zaterdag 10 maart 2012

A sunny day....

Zoals in mijn vorige blog al vermeld, is het tuinhuisje vandaag (grotendeels) opgeruimd. Ik vond er nog wat spulletjes die nu bij mijn voordeur dienst mogen doen. De bloemenzuil en het tafeltje heb ik vorig jaar gerestyled. Een paar oude emaille schaaltjes en een oude serveerschaal erbij met viooltjes, primula's, witte druifjes, enz....en zie het resultaat. Gezellige binnenkomer, toch?
Bij mijn vondsten ook nog oude koffiepotten. Eentje doet nu dienst als pollepelpot en eentje als vaas. Het oude zilveren bestek heb ik een kantje om geknoopt. De waxinelichthoudertjes heb ik vanochtend gemaakt (glaasjes gekocht en kantje er op gelijmd). Met wat erfstukjes erbij een mooi stilleven.



 Het oude krukje stond ook te verstoffen. Ik zit er wel aan te denken deze nog wit te verven. De luikjes zaten nog nieuw in de verpakking en waren tot een paar uren geleden nog bruin van kleur. Spuitbusje verf er over en ze zijn ook weer als nieuw. Op http://24homes.blogspot.com/ heb ik de e-reader gelezen over het maken van een pillow frame. In al mijn enthousiasme vandaag al stofjes en kant en nog wat spulletjes gehaald. Lijstjes genoeg, want onze fotowand gaan we niet opnieuw inrichten. Als ik morgen nog een klein beetje tijd heb, wil ik dat ook even gaan proberen.

Nog een fijne avond! Groetjes, Pietrik

18 opmerkingen:

  1. Hoi Pietrik, zag dat je een nieuwe volger bent, wat leuk. Heb je blog bekeken, wat een leuke blog. En wat heb je een leuk huis! Heerlijk he, zo opruimen. Ben er zelf ook druk mee bezig. Fijn weekend! Groetjes, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pietrik,
    Wat is het al heerlijk voorjaar bij je....je luikjes vind ik erg leuk....ben benieuwd naar je krukje....wat je ermee gaat doen.
    Dan mijn Give Away.....klik met je rechter muis op de foto...en dan opslaan als kiezen....op slaan in documenten.....dan ga je naar je ontwerp van je blog......naar indeling.....gadget toevoegen.....afbeeldingen.....daar kan je dan mijn link + foto van je computer downloaden.
    Ik hoop dat het je zo gaat lukken....zo niet dan hoor ik het wel weer van je....succes!!!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukt hoor! Dank je wel voor je uitleg! Ik was tot aan de gadgets wel toegekomen, maar had voor 'links' gekozen.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Pietrik, wat leuk dat je mijn blog bezocht en mij gaat volgen, van harte welkom! ook heel leuk dat je een kijkje in mijn webwinkel gaat nemen:)
    ik ga jou ook graag volgen, je hebt een leuk blog en huis!

    fijne zondag,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Pietrik,leuk dat je langs kwam op mijn blog!
    Nee hoor ik ga niet trouwen :-) maar onze oudste dochter 20 april dus dan wil je als moeder van de bruid ook graag iets speciaals aan wat niemand anders die dag draagt :-)
    Jij veel plezier met alle voorbereidingen en maak er een prachtige dag van straks!
    fijne zondag groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las inderdaad net op je blog dat je al getrouwd bent, ha ha!
    Mijn moeder was ook net geslaagd voor kleding, want ook ik ga op 20 april trouwen! Ze moet nu nog schoenen, maar kan niet slagen. Ze wil niets zeggen, maar het moeten lichtgrijze laarsjes zijn met een niet te hoge hak ;-)
    Jullie ook veel plezier met de laatste voorbereidingen.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pietrik,
    Wat leuk dat je mijn blog gaat volgen! Je bent van harte welkom!
    Dat is een gezellige binnenkomer bij je. Ik ben ook bezig met het vullen van de manden met viooltjes. Vandaag is het lekker weer dus ga ik lekker verder!
    Fijne zondag en groetjes van Nicole
    Ik ga jou ook volgen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Just found your lovely blog so happy to meet you. I have enjoyed your posts very much I'm now following you it will be so nice to keep in touch hope you have a great week.

    Always Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Wendy,

      Thank you for visiting my blog! And welcome..
      Hope you have a great week too!

      Greetings from Pietrik

      Verwijderen
  9. Een heel gezellige binnenkomer! met al die voorjaarsbloeiers, mooi hoor! Het krukje zou inderdaad in het wit ook heel leuk zijn zo samen met de luikjes.

    Groetjes en een fijne Zondag,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey, ja klopt, ik heb haar adres. Kan alleen je email niet vinden. Geef die even door, dan stuur ik je het adres. Zal ze vast leuk vinden. Nog een fijn weekend gehad? Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sabine,

      mijn mailadres is jacobenpietrik@knid.nl, misschien moet ik deze nog eens toevoegen aan mijn blog....
      Inderdaad een fijn weekend gehad, vanmiddag nog even op een verjaardag, mijn neefje is vandaag 6 geworden. Voor de rest van aan het rommelen geweest. Heb jij vandaag nog leuke dingen gedaan?

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  11. Leuk dat je mij volgt, ook jij hebt er een volger bij. Mooie blog heb je. Ik zie ook dat we collega's zijn; ik werk nl. bij de Provincie Drenthe.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk! Ben vorig jaar nog bij de provincie Drenthe geweest op werkbezoek (jullie werken met hetzelfde DMS dan ons). Leuk dat je mij ook volgt!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  12. Gezellig binnenkomen bij jou.
    Fijne dag groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Pietrik,

    Via via kwam ik bij je. Bloemen en wonen spreekt mij aan en ik zie dat je nog maar net aan het bloggen bent. Ik ben in januari begonnen, dus ook nog vrij nieuw. Ik ga je volgen en je bent bij mij ook van harte welkom.
    Ik zou zeggen, veel plezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerry,

      Leuk dat je me volgt, ik heb inmiddels ook een kijkje op jouw blog genomen en ga je volgen, hoor! Wat een leuke foto's van de violen heb je er op staan (en wat is dat bloggen toch verslavend, hé?)
      Tot blogs!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  14. supergezellig!
    Vooral het tafeltje en de bloemenstandaard, echt mooi!
    lieve groetjes,
    Karin Joan

    BeantwoordenVerwijderen