleberry Cottage

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This looks the most wonderful kitchen, love all the white cupboard and everything!! So cosy!

    BeantwoordenVerwijderen