dinsdag 27 maart 2012

boerentafeltje deel 2

Wat een heerlijke dag vandaag! Vanochtend een paar uurtjes thuis gewerkt, want het werk gaat natuurlijk gewoon door...

Vanmiddag het boerentafeltje helemaal klaar gemaakt, hij is wit geworden (wat een verrassing...)Ik heb er wieltjes onder gezet, dit leek me wel zo handig...kunnen we hem naar de woonkamer rollen als er veel visite is en hij kan straks buiten onder de veranda. Voorlopig staat hij nu als werktafel  in mijn knutselschuurtje. Vorig jaar had ik nog wat rieten stoelen gekocht die ik nog wit wil spuiten. Deze kunnen dan van 't zomer mooi in de tuin staan en er kan er vast eentje bij mijn tafeltje staan. Mmmmm...daar moet ik ook eens mee aan de slag..... Verder vandaag het klepkastje af gemaakt, hij moet nog even drogen, dus nog geen foto's..

 Hieronder wat foto's van mijn knutselschuurtje
Ja, we hebben wel opslagruimte nodig...

zicht op de zijkant van tuinhuisje, straks uitkijk in de veranda


zicht op de achtertuin


servies en plankjes...klaar om verwerkt te worden

Mijn laatste project (wordt vervolgd)
Tot slot wil ik jullie nog even wijzen op een blog die ik bij toeval tegenkwam, hier staat een hele leuke tutorial over hoe je zelf een houten borden kunt maken/ beschilderen: http://aimee-weaver.blogspot.com/2011/06/sign-tutorial-how-to-make-wood-sign.html . Misschien mijn volgende project???

Fijne avond!

Groetjes, Pietrik

23 opmerkingen:

  1. Je tafeltje is erg leuk geworden zeg...leuk dat we even een kijkje bij je mogen nemen,erg gezellig.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mooie tafel geworden. Lekker als je zo wat eigen knutselruimte hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent er maar druk mee, maar het ziet er mooi uit! Bedankt voor het delen van de link, die borden zijn heel erg leuk!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je lijkt de Winterschilder wel....maar dan in het Voorjaar......het ziet er prachtig uit.....echt eer van je werk.
    Nog een fijne avond & lieve groetjes ,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Pieter! Thanks for becoming my follower, I admire your blog and your works! Kisses from Italy
    Michela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de tafel ziet er mooi uit. Je mag trots zijn op het resultaat. Wat lekker, een eigen ruimte om lekker te rommelen.

    een fijne avond nog, lieve groet martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tafeltjes is heel erg mooi geworden in zijn witte jasje.
    Wat slim om er wiletjes onder te maken zo kun je hem inderdaad overal naar toe rijden.
    Ja in een knutselkamer hoort ook veel opbergruimte, heerlijk toch.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig dat tafeltje met die wieltjes! En wat heerlijk om een knutselruimte voor jezelf te hebben!
    fijne week verder
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk tafeltje.
    En een lekkere grote knutselruimte.Heerlijk.,
    Liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat het ideale van een knutselruimte is....
    dat wanneer je ergens mee bezig bent en ervan af moet dat je de boel de boel kunt laten, de deur dichtstrekt om later weer verder te gaan en meteen weer aan de hobby kan beginnen.

    Maar dat wist jij natuurlijk allang;-)

    Leuk en handig tafeltje voor veel doeleinden inzetbaar!!!

    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Via via kwam ik op jou blog terecht.
    Wat een leuk tafeltje en slim die wieltjes, wordt maar meteen volger bij je, want ik wil het eindresultaat van je knutselruimte ook mee maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn zo knutselruimte, dan kan je stoppen wanneer je wilt en het gewoon laten staan...heerlijk...
    Ik vind je tafel prachtig.
    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een genot zo'n knutselruimte, waar verf kan drogen en je niet bang hoeft te zijn voor spetters....heel leuk geworden het tafeltje..super mooi.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je zit er goed bij in je knutselkamer. Ik vind dat je boerentafel erg mooi is geworden. Niet vergeten van het mooie weer te genieten he.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dear Pietrik, thanks so much for your comment! Yes - a little less summer is good for working inside. But after this long time I've no idea, where is the best space for starting :D. While the last two years I painted many furniture ... room by room. But now I want to sell our house. So I think, it's a little stupid to take many time for refreshings and decorations. For the move we need a container - that's not the best way to transport fresh painted tables, chaires, cases and so on ;).

    But I have an old closet. That get a new makeover in the next weeks ... yeah - from granma's kitchen cabinet to Tine's modern homeoffice. On this work I'm really looking forward.

    Have a wonderful rest of week and enjoy the little breaks!
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent lekker bezig :-)
    Wat een verf laagje al niet kan doen he ,prachtig geworden je tafeltje!
    Geniet van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk om lekker te klussen en er weer iets moois van te maken! Bedankt voor je reactie op mijn blog en de link naar MP. Ben op zoek naar grote en brede potten, omdat de vensterbank/ombouw ook erg groot is... Succes met de verkoop!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je lekker vlijtig bezig zeg! Ik moet bekennen dat mijn handen beginnen te jeuken als ik dit allemaal zie ;))
    Ik ga eens vlug je linkje bezoeken,
    lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I like your farmer's table painted white. And using casters on the legs does make it very versatile.

    Thanks for visiting the cottage. I would love to have you join my party - Time Travel Thursday - sometime, as well.

    Have a wonderful weekend!
    Liz @ The Brambleberry Cottage

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat ben jij heerlijk bezig en zo leuk om te zien hoe alles verandert als jij het in je handen krijgt!!
    ook heel fijn dat je hier een lekkere klusruimte voor hebt!
    succes met je projecten!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Pietrik,

    Dank je wel voor het gezellige berichtje op mijn blog! Wat ben je hard aan het werk geweest. Het boerentafeltje ziet er mooi uit in het wit.

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het tafeltje ziet er te gek uit! Die wielen maken het helemaal af, ook al zou je er niet mee rijden...
    En zeker fijn om je eigen ruimte te hebben!
    Groet
    BIanca
    D'oude kans

    BeantwoordenVerwijderen