zaterdag 24 maart 2012

Knutselschuurtje

Gisteren weer een druk dagje...wij hebben een inpandig gedeelte in onze garage die ook voornamelijk opslag was, maar eigenlijk een hele mooie ruimte is. Met in het vooruitzicht dat ons tuinhuisje er met een week of twee niet meer staat, werd het dus tijd om verder op te ruimen. We hebben gelijk alle ruimtes maar aangepakt...opruimen en spullen naar de milieustraat. Het inpandige gedeelte hebben we nu ingericht als mijn 'knutselschuurtje' en hier kan ik nu mijn creatieve ideeën verder uit gaan werken. In de Decoreren Landelijk Stijl van voorjaar 2011 stonden leuke ideeën waar ik mee aan de slag wil voor mijn markthandel en ik heb nog wat ideeen die ik verder uit wil gaan werken. Binnenkort zal ik eens een foto plaatsen van mijn knutselschuurtje...

Gistermiddag op pad gegaan naar Burgum, ik schreef al eens eerder over het tuincentrum dat daar zit. Ik zocht wat nieuwe plantjes voor in de badkamer en ik wilde weer wat snijbloemen. In de koopjeshoek liep ik tegen dit prachtige vaasje aan, hij heeft een klein scheurtje in de hals, maar een kniesoor die daar op let. Ik heb één van mijn lievelingsbloemen hierin gezet; de Gerbera (deze prijken momenteel dus weer overal in huis...)
Daarna een bezoekje aan kringloopwinkel Estafette, als ik in Burgum ben, breng ik ze daar graag een bezoekje. De winkel was helemaal gerestyled! Alles overzichtelijk en mooi ingedeeld, zo kon ik natuurlijk nog beter kijken wat ik allemaal wilde hebben! Ik kocht wat servies voor de etagere die ik wil gaan maken en deze schitterende koffiepot die nu bij de andere potten staat, is ie niet geweldig?
ik had de camera weer eens scheef ;-P

ook gevuld met Gerbera's
Hierna bracht ik nog een bezoekje aan woonwinkel Villa Rose. Ik vind het altijd een feestje om hier naar toe te gaan. Alleen het pand binnentreden is al zoiets....wilde wel dat ik daar woonde.....zo mooi....een super mooie oude gerenoveerde burgemeesterswoning en Jan Jelle en familie die je altijd zo vriendelijk helpen. zal hier binnenkort wel eens wat meer over schrijven. Anyway...ik had op hun website de zeepkettingen al gezien en een geweldig kussen van Lifestyle, aangezien ik een echte koopjesjager ben, heb ik natuurlijk gewacht tot ze in de uitverkoop waren. Maar nu heb ik ze! De zeepkettingen heb ik aan de krans boven de salontafel gehangen, het ruikt hier nu heerlijk.....het kussen kreeg een plaats op de schommelstoel. Kreeg van Jan Jelle nog een mooie paraplu van RM, deze ga ik een mooi plekje geven, want hij verdient het natuurlijk niet om in de kast te staan.




hoop natuurlijk niet dat ik hem voorlopig nodig heb

Ik wens jullie een prachtige (zonnige) dag! Ik ga de ramen lappen!

Groetjes, Pietrik

19 opmerkingen:

  1. Wat ben je goed geslaagd Pietrik.....ben benieuw naar je etagere.....hoe je die gaat maken!!!!!
    Voorlopig geen plu weer....alleen maar zon.
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie aankopen heb je gedaan! Ik vind koopjes ook altijd leuk, dat is één van de redenen dat ik ook graag bij de kringloop kom. Er staat hier al veel wat daar vandaan komt.

    Succes met het lappen van de ramen :), ik ga buiten mijn ontbijtje nuttigen!!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk als je zelf een eigen buiten/knutselplek hebt, kun je lekker je gang gaan.
    Je aankopen zijn erg leuke, dat is het leuke van de kringloop en de uitverkoop.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hè, rondsnuffelen tussen al die 'rommel' en dan met leuke spulletjes thuiskomen, een plaatsje zoeken en ervan genieten. Wat is er nou leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent met prachtige aankopen thuisgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent met prachtige aankopen thuisgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pietrik!
    Ik kom jou ook volgen! Gezellig!
    Groetjes Joanike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige "nieuwe" aanwinsten heb je gescoord. Heerlijk lekker snuffelen bij de kringloop.
    Ik wens je heel veel plezier met je knutselplekje en geniet van de rest van het weekend.

    Groetjes Grietje

    PS je hebt er ook een volger bij hoor....(leuk dat je mij ook volgt)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke aankopen heb je gedaan.
    Ik vind de foto met het doorkijkje naar de keuken mooi.
    Mooi het balkenplafond, het sfeerhoekje en de ronde doorgang naar de keuken.

    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je lieve woorden! Ik kende jouw blog nog niet maar ik ga je zeker volgen. Ziet er gezellig uit hier!
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou kun je weer naar buiten kijken?
    Het is hier nog steeds matglas maar dat zal voorlopig ook zo wel even blijven.
    Leuke spulletjes heb je allemaal gekocht.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Pietrik,

    Dan heb ik eindelijk eens tijd gemaakt om op jou blog gaan te lezen....
    nadat ik jou profiel al een poosje bij mijn volgers zag staan,van harte welkom trouwens op mijn blog:-)

    Heb met veel plezier gekeken en gelezen, wat heb je een heerlijk en gezellig huis, het ontbreekt jullie werkelijk aan niets.
    Ben in mijn hart altijd trots op jonge mensen die het zó voortreflijk voor elkaar hebben,het is DE basis voor geluk en woongenot in je jongeleventje.
    En ik kan het weten....wij begonnen ook zó en na bijna 44 jaar is het nog steeds goed.
    En dan lees ik ook nog over een geplande trouwdatum...fantastisch!!!
    Ik blijf je vanaf nu met veel plezier volgen en wens jullie een mooie tijd naar het aanstaande huwelijk toe!!!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. How fun - and everything looks so pretty. I love the happy color in the Gerberas!
    I hope you enjoy a beautiful week, Pietrik!
    Hugs,
    Zuzu

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ha ha ha! Prachtig uitzicht hier!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie krans met al die spulletjes
    wat eraan hangen.
    Bedankt voor je tip ben benieuwd als het werkt!!
    Fijne week
    lieve groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh wat heerlijk om zelf een knutselplekje te hebben, kun je zelf helemaal lekker je gang gaan.
    Je aankopen zijn erg leuk, ik vind de zeepkettingen aan de krans helemaal te gek!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Esther!

      Ja, leuk hé? Juist doordat ze allemaal verschillend zijn is het ontzettend decoratief. en het ruikt lekker.....!

      Groetjes, Pietrik

      Verwijderen
  17. Kei leuk die thee/koffiepotten met de roze gerbera's! Ook die krans ziet er kei gezellig uit!
    Fijne avond en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Pietrik,wat een leuke hanger heb jij boven je tafel,ik kan me voorstellen dat het je meest favoriete item is..
    Leuk dat je hiermee mee heb gedaan aan mijn initiatief..
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen