zaterdag 17 maart 2012

Lampen in de make-over

Van de week weer even bij de kringloop geweest, ditmaal in Leeuwarden. Hier kocht ik twee lampen met het idee ze in de make-over te ´gooien´. Dit zijn foto´s van hoe ik ze kocht en hoe ze geworden zijn. Gisteren was ik ook nog even met mijn schoonmoeder bij Tormentil in Opende (Gr), zij kopen en verkopen inboedels en hebben ook leuke (nieuwe) woonaccessoires. Hier scoorde ik natuurlijk ook enkele items. toen ik de trap op liep, viel mijn oog op een kastje, reeds geverfd en wachtend op mij,  hij wilde alleen niet open. Ik heb hem gisteren even onder handen genomen en er een nieuw knopje op gezet (dit was ook het enige wat ik hoefde te doen). Is het niet een schatje....





 Ook vielen gisteren de 101 woonideeen en de Ariadne Brocante bij mij in de bus. Ik had naar de Ariadne al uitgekeken: de brocanteroute Friesland stond er namelijk in. Naast de winkels waar ik al regelmatig kom, ook veel nieuwe adresjes.....ik geloof dat ik volgende week maar een dagje vrij moet nemen om ze met mijn eigen ogen te zien.



Fijn weekend! Groetjes, Pietrik

18 opmerkingen:

  1. Wat heb je mooie lampen gevonden zeg en vooral na je metamorfose weer helemaal nieuw...het staat heel gezellig.
    Leuk die nieuwe route...kun je weer heerlijk snuffelen.


    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Eefie, ben er zelf ook helemaal blij mee!

      Nog een fijne zondag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  2. Wat heb je die lampen mooi opgeknapt zeg! Dat schemerlampje heb ik ook met ook zo'n rieten kapje. Staan er leuke dingen in de nieuwe Ariadne Brocante? Hij ligt nl. dinsdag in de winkel en dan koop ik hem meestal.

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lizet,

      Wat leuk dat jij ook zo´n schemerlampje hebt! Ze staan mooi, hé...
      De brocante staat weer vol met inspiratie, vind zelf de reportage over Huize Weemoed erg leuk: een leuk rijtjeshuis helemaal in brocante stijl.

      Nog een fijne zondag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  3. De lampen ken je bijna niet meer terug...wat een mooie metamorfoses, net als het nachtkastje!! En voor nieuwe adresjes zijn we altijd in :)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal zo veel mogelijk de adresjes die ik bezoek op mijn blog te zetten, Ingrid. Dan volgend jaar misschien maar eens met wat bloggers op pad in Friesland!

      Nog een fijne zondag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  4. heel erg leuke lampjes weer pietrik,dat kastje is ook super.

    jullie ook een fijn weekend

    groetjes tine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De make-over is wel geslaagd! En het kastje vind ik ook heel leuk. Volgens mij was het en mooi nachtkastje in een vroeger leven.
    Veel plezier ervan.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij was het ook een prachtig kastje, Gerry! Maar ik vind deze versie ook erg geslaagd.

      Nog een fijne zondag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  6. Ik ben echt gek op de Tormentil wat een winkel echt te gek. jammer dat ze alleen op vrijdag en zaterdg open zijn.
    Heb er al diverse dingen gekocht.

    Lieve groet Christien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuke winkel hé, Christien!

      Fijne zondag!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  7. Grappig hoe een likje verf en een nieuw kapje een heel nieuw lampje maakt.....geweldig!

    Super resultaat.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb ik zomaar weer een leuk blog gevonden! Wat heb je die lampjes geweldig leuk opgeknapt! helemaal mijn stijl!Ik ga je volgen, en ne...heb je tijd: ook welkom bij mij!
    groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou die zijn super geworden zeg ...zo zie je maar van niets maak je iets en hoeft zeker niet duur te zijn ....groetjes rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag je berichtje op mijn blog en dacht, daar moet ik ook even kijken. Wat een mooie make-overs, de lampen zijn prachtig. En het kastje is te schattig voor woorden. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jouw lampen zijn ook superleuk geworden!
    Zo leuk om met spullen bezig te zijn en helemaal naar je smaak te maken.
    Mijn schoonmoeder heeft inmiddels ook al positief op mijn lampenverandering gereageerd.

    Groet, Danique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love your lamp transformations. Did you make the shades from baskets?

    Blessings,
    Liz @ The Brambleberry Cottage

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No, i bought them that way. I wish i could make them myself...

      Verwijderen