donderdag 22 maart 2012

Schuren, schuren, schuren

Weten jullie het nog? Dat ik vertelde van het boerentafeltje dat ik op wilde knappen? Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen. Hij stond al een jaar in de carport en mistte een stuk van zijn ene pootje...zo zielig...daarom heb ik van alle pootjes maar 8 cm afgezaagd. Waarom ik dat heb gedaan laat ik in een andere blog zien, vandaag ben ik alleen maar bezig geweest met schuren. Het boerentafeltje was namelijk niet het enige item wat ik nog in de carport had staan.
Er stond nog een tafeltje met mooie spijltjes....
en mijn boerentafeltje!


en een kastje met deksel.....
 Ik was ook zo stom om mezelf vandaag anderhalf uur lang buiten te sluiten; ik had de achterdeur op slot gedraaid, liep de voordeur uit, bedacht dat ik mijn sleutels nog moest hebben en......pats......deur dicht! Naar mijn schoonouders gefietst, maar die hadden geen sleutel van onze voordeur, alleen van de achterdeur! O, jee! Bij de buren maar even naar mijn ouders gebeld (die in een ander dorp wonen). Mijn vader was zo lief om langs te komen om de deur voor mij te openen, gelukkig was het mooi weer! Met mijn vader op de veranda van ons tuinhuisje heerlijk in het zonnetje koffie gedronken (het kan nog, over een week of twee gaat het tuinhuisje weg), daarna was het ook al weer tijd om de meubels binnen te zetten, ik wil ze vannacht niet buiten laten staan.

Gisteren kreeg ik nog een mailtje van Alles Brocante, zij vonden mijn blog leuk en hadden hem op hun site geplaatst! Daar werd ik heel erg blij van...ben nog maar drie weken aan het bloggen!

Vooreerst een fijne avond en ik hoop dat het morgen net zulk lekker weer is als dat het vandaag was.

Groetjes, Pietrik

23 opmerkingen:

  1. Wauw zeg! Wat leuk. Je schrijft ook leuke en veel berichten. Als er weer een bericht van jou binnen komt denk ik: zo, alweer, wat heeft ze nu weer voor nieuws. Ik ben ook pas bezig met bloggen maar zoveel nieuwtjes heb ik niet om te delen. Ga zo door!

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is leuk! Zal je vast trots op zijn. En ook al behoorlijk wat volgers. Maar ja, als je zulke leuke posts plaatst! Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe je projecten er straks uit zullen zien! En wat leuk dat je op de site van Alles Brocante staat, daar zou ik ook trots op zijn hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tafeltjes. Vind vooral het boerentafeltje erg leuk! Gefeliciteerd dat je op de site van alles brocante staat. Dat heb je snel gedaan. Super.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles toch nog goed gekomen....en hoe...wat een eer op daar vermeld te staan....daar hoop ik ook nog een keer op!!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtige tafeltjes en ik ben benieuwd naar het resultaat....groetjes Marjon

      Verwijderen
  6. Wat leuk je vermelding !! gefeliciteerd ...lente groetjes van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Pietrik, Wat leuk dat je bij mijn blog lags bent gekomen! Ben ook benieuwd wat je van deze prachtige meubels gaat maken.. En hoe herkenbaar, ik heb ook een baan als ambtenaar voor de overheid.. Meubels opknappen is ook een van de dingen die ik ernaast doe.. Ik zal je gaan volgen!

    Groet van Bianca van deoudekans.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aiai, jezelf buiten sluiten, gelukkig kwam er een oplossing...fijn de vermelding bij alles brocante! en ik ben benieuwd naar het resultaat van de meubeltjes!

    fijn weekend!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je vermelding op de "Alles brocante" lijst, leuk hè!
    O jee, wat een werk staat jouw daar te wachten maar het weertje zit mee en als straks alles lekker klaar is dan kan je er zo van genieten!
    fijn weekend alvast, groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oeps jezelf buiten sluiten.. ik heb het ook eens gehad en wat voel je je dan inderdaad buitengesloten, maar gelukkig kwam het goed!
    gefeliciteerd met je vermelding op alles brocante, wat ontzettend leuk!!
    en succes met je meubeltjes, wat is het daar nu heerlijk weer voor!

    ik wens je een heerlijke lenteweekend,
    lieve groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent lekker bezig Pietrik.
    Ben benieuwd welke kleur je gaat gebruiken voor jou meubeltjes.
    Heb zelf ook nog een leuk kastje vd kringloop staan maar kan nog niet kiezen welke kleur....
    En geweldig die vermelding op de site van alles brocante!!
    Super hoor..
    Fijne dag, Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat voel je jezelf dan een oen he?
    Haha,maar gelukkig alles goed gekomen.Ik ben reuze beneiuwd naar je tafeltje, ziet er puik uit.
    Fijne zonnige dag gewenst,

    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets overkomt:-)

    Nu afwachten hoe je meubeltjes gaan worden... Gefeliciteerd met je plekje op de site Alles Brocante!

    Fijn weekend, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooo ik ben gelukkig niet de enige. Je bent aardig aan het klussen.
    Wat leuk voor je dat je nu al een plekje hebt op alles brocante,
    dat is mij nog niet gelukt, gefeliciteerd hoor!!!
    Fijn weekend groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, dat boerentafeltje! Helemaal leuk! Ga je hem wit verven? Schuren en dan in houtkleur laten is ook leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste witte laag zit er al op....maar hij was geschuurd ook prachtig.

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  16. Wat leuk dat je even bij mij langs kwam, erg gezellig.
    Trouwens je kunt bij mij gewoon Nederlands schrijven hoor, in mijn blog schrijf ik altijd eerst alles op zijn zweeds en daarna vertaal ik alles in het Nederlands. Op deze manier houd ik mijn nederlands ook nog een beetje bij.
    Grappis ik heb al die jaren in Nederland ook in Friesland gewoont, waar woon jij?
    Die tafeltjes worden vast erg mooi.
    Stom he dat je dan niet even doordenkt en je zelf dan opsluit, hihi.
    Fijn weekend.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je ook in Friesland woonde! Ik woon in De Westereen (Zwaagwesteinde), woon hier nu een jaar of drie. Kom oorspronkelijk uit Rinsumageest. Fijn dat ik weet dat ik gewoon Nederlands kan schrijven, ha ha!

      Fijne avond!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  17. Hoihoi, wat een pech dat je jezelf had buitengesloten, hahaha!
    Ik heb ook zo'n schattig tafeltje gehad. Verkocht natuurlijk, hahaha! Ik wens je een superfijn zonnig weekend. Liefs, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh jee jezelf buiten sluiten. Volgens mij is mij dat ook eens een keer overkomen.
    Ben erg benieuwd hoe de meubels eruit komen te zien en wat leuk dat je op alles brocante staat!
    Fijn weekend.

    Groet, Danique

    BeantwoordenVerwijderen